Höstbröllop 2011 skrev 2010-02-03 02:25:36 följande:
Jag har också lite funderingar kring det här med klädkoderna... Jag vill hemskt gärna att färgerna på hela tillställningen ska harmonera med varandra men vill inte ha nåt frackbröllop. Jag ser gärna att gästerna kommer i en snygg linneskjorta utan slips och med ett par finare byxor eller en härlig klänning till damerna. Det jag skulle vilja ha som klädkod är typ nån färgskala. Jag har aldrig hört talas om nån som haft det innan, men jag trpr det skulle funka. Typ, "Klädkod: Rosa och gröna nyanser." Vad tror ni?Sen är ju jag en extrem matchningsnörd också, men det är ju "min" dag :)
Håller med shakynose om att jag nog skulle ha höjt på ögonbrynen om det trillade in en inbjudan där "godkända" färger räknades upp. Skulle det inte vara någon speciellt nära vän, utan någon mer avlägsen släkting finns nog risken att jag skulle skippa det bröllopet; jag väljer helst färgen på mina kläder själv
Inget illa menat, men det blir lite för mycket "utklädning på dagis" om man kommer med specifika önskemål om vilken färg gästerna ska ha på sig.
Till TS: ni kunde kanske skriva "snyggare vardagsklädsel" eller "prydlig vardagsklädsel", så fattar väl de flesta att lämna de smutsiga jeansen hemma