• Evangeline

Sigill

Hallå!
    Sitter och fixar och donar med inbjudningarna och det är sååååå roligt - man känner liksom att det verkligen börjar röra på sig och att jag faktiskt SKA gifta mig den 18/10!!! Men! JAg skulle vilja ha tag i vaxstämplar som någon tipsade om istället för lack som lätt spricker i posten. Vart hittar man vaxstänger och sigill? Bor i Norrköping och har kikat på pysselaffären nere i Linden, på Tiimari som ju har lite pyssel och i kontorsaffärer/bokaffärer, men inte nåt napp.
    Vet nån var man kan få tag i sånt??? Det ser ju så tjusigt ut!

• Svar på tråden Sigill
  • Flowergirl

Jag tror att Calligraphen har kolla på deras hemsida!

• Fröken Smilla

Vi gjorde riktiga lacksigiller och dom var fina även efter dom hade skickats på posten. Vi lämnade in alla kuvert för handstämpling och bad dom att inte köra dom genom någon sorteringsmaskin. Inget, vad jag har hört, gick sönder!

Sen kan jag tipsa lite om hur vi gjorde. Alla lacksigiller gjorde vi på smörpapper. Där lossnar det lätt och sen limmade vi fast dom som var fina med karlssons klister. Detta blev jättebra och man behöver inte vara nervös över att förstöra en fin inbjudan eller ett fin kuvert med en ful sigill. Alla blir liksom inte lika bra!

• Evangeline

Tack för tipset!!! Hittade ni lackstänger i annat än rött? Vill inte göra julklappar ju

• Evangeline

Var förresten inne på Calligraphens hemsida och VET ni vad de tar om man beställer sigill och vax därifrån???????
    Förutom priset på detta som skulle bli ca 180:- så tar de 80:- i frakt, 38:- i postförskott OCH 95:- extra om ordern understiger 400:-!!!!!!!!!
    Det är ju sanslöst - så det bojkottar jag! Då får det bli utan sigill!

• Fröken Smilla

Vi köpte faktiskt våra i Norrköping. I den lilla pyssel-presentaffären precis bredvid marima-boden eller vad den nu heter. Där dom har en massa båt-presenter.

Där inne har dom lackstänger för 28:- styck i guld, silver eller marinblå. (vi använde silver). Dom har även fina stämplar med tillhörande färger och stämplar till lacken.

Även Panduroaffären bredvid Clas Olsson har men där är dom dyrare!

Lycka till!

• Evangeline

ÅH, tack! Jag var nere i Panduroaffären i Lindens bottenvåning (bredvid Claes Ohlsson), men hon som jobbade där hade aaaaldrig hört taaaaalas om sånt aaaalls!
    Är det pysselaffären på Drottninggatan du menar? Det ska visst finnas en där?

• Fröken Smilla

Jag hade visst ett vistitkort! Jag menar "Sköna Ting" på Drottninggatan 13

Det jag pratar om är alltså vanliga lackstänger fast i andra färger än rött... Inte vaxsigiller som du nämde i ditt inlägg. Så vi pratar om samma saker menar jag!

• Evangeline

Lacksigill går också bra om du tror att det håller, men det verkar ju funka. Jag ska i eftremiddag styra stegen mot Drottninggatan! Tack för din hjälp (även med post-it-lappar)

Svar på tråden Sigill