• Angel2
    Äldre 25 Jan 12:52
    5143 visningar
    38 svar
    38
    5143

    Ny start på träningen inför bröllopet

    Fler än jag som nyss startat upp träningen?
    Vill komma i min bästa form innan Maj =)

    Var med och hjälp oss peppa vrann så vi håller igång.

  • Svar på tråden Ny start på träningen inför bröllopet
  • Framti­daFruS­andber­g
    Äldre 26 Jan 20:13
    #1

    Jag håller på och försöker starta upp träningen och kan behöva lite extra pepp.

  • Angel2
    Äldre 27 Jan 10:15
    #2

    Vad kul att inte vara ensam. =)

    Vad har du tänkt dig för träning?

    Jag ska har anmält mig till ett yogapass i veckan.
    Och så ska vi ha en familjedag på gymmet, då både jag och min man tränar.
    Ska även försöka en dag själv på gymmet.
    Yogan börjar nästa vecka så då blir väl starten =)

  • kapell­ösa
    Äldre 27 Jan 10:28
    #3

    Jag med!
    Pepp pepp pepp

    Jag vill så gärna klara av att springa en mil (och inte som nu max 200m innan man måste stanna och hämta andan) och så kräver min naprapat att jag skaffar mig lite rygg och magmuskler.

    Ridning en dag i veckan, joggning tre dagar i veckan och förhoppningsvis även ett corepass för ryggens skull. Tyvärr tycker jag att löpning är det absolut tråkigaste som finns (stark tvåa är träna i grupp eller maskingymning) men jag hoppas på att lära mig att tycka om det eller iallafall få det till en nyttig vana.

    Smart att ha en familjedag på gymmet! Då har man mer press på sig att gå dit! =)

  • Angel2
    Äldre 27 Jan 11:39
    #4

    Jag längtar efter att fara ut och jogga. Gjorde det innan jag fick mitt andra barn och har inte tagit upp de än.
    Bara värmen vill komma så tänkte jag försöka ta mig ut =)
    Börjat lite på gym först så man kanske kan få lite kondis innan man ger sig ut på vägarna och springer =)

  • maj201­0
    Äldre 27 Jan 12:06
    #5

    Jag hänger gärna på här och får lite pepp. Har hållit igång sen i höstas, men behöver hjälp med motivationen ibland.

    Jag tränar 2-3 gånger i veckan och försöker blanda olika typer av pass. Ibland blir det spinning, ibland styrketräning och ibland step-up eller boxning. Har blivit starkare, fått bättre kondition och hållning, men vikten den står still.

    Och dagar som denna, när det är snöstorm ute, är det svårt att släpa sig iväg till gymmet...

  • Äldre 27 Jan 12:09
    #6

    Jag kan också behöva lite pepping så jag hoppar in här. Kan dock säga, vad gäller löpning, att jag också tyckte det var sjukt jobbigt. Klarade max 5 min. Nu, ungefär 7 månader efter att jag bestämde mig för att börja med det, så springer jag 8 km utan större prblem. men det är just det där att ta sig iväg.

  • kapell­ösa
    Äldre 27 Jan 12:19
    #7
    Sundance skrev 2010-01-27 12:09:01 följande:
    Kan dock säga, vad gäller löpning, att jag också tyckte det var sjukt jobbigt. Klarade max 5 min. Nu, ungefär 7 månader efter att jag bestämde mig för att börja med det, så springer jag 8 km utan större prblem. men det är just det där att ta sig iväg.
    Hurra, det finns hopp iallafall! Du är härmed min nya idol!
    För mig är den jobbigaste biten att ta på sig träningskläderna och snöra på sig skorna. När man väl kommit ut så är det nästan trevligt, men motståndet innan är massivt!
    Hur har du gjort, har du sprungit längre och längre sträckor eller längre och längre tid?
  • Angel2
    Äldre 27 Jan 12:39
    #8

    När jag började jogga 2008 så sprang jag så länge jag orkade och utmanade mig själv. Ska bara upp för denna backe osv. Och tillslut sprang jag 7 km hur lätt som helst =)
    Hoppas de går lika lätt denna gång man ska starta upp..
    Har testat 5 min på löpband och det känns helt ok

  • Framti­daFruS­andber­g
    Äldre 28 Jan 21:58
    #9

    Jag har tränat mycket förut men väntar nu på tid hos sjukgymnast (har fått en om 2 veckor). Av min förra sjukgymnast fick jag förbud från att jogga/springa, cykla, gå i trappor och gå på gympapass. Hon sa att jag bara får GÅ på löpband och träna överkroppen i nuläget. Jag känner mig minst sagt inte motiverad *saknar danspass*

  • marreg­us
    Äldre 28 Jan 22:11
    #10

    Jag är också på!

    Tränar ca 2 pass/vecka på friskis. Tyvärr tycker jag att gymmet är supertråkigt och passen har inte jättebra tider...Hur kommer man igång med jogging ute? Hur är ju egentligen bara att ta på sig och gå ut men att motivera sig menar jag
    Ni är ju ett par stycken som har lyckats med det

Svar på tråden Ny start på träningen inför bröllopet