Inlägg från: 20th century fox |Visa alla inlägg
  • 20th century fox

Vill köpa bra och billiga blommor på Hötorget!

tror inte att din bukett skulle kosta mellan 2000-4000 för rosor, murgröna och prästkragar hos en vanlig florist. Max 1500, du kan säkert få en fin arbetad bukett med vackra rosor av god kvalitet för runt 1000-lappen.

• 20th century fox

say yes skrev 2010-02-13 10:03:43 följande:

Jag kan bara prata för mig själv men de priser vi har fått här i sthlm city är ca 50% över de priserna i resten av landet. jag har räknat ut att jag skulle tjäna tusenlappar på att köpa mina blommor på hötorget men allt handlar ju om hur man prioriterar och man kan inte prioritera allt.
    jag är florist och arbetar i centrala stockholm.
    Det är iof möjligt att prästkragarna kan dra upp priset om det inte är säsong när du vill ha dem....men jag tycker att 4000 låter helt sjukt dyrt för det du beskriver. Vad frågade du floristen när du fick det svaret?
  • 20th century fox

say yes skrev 2010-02-15 14:35:37 följande:

eh?? jag vill inte ha prästkragar och har aldrig pratat om summan 4000.
    hm...nä vad nu?!? Tycket bestämt att jag läste det i tråden nån stans....jag får kolla om jag blandat ihop saker och ting :S
  • 20th century fox

say yes - aha...av någon anledning fick jag för mig att du var trådstartaren....sorry för förvirringen he he
    Det var Korallbruden som skulle ha prästkragar, inte du. Du slipper präsktragarna ;)

Svar på tråden Vill köpa bra och billiga blommor på Hötorget!