bröllops planering i fullgång , vill göra ett ganska billigt bröllop. tips motages
Ja... att spara in på mindre viktiga detaljer kan göra ganska mycket på budgeten. När jag gifte mig så drog kostnaderna iväg mer än vad vi hade budgeterat för och när vi satt å summerade förstod vi varför.
De stora kostnaderna såsom mat & dryck på festen och kläderna... där låg våra stora kostnader men det är de små som nån hundring här.. några hundra där... det är det som kostar skjortan.
Så för varje liten detalj, tänk på hur du kan minimera just den kostnaden.
Ex. Vill du ha sidenblommor i dukningen.. köp inte detta på något ställe som säljer sånt. Åk till t.ex Ö&B å köp hela blommor och sen klipp bort stammarna (kan sluta på 1/3 av vad det annars kostat).
Det är sällan man slutar på det man budgeterat för så tänk efter innan du handlar om det finns något som skulle bli billigare, utan att du måste försaka det du vill ha.. man kan alltid kompromissa med alternativ till det man alltid drömt om att få ha den dagen man väl ska gifta sig (jag menar.. de flesta av oss drömde nog om bröllopet redan i tonåren)
Lycka till !