• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Liten med Mindre

Köpte tulpaner igår - det känns så lyxigt när det är nystädat o fint hemma.

Vickan - trist med konstig mage. Hoppas det räcker med en gång.

Ska nog gå och kolla med lönekontoret hur många semesterdagar jag har - se om jag ska ta ut semester nästa vecka, eller börja på föräldraledigheten...

• Mrs  B

PB
    Tycker att det börjar bli jobbigt med Max och han är bara 5 år, men börjar ju skolan till hösten och sen går det ju fort.....

Nu har vi dessutom gjort om hans rum till ett lite coolare rum och lämnat Nalle Puh-tapeterna bakom oss. Och då kommer verkligheten ännu fortare ikapp en.....

• passionsblomman

MrsB, gissa om det därför värmde mer än bara fysiskt när pojken kom intassande till mig imorse och kröp ner och småsov en stund extra på morgonkvisten..

• viktualia

Brudsommar - näee jag känner mig inte sjuk. Bara punktvis illamående. GRYMT tröttsamt!

Blommor - skulle vilja ha både tulpaner och en ny krukväxt till köket. Men det är så kallt ute att jag inte vågar promenera dem dem från affärn och bilen är på vift till makens jobb....

• MSW

MrsB och Pb: Och jag har kommit fram till att min ångest inför kommande födelsedag bottnar i att tiden går för fort nu sedan A kom i kombination att det bara finns en viss mängd tid..... (melankolisk och halvt psyko, det är jag...)

Nahe, ett ryck till med skolarbetet, sedan får det vara bra för idag!!

• Liten med Mindre

Vickan - tulpanerna håller sig säkert fint trots kylan. Krukväxt kan ju vara knepigare - om den inte är liten nog för filt i ryggsäcken eller nåt.

• BrudSommar2006

Liten, vad hette det "nystädat och fint"?? Jag blir helt förvirrad, finns det folk som faktiskt har så hemma??

Astrid "gnyr" inte, hon illvrålar! Det gjorde Iris också och fort går det, ena stunden viftar en liten hand, nästa kommer det lilla förvridna ansiktet och sedan är det kört!

Apropå killen som blev påkörd av tåget så bor vi ju längs med samma linje, stationen innan bara, så för oss känns det alltid extra läskigt när det händer tågolyckor.

• viktualia

Liten - hmmmmmmm försöker du ta död på slöVickans argument..... och mena att jag råkar vara ägarinna till ett gäng ryggsäckar/andra väskor av lämplig art.. attan... hm.. fniss....

• Tinga

Vickan - vad är du för en jämställdhetsivrare som skriver att du är "ägarinna" till något?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge