• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

penne2 - VÄLKOMMEN! Du får gärna skriva mer frekvent här.

ego - ska nu iväg och bla, bla, bla inför en stor myndighet och dess chefer. Tillråga på allt ville min kontakt bjuda på lunche. Vad i helsike ska jag prata om? Inte avdragen på skatten i alla fall ... .

• Telis

Tinga, guuud vad du var duktig!! Så många gånger som 5-6 om dagen har jag aldrig kommit upp i! Hur sjutton hann du med det och två tvillingar också?!

Jag försöker pumpa ur direkt efter frukost, på eftermiddagen, på kvällen innan jag går och lägger mig och en gång på natten. Och det känner jag mig knäckt av, hur sjutton orkade du med ännu fler gånger? Det som är jobbigt är ju att Televinken måste sova och att det tar en timme varje gång. Det är himla stressande för det känns som om han vaknar varenda gång man sätter på pumpen. Särskilt på förmiddagarna kan jag hålla på och pumpa ur mellan kl 9 och 12 för att jag måste avbryta hela tiden för att ta hand om T.

Det låter ju bra om man kan dubbelpumpa med jag har svårt att hålla fast bara en tratt, man måste ju trycka dit den så jädrans hårt för att det inte ska läcka någonstans. Jag tror inte att jag skulle greja att hålla fast två samtidigt.

Har ingen aning om man kan stoppa i batterier i den med det är ju världens klump, inte skulle man bära med sig den någonstans?! Vad hade du för sort?

• Lapinette

Varför har jag så mycket E i mitt inlägg??!!

• BrudSommar2006

Telis, varför tar det en timme att mata honom? Astrid drar i sig en flaska på nolltid om hon vill. Vill hon inte så skriker hon och vänder bort huvudet och då kan man lägga ner, då får man anta att hon skriker av annan anledning. När hon vaknar och vill snutta på natten gäller det att kasta sig dit kvickt innan hon hinner vakna ordentligt, då snuttar hon en stund och somnar om. Hinner hon bli ledsen och klarvaken får man henne inte att somna om, det var ju likadant med Iris så det har man ju lärt sig.

• Telis

penne2, jaa jag vet ju det egentligen. Jag har bara så svårt att lyssna på den mer rationella sidan av mig själv när det gäller det här. Välkommen hit förresten!

• penne2

Telis, jag vet, det är lätt att vara rationell när det gäller råd till andra men inte med en själv! Tänkte bara så du inte förvirrats av en rabiat amningsdiktator :)

Och jag såg också Anjas krasch igår. Läskigt. Var på plats i Kitzbühel 2008 när det var en manlig åkare som kraschades medvetslös precis vid mållinjen (men han klarade sig mirakulöst nog) och det var ju en himla tur att Anja kunde rresa på sig efter.

• Snorkfröken77

Snabbt inlägg!

Heja Vickan! Gud vad du är duktig! Snart får du din belöning! *kramar*

Telis - Både jag och min bror har bara fått bröstmjölk i några veckor sen tröttnade vår mor pga det inte gick något bra. Ingen av oss har allergier och en av blev dessutom över snittet intelligent (jobbar som forskare och är med i Mensa) och det är inte jag Jag vet inte om det är någon tröst men ville iaf dela med mig, jag tror inte att bröstmjölk påverkar så mycket som de vill påskina ibland, jag blir lite sur ibland för det ger ju dem som inte kan amma dåligt samvete för något de inte kan påverka!

• Snorkfröken77

Amningsmaffian i Sverige verkar lite läskig *rädd*

• Telis

BS, han kanske inte äter så fort som Astrid och när han ätit och verkar nöjd så ska det rapas, sen bytas blöja. Sen vill han ofta äta lite till och så ska det rapas igen. Och efter det måste jag vänta på att han somnar så att jag kan börja pumpa ur. Han kan inte somna själv i vagnen eller sängen utan han somnar i min famn. Så det är inte själva ätandet som tar en timme utan hela processen liksom.

• Telis

Snorkis och penne, ni har så rätt! Dessutom har min man en massa allergier och astma så lillkillen kan ju lika gärna få det därifrån, det kan man ju aldrig veta.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge