• annaochmias

Jag vill se era egengjorda brudbuketter!

Jag har egentligen noll koll på blommor, men jag funderar lite på att köpa några fina blommor (samt plocka själv) + en hållare med oasis i och göra min eget brudbukett...

Det är nämligen så att jag och min m2b ska gifta oss borgerligt samt väldigt snabbt (alltså ha väldigt kort vigselceremoni) och det känns onödigt att lägga ut runt 2000 kr på en bukett som jag bara kommer hålla i en så kort stund.

Men... å andra sidan så ska jag ju ha en väldigt pampig brudklänning och så vill jag ta fina bröllopsfoton efter ceremonin innan vi åker vidare till festen...

Hm, dilemma...

Så jag vill se era egengjorda brudbuketter för att få lite inspiration. Berätta gärna om ni var nybörjare när ni satte ihop era verk eller ifall ni typ är florister till vardags...

• Svar på tråden Jag vill se era egengjorda brudbuketter!
  • Jojjo82

Min faster som inte är florist, men väldigt estetisk, gjorde min brudbukett, mannens korsage och tärnornas buketter. Jag köpte styckblommor och grönt och hon band dem kvällen innan bröllopet. Hon använde ett band för att binda ihop buketten hårt och ingen oasis. Bilder ser du i mitt galleri.

• Hjartafró

Jag testade att rundbinda en egen bukett inför mitt bröllop, och den blev helt okej: www.gervide.se/

Men sen hittade jag en fantastisk florist, Jenny på The Whyte House, som gjorde både bukett och knappnålsblomma för 800 kr. Och den buketten blev såklart aningen finare: www.gervide.se/

• Sebastiána
    Hjartafró skrev 2010-01-26 15:43:54 följande:
    Jag testade att rundbinda en egen bukett inför mitt bröllop, och den blev helt okej: www.gervide.se/Men sen hittade jag en fantastisk florist, Jenny på The Whyte House, som gjorde både bukett och knappnålsblomma för 800 kr. Och den buketten blev såklart aningen finare: www.gervide.se/
    Jättefin bukett... och vilka snygga skor, sköna ser de ut att vara också!
  • moule

Kolla in mitt galleri, under starka bilder.
    Band den, 2 tärnbuketter och 1 stor bordsbukett för en matrialkostnad av 1000 kr.

• Jessika81

Får man fråga varför den ligger under "starka bilder"? Jättefin bukett!

• marrieme

Vad duktiga ni är!

Önskar jag med kunde göra det själv..
    Är det svårt?
    Vad ska man tänka på?

• Hjartafró
    marrieme skrev 2010-01-26 17:24:48 följande:
    Vad duktiga ni är!Önskar jag med kunde göra det själv..Är det svårt?Vad ska man tänka på?
    Jag utgick den här Youtube-filmen: www.gervide.se/ det var inte så svårt.
  • annaochmias

Fantastiska buketter, tjejer! Undrar om jag ska testa med några billiga Sergels Torg-blommor någon dag, bara för att se om jag kan få ihop något fint...

Tack för visningarna, jag ser gärna fler!

• marrieme

Hur många rosor hade hon i det klippet tro?
    Vad är lagom?

• Hjartafró
    marrieme skrev 2010-01-26 21:59:02 följande:
    Hur många rosor hade hon i det klippet tro?Vad är lagom?
    Tror jag testade med 15 eller 20.
Svar på tråden Jag vill se era egengjorda brudbuketter!