• Mela86

Vad kan en enkel, liten brudbukett kosta???

Tja... Vad kostar en bukett??

• Svar på tråden Vad kan en enkel, liten brudbukett kosta???
  • Åsa Erika

Jag valde 5 st kallor, ett sidenband och ca 7 pärlnålar att fästa fast bandet i själken och det gick på 450 kr för min bukett! Jättefint!!

• Katarina Michael

Tips är att köpa brudbuketten i en större blomster affär som binder typ blomsterlandet....köper in fler blommor, vilket ger längre priser...

Köpte iof till begravning en bindning där roserna kostade 5kr/st inkl bindningen och grönt....då rörde de sig om 75röda roser i ett hjärta, totalt 400kr...hjärtat som de använde var nästan dyrare än blommorna och kostade 300kr....totalt 700kr

Men de flesta brukar kunna anpassa sig till dig, om du säger du vill ha för blommor och anger ungerfär hur du vill den ska se ut och ett max pris så brukar dem flesta kunna plocka fram något fint där de tar kanske mer av den billiga blomman än den dyra eller som i roser tar mindre roser än större...

• cherrylane

Jag är ute efter ungefär samma sak som dig, en liten rund rosenbukett som helst inte kostar skjortan. Dock är jag noga med blommorna, de skall vara romantiska och lite "vintage".
    Var idag hos en florist och kollade, och min bukett med 15-20 ganska stora blekrosa rosor kommer gå loss på ca 800-1000 kr. Då ingår lite band och en bra men enkel bindning. Kunde vart billigare, men om man sätter sig ner och räknar på det så kostar det lite faktiskt.

• 06feb10

Nu finns det en bild i galleriet där man kan se hur min brudbukett såg ut. Den kostade 395 kr! :D Perfekt!

• Vi 3

Den blomsterhandlare jag pratat med vill ha MAX 600 för en normalstor rund brudbukett, corsage och blommor till håret. Känner mig mer än nöjd med det.

• Mela86

Vi 3 skrev 2010-02-10 09:21:52 följande:

Den blomsterhandlare jag pratat med vill ha MAX 600 för en normalstor rund brudbukett, corsage och blommor till håret. Känner mig mer än nöjd med det.
    Förstår jag! det lät ju super!!
  • Vi 3
    Mela86 skrev 2010-02-10 18:06:56 följande:
    Vi 3 skrev 2010-02-10 09:21:52 följande:
    Förstår jag! det lät ju super!!
    Bor du i Sthlmsområdet kan du kolla med samma, de finns i Åkersberga, så det blir ju en bit att åka..
  • Mela86

OO nej då =) Bor ung 50 mil från Sthlm =) Närmare bestämt Uddevalla =) Härä är inte saker såå dyra =)

• MaddeåMats

Hmmm...tänkte göra min själv, räknar med ca 100-200 kr!

• Katarina Michael
    MaddeåMats skrev 2010-02-10 22:21:51 följande:
    Hmmm...tänkte göra min själv, räknar med ca 100-200 kr!
    De för ju "otur" med sig, nej men hiner du de?
    Känner mig ororlig över att hinna med allt och ändå är vigslen inte förrän 14...
  • Sebastiána

Jag har också haft funderingar på att binda min egen bukett (eller rättare sagt be min mamma binda den), men allt tar ju tid och det kanske är bättre att låta en florist fixa bukett och corsage och koncentrera sig på dekorationen av lokalen!

Svar på tråden Vad kan en enkel, liten brudbukett kosta???