• Korallbruden

Vill köpa bra och billiga blommor på Hötorget!

Hittar bara gamla trådar och vet ej om handlarna finns kvar

Har tröttnat på tanken att betala 2-4000 kr för min brudbukett och funderar på att låta någon på Hötorget göra den.

Vilka handlare har bästa kvalitet på sina blommor och finns det någon annan där ute som köpt sin brudbukett där och har kanske har bilder?

Tänkte köpa bordsdekorationer där också så det kanske går att förhandla till ett bra pris?

Hur ser era erfarenheter ut?

• Svar på tråden Vill köpa bra och billiga blommor på Hötorget!
  • cape79

Lägger upp några bilder från så att du kan se buketten

• cape79

Försäljaren var väldigt sött och rekommenderade min vän att inte göra en bukett med hundra röda rosor eftersom den skulle bli för tungt iställe gjorde han den som finns på bilden.
    Den blev väldigt fin tyckte jag

• Korallbruden

Vad snällt av dig fina blommor och även din bordsdekoration tack för att du ville dela med dig Hälsningar Korallbruden

• say yes

va?? band killen på hötorget binderierna?? Har jag aldrig hört ngn göra där innan. vilken av de tre ovan var det som din kompis köpte av???

• cape79

say yes skrev 2010-02-12 20:20:00 följande:

va?? band killen på hötorget binderierna?? Har jag aldrig hört ngn göra där innan. vilken av de tre ovan var det som din kompis köpte av???
    Ja!! det är sant de gjorde buketten , den blomma som maken har på kostymet (vet inte vad det hetter)
    Om du ser på bildgalleriet finns ett par blommor vid sidan av altaret där tärnorna står . De blommor valde hon och sen alla rosor som finns på bilden samt bordsdekorationen (rosa blommor)
    Vi förhandlade med honom och allt gick på 1600 kr

Jag får väl kontakta killen igen och säga att han får ge mig efter det här hahaha

Jag skojar har ingen anknyttning till försäljaren, nu ångrar jag att inte komma ihåg hans namn .-(
    Nu när jag läser om tråden det verkar som hon fick mycke för pengarna.

Måste poängtera igen vi förhandlade länge och var krävande kunder .

Jag förstår inte vad du menar tre ovan ?
  • Korallbruden

Tråden är grymt bra!!! fler som vill dela sina ekonomiska tips för blommor?

• cape79
    cape79 skrev 2010-02-12 20:56:35 följande:
    say yes skrev 2010-02-12 20:20:00 följande:
    Jag får väl kontakta killen igen och säga att han får ge mig efter det
    Så går det när man inte läser vad man har skrivit .. jag är hopplös .

Det Jag menar är att jag borde få rabatt från honom eftersom han får bra publicitet

Tack korallbruden nu gör jag smiley som en tok
  • Korallbruden

Varsååååågooood tack till dig för all hjälp... 371 brudar har läst tråden så är det några som vill förhandla i grupp för grupprabatt?

• 20th century fox

tror inte att din bukett skulle kosta mellan 2000-4000 för rosor, murgröna och prästkragar hos en vanlig florist. Max 1500, du kan säkert få en fin arbetad bukett med vackra rosor av god kvalitet för runt 1000-lappen.

• say yes

Jag kan bara prata för mig själv men de priser vi har fått här i sthlm city är ca 50% över de priserna i resten av landet. jag har räknat ut att jag skulle tjäna tusenlappar på att köpa mina blommor på hötorget men allt handlar ju om hur man prioriterar och man kan inte prioritera allt.

Svar på tråden Vill köpa bra och billiga blommor på Hötorget!