Linköpingsbrudar 2010
Hej alla Linköpingsbrudar! För visst finns det fler än jag där ute?
Hej alla Linköpingsbrudar! För visst finns det fler än jag där ute?
hej Linköpingsbrudar!
Var ska ni ha era fester? och för hur många gäster? Caterar ni från p2 som verkar vara det mest poppis eller är ni på någon restaurang? Jag planerar bröllop till vintern/våren 2011 och ska kiak på lokaler i linköping och ska nu försöka fundera ut vilka vi ska titta på för våra ca 90 gäster (80-94 typ).
Har ni råd att ge mig om hur ni tänkte - ni som säkert sett flera av de möjliga lokalerna? Vore supergulligt!!!
Vi vill inte heller ha några presenter, därför en hemlig vigsel.
Kan tycka att man ska öppna presenterna dagen efter. Har varit på bröllop när presenterna öppnats på festen....mycket långdraget. Ofta sent också, många ointresserade med alkohol i kroppen.
Det sista bröllopet vi var på öppnades de på frukosten dagen efter. Mycket trevligt!
Ringen är nu hämtad från guldsmeden. Otroligt fin! Längtar tills jag får bära den varje dag.
Klänningen tog bara ca 1 vecka att få, trots leveranstid på 3 månader.
Nu ska vi bara se till att göra klart inbjudningarna. Hur långt innan skickar ni iväg era?
Det känns som jag har kunnat andas ut lite den sista veckan. I början av planeringen är man orolig för att man inte ska hitta lokal mm. Men nu är de största grejerna bokade och klara. Känns skönt!
Vilket datum ska ni gifta er?
Gud va kul att få hem ringarna!!!
Vilken guldsmed anlitade ni?
Vi har skickat inbjudningarna förra torsdagen. Viger oss 100821.
Några har redan svarat :o)
När gifter ni er?
Samlades alla eller de som ville av gästerna och åt frukost ihop under presentöppningen?
Jag känner att med vissa gäster skulle jag vilja ha en frukost/brunch dagen efter men jag orkar nog inte fixa det också. Jag tänker på de kompisarna som bor långtborta och jag träffar alldeles för sällan.
Presentöppning under festen har jag inte tyckt varit särskilt roligt när jag varit gäst, så det ska vi inte ha. Om jag får som jag vill så önskar vi oss pengar och att de ska sättas in på ett konto som är vårt. Vill de ge presenter så kan de läggas på ett bord eller något så tar vi med oss dem hem efter festen.
Det har varit snack om att låta någon annan öppna ev presenter under festen, men det känns inte rätt för mig att någon annan ska öppna våra presenter, det är ju något vi ska göra tillsammans. Min bm var inne på att låta någon annan (något av våra syskon) ta hand om pengarna som vi önskar oss, och att gästerna ska vända sig till syskonet med frågor och liknande.
Men det tycker jag känns fel, både som givare och mottagare.
Vi ska ha festen i livgrenadjärmässen och de har avtal med p2 så vi kommer få mat från p2. Vi har provsmakat menyn och maten är god!!!
Vi tittade tyvärr inte runt på andra lokaler, vi gick på en bröllopsmässa som hade anordnats i livmässens lokaler. När vi var där och gick runt så kände vi att den här lokalen är perfekt för oss, och så hade vi tur att den var ledig så vi bokade den direkt då.
Vi har öppnat ett konto där de som vill kan sätta in en slant.
Vi kommer ha presentöppningen dagen efter tillsammans med de gäster som vill.
Det bröllopet hölls i gamla Slottet i Bjärka Säby. Vi som ville sov då över där och det serverades frukost.(av P2, som förövrigt är jätteduktiga och har god mat)
Under frukosten öppnades de presenter som paret fått. Väldigt många hade köpt resecheckar på ett resebolag, som de hade önskat sig.
Men det var en trevlig stämning hela morgonen och min M2b, som förövrigt är fotograf, fick då tillfälle att ta väldigt fina bilder på presentöppnandet.
Men det är klart, ska man dra ihop frukost själv så förstår jag att det blir knöligare. Kanske inte är så jättepigg dagen efter ;o)
Gula paviljongen i Folkets park Cupolen är bra. Den har vi bokat. 6800 kostar den. Kollade även på Sålla kvarn. Kolla in P2 hemsida de har flera förslag och så finns det en massa byggdegårdae och liknande...