Inlägg från: Fröken Smilla |Visa alla inlägg
  • Fröken Smilla

Sigill

Vi gjorde riktiga lacksigiller och dom var fina även efter dom hade skickats på posten. Vi lämnade in alla kuvert för handstämpling och bad dom att inte köra dom genom någon sorteringsmaskin. Inget, vad jag har hört, gick sönder!

Sen kan jag tipsa lite om hur vi gjorde. Alla lacksigiller gjorde vi på smörpapper. Där lossnar det lätt och sen limmade vi fast dom som var fina med karlssons klister. Detta blev jättebra och man behöver inte vara nervös över att förstöra en fin inbjudan eller ett fin kuvert med en ful sigill. Alla blir liksom inte lika bra!

• Fröken Smilla

Vi köpte faktiskt våra i Norrköping. I den lilla pyssel-presentaffären precis bredvid marima-boden eller vad den nu heter. Där dom har en massa båt-presenter.

Där inne har dom lackstänger för 28:- styck i guld, silver eller marinblå. (vi använde silver). Dom har även fina stämplar med tillhörande färger och stämplar till lacken.

Även Panduroaffären bredvid Clas Olsson har men där är dom dyrare!

Lycka till!

• Fröken Smilla

Jag hade visst ett vistitkort! Jag menar "Sköna Ting" på Drottninggatan 13

Det jag pratar om är alltså vanliga lackstänger fast i andra färger än rött... Inte vaxsigiller som du nämde i ditt inlägg. Så vi pratar om samma saker menar jag!

Svar på tråden Sigill