Inlägg från: Fru FruLLan |Visa alla inlägg
  • Fru FruLLan

Vi fortsätter blanda och ge

Ore: Urs med kollegan . 46 är ju ingen ålder alls.
    Förstår precis upprördheten över röran hemma. Jag avskyr också röra hemma, just för att jag ÄR hemma mer än maken stör det mig också mer än maken.
    För även om man är ute mestadelen av dagen så är man ju trots allt hemma en del och då ha det rörigt. fan avd det går en på nerverna. Och hemma hos oss är det av nån jääävla konstig anledning mest makens prylar som är ÖVERALLT!

Nenne: Aj då du har åkt på foglossning. Attans.
    jag hade ju foglossningen från helvetet med Roffe och för mig straffade det sig så ini bomben om jag ansträngde mig. Med borren kunde jag ju rida fram till sjunde månaden tex med roffe fick jag ju sluta långt tidigare för att det gjorde ont i flera dagar efter. och till slut var det inte värt det.
    jag hade nog tagit det väldigt lugnt med skidorna för för mig blev det en ond-köpt läxa att jag förvärrade foglossningen genom att anbstränga mig.

Men visst alla är olika.
    jag hade precis som vänner också två bälten ett grått och ett rosa. jag körde båda hela tiden men hade fasansfullt ont ändå.
    MEN
    i allt detta så var det ÄNDÅ helt underbart att vara gravid.

Ja utan den psykiska skiten då....
    men fysiskt var det SUUUUUPPPPER

vill mer......

Vickan: var GLAD över att du är en kossa!
    Det är ju underbart att amningen fungerar. Jag tiullhör ju själv kossa släktet med massa mjölk och en stark utdrivningsreflex. Sov fram tillls nyligen med plastad frotte och kunde spontantömma mig mitt i nätterna bara av att nån unge gnydde lite i sömnen.
    Men det är ju kanon med mjölk och amning.
    Men som de goda råd du fått. Pumpa inte för det bara ökar plasket.

Själv ammar jag fortfarande på natten och en gång mitt på dagen. ENBART för att det är mysigt och inte alls för att Roffe egentligen efterfrågar det hela. Men nu när han är super förkyld så är det skönt att ha en tutte och langa dit.

men nu verkar ägglossningen vara i full gång så mensen kommer vel samma dag vi drar till kanarieholmarna och då tror jag att jag slutar amma snart för att kunna ta värktabletter mot mensvärk.

men förhoppningsvis så försvinenr vel mensen en gång till efter sommaren

• Fru FruLLan

Just det för sjutton tjejer
    INGEN som hade några bra badbrallor att rekommendera?

• Fru FruLLan

Och nenne
    är SÅ ledsen över att du kommer till stockholm precis när jag är bortrest hade SÅÅÅÅÅÅ gärna velat klämma på nenne mage

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    porchez: Ingen fara alls Klampa på du
    Tack! Jag accepterar inte bara den hjälp jag får kan jag säga utan jag är även så JÄÄÄÄÄVLA glad över att jag får den. Är så tacksam över att vi har en vårdapparat som låter lilla mig för priset av ett ynka hökostnadskort få svindyr psykoterapi som är att värdera i guld om man är lite knäpp i kalufsen som jag ju uppenbarligen är...

JHar en hyfsad aning om vissa saker som gjort att jag utvecklat lite knäppa personlighetsdrag och skyddsmekanismer, men jag skulle aldrig ha kunnat ta bort dessa prylar utan hjälp.

Kul att du hade en trevlig lördagskväll och AHHHHHHHHHHHHH vad nice med lite spirande kärlek. Men kommer ihåg det lite jobbiga spelet så där i början. Jäkligt jobbigt att inte få riktigt så mycket man vill ha. Men det kanske släpper snart, det är ju som sagt ett ganska svårt spel i början. LYCKA till!!!

Kommer du prata med kompisen vid ett annat tillfälle? Eller kan du få "själs-ro" ändå?

PB: Hejsan vinke vink.
    Läskigt emd halkan. Tycker att det är en toppen vinter att vara mammaledig och slippa pendla några mil varje dag. HATAR halka.
    Hoppas biverkningarna av sprayande och sen sprutande inte blir så farliga.

Näe tjejer
    NU ska jag ta och packetera ner den här snoriga, snuviga, lätt febriga tant-kroppen i bingen

Puss

• Fru FruLLan

halloj
    Åh BS där ÄR du ju!!!!
    Stackars lilla astrid men åh vad underbart att höra att hon är på bättringsvägen. Jag kan mer än förstå vilka jobbiga dygn ni haft inlagda eftersom vi ju blev inlagda för RS även med Borren. Men han var ju en månad äldre än astrid då och det är ju enooooormt mycket när man är så liten.

När vi låg inne så sa dom att RS är extra aggressivt vart annat år, och det stämmer ju för det var ju 2 år sen borren låg inne med värsting RS och ni är det ett sånt år igen som ju tyvvär Astrid fått erfara.

Jobbigt som sjutton att det gått ner i lungorna på henne. Och det ovanpå att hon haft dåliga värden. STYRKEKRAMAR BS och familj.
    Vart har Irsis varit när ni legat inne? mormor och morfar?

Angående RS så har vi också åkt på det faktiskt. Känns lite pinsamt att ens nämna det i samma inlägg som Astrid och hennes tok-rs men...
    Vi spenderade dagen igår på akuten på sös för Roffe behövde hjälp med andningen. Jag var helt säker på att det var RS och det visade sig korrekt. Kände så igen den knastrande andningen från borrens RS ( han har ju haft det nu coskå men är ju över 2 så det är ju som en vanlig tung förkylning då)
    Jag var inte så orolig för roffe men ville kolla just om det gått ner i lungorna som det gjort på astrid och gjorde på borren. Sen orkade han inte hosta och andas längre.
    och det var fullt emd rs barn där med.

Nåja han är ju över 8 månader så han klarar det ju mycket bättre. Ikväll kräks han dock av att han hostar så mycket.

tänkte på dig Tinga som haft det så så länge, att killarna kräkts när de haft för mycket slem i halsen.
    Jag har sagt det förut men STOR eloge och krmara till er som kämpat så hårt och haft det så tufft. IMPONERAD!!!!!!!

Nåja
    Hoppas Astrid fortsätter bli bättre och att hon får bli utskriven snart.
    Fick ni med er en sån där apparat med mask för att inhalera hemma? Minns att vi fick köra med den hemma ett tag efter sjukhusvistelsen.

• Fru FruLLan

Just det
    Intressant diskussion om njutning, uppfattning av första tiden, mammaledighet osv.

Finns massor att säga om det...
    men jag orkar inte skriva så mycket, det blir för långt så jag skippar det.
    Vi kan vel ta diskussionen live över ett glas vin när vi ses live istället?
    fast
    Näe
    det kan vi ju inte

för då ska ju flera stycken av er vara på smällen och inte få dricka

ha ha ha

Just det
    EA tror det var du som frågade om vi skulle ha ett tredje barn.

Svaret är nog JA

maken har ju alltid velat ha flera barn än två så där är det ingen tvekan alls. Medan jag däremot är en TRIST, fyrkantig och praktisk person som tycker att 2 är Enkelt. Så jag har FÖRR alltid sagt att jag bara vill ha två.
    Men det har ändrat sig.
    Av flera anledningar

Dels är jag nog inte klar med att vara gravid, amma och ha mini barn. jag älskar verkligen det hela och vill få uppleva det igen (om jag kan)
    Sen tror jag våran familj saknar en person. Någon fattas för att vi ska bli kompletta. En ganska så stark känsla.
    Sen vill jag få ha en graviditet utan de hjärnspöken och psykiska skit jag hade med roffe.
    Och sen är det ju heeeeeelllllla biten med längtan efter en flicka som ju fortfarande finns kvar om än inte utgör ett problem. ´Jag är faktiskt GLAD över att jag har mina två underbara killar. Det trodde jag ALDRIG att jag skulle kunna säg, men så är det.
    Men en flicka vill jag nog än dock ha.

Nu tänker ni alla att jag ju inte kan VETA att nästa blir en tjej. och det har ni helt rätt i. och hur vi hanterar detta, ja det får vi ta senare. men jag kommer inte göra NÅGOT som riskerar min psykiska hälsa. Då är jag istället glad över mina två killar och skämmer bort syrrans tjejer.

• Fru FruLLan

Men apropå dt hela med kön på bebis. Så har surfat lite på försök (naturliga) att påverka vilket kön bebisen blir. Jag ska börja med att erkänna att jag tror att det mesta är humbug. men ett uns av sanning kanske det finns bakom någon teori.
    Så jag och maken hittade ett paket man kunde köpa med lite råd, tips, diet tips, temp tips osv för att påverka det hela. Kostade 3500kr men vi kommer nog faktiskt köpa ett sånt eller liknande om det ska göras fler barn.
    Varför inte?
    då har man iallafall försökt. Sen blir det vad det blir ändå. men man kan vara nöjd med att ha försökt.

• Fru FruLLan

Men Halååååååååååååååååååååå
    jag har just precis NU först läst ditt mail vickan ( tack)
    men Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhh vilken fantastiskt underbar liten son ni fått.
    Guuuuuuuuuuud vad fin han är!"!!!! Blir helt nipprig!
    Grattis grattis grattis

Och nu kommer det
    NJUT
    ha ha ha

men fasiken vad underbart fin.

Måste nog ha flera såna där små....

Hälsa maken och gratta också!

Hej Frejan
    Läääänge sen.
    Kul att höra att allt är bra!

• Fru FruLLan

Liten