• annaochmias

Jag vill se era egengjorda brudbuketter!

Jag har egentligen noll koll på blommor, men jag funderar lite på att köpa några fina blommor (samt plocka själv) + en hållare med oasis i och göra min eget brudbukett...

Det är nämligen så att jag och min m2b ska gifta oss borgerligt samt väldigt snabbt (alltså ha väldigt kort vigselceremoni) och det känns onödigt att lägga ut runt 2000 kr på en bukett som jag bara kommer hålla i en så kort stund.

Men... å andra sidan så ska jag ju ha en väldigt pampig brudklänning och så vill jag ta fina bröllopsfoton efter ceremonin innan vi åker vidare till festen...

Hm, dilemma...

Så jag vill se era egengjorda brudbuketter för att få lite inspiration. Berätta gärna om ni var nybörjare när ni satte ihop era verk eller ifall ni typ är florister till vardags...

• Svar på tråden Jag vill se era egengjorda brudbuketter!
  • pandis81

Är det någon som har en video om hur man gör en egen lång bukett med kallor. Jag har kollat men kan inget hitta.

Snälla något som vet.

• moule

Jessica81: Den ligger under starka bilder eftersom jag inte ska ha den till mitt bröllop. Under vanliga bilder har jag allt som ska vara till mitt, och under starka kan jag ha annat.. typ sånt jag gjort till vänner.

• annaochmias
    pandis81 skrev 2010-01-27 16:43:48 följande:
    Är det någon som har en video om hur man gör en egen lång bukett med kallor. Jag har kollat men kan inget hitta. Snälla något som vet.
    Titta här:

• annaochmias

Hm, i den videon använde hon iof sidenblommor märkte jag nu... men det borde inte vara alltför annorlunda jämfört med riktiga?

• pandis81

saken är den att den är droppformad som bukett och jag ska en på höjden.. alltså en lång bukett som ligger på armen.
    Men jag får försöka lite själv.
    Och så ska jag först vira stjälkarna med blomstertråd. Och sen band runt hela.
    Jag tror att det kan bli bra ändå.

annaochmias skrev 2010-01-27 20:21:57 följande:
    Hm, i den videon använde hon iof sidenblommor märkte jag nu... men det borde inte vara alltför annorlunda jämfört med riktiga?
  • KatjaB

TS: jag skulle inte rekommendera att du använder en oasishållare om du alrig gjort en brudbukett i oasishållare tidigare. En handbunden är nog ett bättre alternativ så att du inte tar på dig alldeles för mycket lagom till bröllopet.

• marrieme

Jag tror jag med ska göra min egen bukett, ganska enket med vita rosor men vill ha lite svarta sidenband i. SNälla kom med alla tips som finns för att få den stadig och fin =)

• annaochmias
    KatjaB skrev 2010-01-27 21:02:12 följande:
    TS: jag skulle inte rekommendera att du använder en oasishållare om du alrig gjort en brudbukett i oasishållare tidigare. En handbunden är nog ett bättre alternativ så att du inte tar på dig alldeles för mycket lagom till bröllopet.
    Nä, jag är verkligen supernybörjare på det här området... Är det svårt att få dem att fastna i oasishållare eller är det för att det är svårt att få dem arrangerade fint?
  • pinglan29

Jag tänkte plocka blommor i trädgården på morgonen..Prästkrage..blåklint har massor av prästkragar: Om man plockar riktigt mycke så måste det ju bli tätt o fint...Blir spännande..

• Sebastiána
    pinglan29 skrev 2010-01-29 15:02:59 följande:
    Jag tänkte plocka blommor i trädgården på morgonen..Prästkrage..blåklint har massor av prästkragar: Om man plockar riktigt mycke så måste det ju bli tätt o fint...Blir spännande..
    Tänker detsamma, men jag har hört att det är bättre att plocka dagen innan och låta blommorna dra till sig riktigt mycket vatten, så håller de längre.
Svar på tråden Jag vill se era egengjorda brudbuketter!