• MochA

Uppsatt eller utsläppt?

Var på bröllopsmässan i Nacka idag, var på Grand Hotell förra helgen. Nu är den stora frågan, uppsatt eller utsläppt hår??? På ett sätt tycker jag att jag är finare i långt utsläppt men samtidigt är det finare med uppsatt om man har slöja eller tiara. Det ser även ganska "festfint" ut med en snygg bröllopsuppsättning. Provfixade håret på mässan idag. Vet inte alls om det klär mig eller inte? Lägger upp bilder på bloggen maxiander.blogspot.com/. Tyck gärna till.

/ maxiander.blogspot.com/

• Svar på tråden Uppsatt eller utsläppt?
  • MiaCia2010

Jag vill ha ganska långt därbak och lite uppsatt...kolla in mitt galleri där jag sparat tips på hur jag vill ha det.

• hernameispekka

Jag ska ha uppsatt då jag nästan aldrig har utsläppt så det känns mer "True to myself" om jag har uppsatt! Man får nog mest känna av vilket som känns mest dig!

• KatjaB

uppsatt. Jag har nästan aldrig utsläppt. De gånger jag har det börjar jag titta runt efter en hårsnodd efter ett tag. O ska man dansa kan det vara skönt att slippa ha håret hängande

• MochA

Åhå jag har inte kommit ett dugg längre i mitt frisyr-funderande.. Har ju oftast nästan helt utsläppt eller helt utsläpp, men knut, tofs och fläta ser man nog mig i ganska så ofta ändå...

Känns som att håret att bäst chans att hålla sig snyggt hela bröllopsdagen och kvällen om det är uppsatt?

maxiander.blogspot.com/

• Haiati

om man har långt hår så tycker jag att man ska ha utsläppt det är ju så fint

• MochA
    Haiati skrev 2010-02-22 14:19:46 följande:
    om man har långt hår så tycker jag att man ska ha utsläppt det är ju så fint
    Det finns ju alltid löshår me :)
  • Haiati

ja precis:) det är fint det med

• Nordiskbrud

Uppsatt blev det för min del Passade bäst till klänningen, tror att det ger sig när man har på sig klänningen, då får man känslan av vad som passar bäst till. Ta annars med en bild till frissan och fråga vad hon tror passar klänningen bäst.

• Haiati

jaa det kan man ju göra, man känner nog själv vad som passar än själv

• Gnistra mera

Jag kommer ha uppsatt, tiara och slöja.

Tänk på att slöjor är enklare att fästa i uppsättning (särskilt om de är långa och väger mycket)

• Superstarfia

Jag fick lära mig av min brors fru som är frisör att hurvida man ska ha utsläppt eller uppsatt beror mycket på klänningen.. halterneck, smala band, tjocka band eller tubtopp..

• Haiati

det kan nog stämma:) men jag vill nog ha utsläppt med en lång vacker slöja:) men stora vita rosor

• Dream Messiah
    Superstarfia skrev 2010-02-22 14:34:55 följande:
    Jag fick lära mig av min brors fru som är frisör att hurvida man ska ha utsläppt eller uppsatt beror mycket på klänningen.. halterneck, smala band, tjocka band eller tubtopp..
    Vad passar med tubtopp då? :)
  • Superstarfia

Dream Messiah skrev 2010-02-22 19:07:00 följande:

Vad passar med tubtopp då? :)
    till tubtopp kan man ha som man vill, fast utsläppt passar bäst om man som jag har gasnska stor byst som är väldigt framträdande..

jag ska dock han en halterneck och kommer ha håret uppsatt i en stram knut med slöjan över..
  • Dream Messiah
    Superstarfia skrev 2010-02-22 19:15:36 följande:
    Dream Messiah skrev 2010-02-22 19:07:00 följande:till tubtopp kan man ha som man vill, fast utsläppt passar bäst om man som jag har gasnska stor byst som är väldigt framträdande..jag ska dock han en halterneck och kommer ha håret uppsatt i en stram knut med slöjan över..
    Bra med lite fler valmöjligheter, he he.
  • Trasan99

Det finns ju mellanting. Jag ska ha ganska mycket uppsatt, men några slingor ska hänga ner över axlarna, då jag har axelbandslös klänning. Det blir nog jättebra!

• Racolina

Jag kommer att ha utsläppt och lite uppsatt högst upp. I håret ska jag ha ett diadem med vita blommor (min sambo hittade det på Gina Tricot) finns i mitt bildgalleri. På diademet där det inte är blommor ska jag klä med någon grön växt så att det blir lite som en krans =)

• Racolina

Miacia2010: hittade inget album i din presentation. Är nyfiken på frisyrbilderna du skrev om

• 0Maria0

Jag ska ha en tubklänning med möjlighet att knäppa dit ett halterneckband (bild finns i galleriet) och jag kommer att ha håret uppsatt. Tycker generellt att det blir mer "klätt" om man har det uppsatt, men det ska ju kännas bra också! Kommer själv att ha en ganska lös uppsättning och känner att det är mer bekvämt och inte så strikt - även om det är uppsatt.

Svar på tråden Uppsatt eller utsläppt?