• Angel2

Ny start på träningen inför bröllopet

Fler än jag som nyss startat upp träningen?
    Vill komma i min bästa form innan Maj =)

Var med och hjälp oss peppa vrann så vi håller igång.

• Svar på tråden Ny start på träningen inför bröllopet
  • aikidoaasa

Jag har nystart igen med min träning.
    Håller på och bland annat simmar och det gör verkligen underverk med in figur.

• FramtidaFruSandberg
    marregus skrev 2010-01-28 22:11:08 följande:
    Jag är också på! Tränar ca 2 pass/vecka på friskis. Tyvärr tycker jag att gymmet är supertråkigt och passen har inte jättebra tider...Hur kommer man igång med jogging ute? Hur är ju egentligen bara att ta på sig och gå ut men att motivera sig menar jag Ni är ju ett par stycken som har lyckats med det
    Jag tyckte alltid att musik var den bästa motivationen. Antingen det eller att springa tillsammans med min sambo (det kändes bra när jag äntligen kom upp till hans konditionsnivå, och ännu bättre när jag gick om honom)
  • marregus

Ja med lite bra musik i öronen så kan det nog bli roligare!
    Tyvärr får jag nog inte med min sambo ut, han älskar gymmet

• Zazziki

Hu ja, är ju detta med träning... hoppar in här å peppar och peppas.. hoppas jag

Tycker själv att den bästa motivationen är när man börjar se resultat, brukar gå ganska fort i början, däremot är det svårt efter ett tag, när resultaten stannar av!!!

Ett tips är att inte titta på vågen, de flesta går upp å ner när de tränar. Ta fram ett måttband i istället, det är jätteskoj att se hur kroppen ändrar sig!!

• starfish

hoppar gärna in här jag med:)
    tränade mycket förr innan jag fick dottern.
    har gått ner allt jag gick upp men kroppen är inte densamma och vill gå ner 10 kilo.
    har märkt att prommenader funkar finfint:) även om det är tråkigt i detta väder :S

Går även och tränar i gruppass.
    Provade nyligen pilates och blev positivt överaskad, det gav mer motstånd än jag trodde samtidigt var det lugnt och avslappnat då man mest låg ner.
    Gillar styrkepass, spinning, core (grymt för mage och rygg)m.m.

Känner att jag äntligen kommit igång så smått men behöver verkligen allt stöd man kan få:)

Kämpa på tjejer! Bara man tar sig för och kommer iväg på träningen så går de bra:)

• kapellösa
    marregus skrev 2010-01-28 22:11:08 följande:
    Jag är också på! Tränar ca 2 pass/vecka på friskis. Tyvärr tycker jag att gymmet är supertråkigt och passen har inte jättebra tider...Hur kommer man igång med jogging ute? Hur är ju egentligen bara att ta på sig och gå ut men att motivera sig menar jag Ni är ju ett par stycken som har lyckats med det
    Eftersom jag älskar alla typer av listor och synbara resultat funkar träningsprogrammen på marathon.se bra för mig.Jag håller just nu på med träningsprogrammet halvmarathon för nybörjare.
    Där står det exakt vilka dagar man ska ge sig ut, hur länge man ska vara ute, nu när man är nybörjare står det dessutom hur många minuter man ska gå och hur många minuter man ska springa. Smått strikt och militäriskt men det är det enda som funkar för mig.
    Motivation..? Nej, det har jag ingen, men det står på schemat att jag ska gå ut så då måste jag väl göra det.. även om det tar emot som attan!

• MaEo

Jag vill också gärna med och får lite pepp!

Vill också komma igång med springandet igen. Mitt mål är tjejmilen i augusti. Träningen brukar gå bra på försommaren men sen flippar det ur när det blir semester. Men kanske kan jag försöka hålla det denna gång.

Programmet på marathon.se låter som något för mig. Hur långt har du kommit Kapellösa? Kanske jag kan hoppa in på samma vecka så kan vi peppa varandra. Har följt deras program till tjejmilen förut och det har funkat fint!

• kapellösa
    MaEo skrev 2010-01-29 10:17:05 följande:
    Programmet på marathon.se låter som något för mig. Hur långt har du kommit Kapellösa? Kanske jag kan hoppa in på samma vecka så kan vi peppa varandra. Har följt deras program till tjejmilen förut och det har funkat fint!
    Jag hr inte kommit så långt, är på vecka tre på träningen för totala nybörjare så om du är van joggare lär du ju inte har några som helst problem att hänga på
  • Angel2

Igår lyckades vi ta oss på gymmet igen hela familjen.
    Och idag börjar yogan som jag ska börja gå på.. =)
    Känns riktigt kul! Det här.
    Får se efter allt om man är lika motiverad då att fortsätta.
    Hoppas nu bara på lite varmare väder så man kan vara ute lite mer..

Svar på tråden Ny start på träningen inför bröllopet