• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

Porchez - Beklagar massor! Det är inte roligt när sådant händer, hurdana omständigheterna än är.

Vickan - tja, det beror ju lite på hur man räknar, men ska vi säga att hon var ute ca 1 dygn senare? På kvällen innan hon kom hade jag dessutom _tidernas_ hormonbryt. Grät som en tok över allt och inget. Några sådana känningar?

Sov gott!

• viktualia

Parnassia - spännande värre! Inget hormonbryt än dock, bara ett lite ansträngt telefonprat med svärfar.. men det hör inte till avvikelserna.. känner mig som vanligt.. men måste ju börja känna EFTER och det vet vi ju från den här trådens allt nojjande hur objektivt det är... hm...

... men jag lydde Passionsblomman och smällde just i mig en honungsmacka för att vara på den säkra sidan.. ha ha ha ha!

• _koko_

porchez - Beklagar sorgen!!

vickan - Även min första förlossning startade med utrensning. Dålig i magen hela måndagen, Conny är född på onsdagen (5 dagar före BF).

Åh, det är mycket gnäll hemma hos oss just nu, både sambon och jag är helt utpumpade. Conny vill inte somna, lillebror vill inte somna, varje gång är en kamp. Så har det varit sedan vi kom hem från semestern, gissar att det är rutiner som inte är på plats igen ordentligt. Lillebror sover iaf fortsatt bra på nätterna, halleluja!

Därför är det bäst att jag försöker komma i säng nu och inte hänger här hela kvällen. Kram på er!

• passionsblomman

Porchez, usch vad tråkigt! Beklagar och kramar om!

Vickan-duktig tjej!

Rensningar endera vägen har jag inget minne av alls, utom när jag kräktes på förlossningen,,och det var nog en kombo av läget spinae och lite väl mycket lustgas...

• viktualia

äsch! nu går jag och sover. gissar att jag loggar in här vid 9.30 snåret imorgon...

*vinkar*

• Fru E

God Morgon!

Vickan-så nu börjar de små tecknena på nästa steg att visa sig *spännande* idag är en bra dag att klämma ut ett litet pyre

Porchez-beklagar sorgen skönt ändå att han inte behövde "lida" så mycket. Min mormor fyller 96 i år och jag hade hoppats kunna ge henne ett barnbarnsbarn innan hon går bort då både min mamma och hennes två systrar är borta.

• Fru E

Muffins-ibland är det oerhört skönt att inte behöva göra mer än man måste, får se det så att du samlar krafter till en annan gång

• Fru E

Ore-vad är det för minipiller som du fått?

Svältföddheten här botade vi igår för nu verkar peppar peppar peppar peppar spottingsen tyna bort så man kan få upp humöret lite.

Maken var så söt igår när han sa att denna månaden kommer vi att få en försenad födelsedagspresent i form av ett litet pyre nu när vi har inplanerat en massa roliga saker såsom firande i alla dess former, dvs vi är aaaaavslappnade . Han är nog lite nervös över vad som kommer att ske den närmaste månaden liksom jag.
    Nästa tisdag har vi fått tid till kliniken för träff med läkaren och behandlingsplan. Det verkar som om de gör den korta metoden på alla såvida du inte har endomitros eller liknande vilket innebär en sprutstart i början på mars troligtvis.
    Hur har ni andra gjort med att berätta för familjen om ivf?? På ett sätt är det kanske skönt att ha några som vet om vad vi går igenom i familjen med men samtidigt vill jag nog inte att de ska fråga eller vara oroliga för oss.
    Min bror med familj tror jag kommer få veta eftersom det är väldigt lätt att diskutera med dem och de är insatta i akupunktur och annat runtomkring ivf

• Fru E

Den gamla videoapparaten har vi till att välja kanaler på en gammal tv i läshörnan däruppe.......

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge