• NiVi

    Brudar sommaren 2011 !!

    Åh va roligt! Jag vill också vara med här! Vi har sagt 16 juli 2011 preliminärt om det funkar med lokalen och så! Vi har satt en budget och skrivit en preliminär inbjudningslista. Nu kikar vi på klänningar och funderar över praktiska saker som menyn etc.

    Har ni någon budget för era bröllop?

  • NiVi

    Åh jag är oxå så sugen på att köpa klänning nu!!! Men jag måste verkligen gå ner i vikt först så jag väntar nog till hösten åtminstone! Men drömklänningen är uppletad

  • NiVi
    kapellösa skrev 2010-01-25 17:16:40 följande:
    Jag måste också gå ner i vikt, men jag har klänningen hängandes i garderoben. Hittade en underbar ljus vintageklänning från 40talet för flera år sedan och då lovade jag mig själv att den skulle jag gifta mig i. Tyvärr var det ungefär 15 kg (och 10cm i midjan) sen den passade, men man har ju iallafall 1½ år på sig att gå ner!
    Klänningen lät spännande! Har du inga bilder på den att dela med dig av? Då kan vi ju följas åt genom vår viktuppgång oxå! Själv har jag 18 kg jag måste gå ner innan jag är på orginalvikten igen! Gick upp 32 kg när jag var gravid men min son är 15 månader så nu är det dags!
  • NiVi
    NiVi skrev 2010-01-26 07:15:32 följande:
    Klänningen lät spännande! Har du inga bilder på den att dela med dig av? Då kan vi ju följas åt genom vår viktuppgång oxå! Själv har jag 18 kg jag måste gå ner innan jag är på orginalvikten igen! Gick upp 32 kg när jag var gravid men min son är 15 månader så nu är det dags!
    haha menade naturligvis viktnedgång!!! Har en virrig dag!
  • NiVi

    Min svägerska/tärna (hon och min bror är de enda som vet om bröllopet än så länge) var precis hit med en födelsedagspresent, ett tjockt härligt nummer av Bröllopsmagasinet Nu ska det frossas i klänningar och ringar!


    mojikanan skrev 2010-01-26 20:29:04 följande:
    Ja hänger på gällande viknedgången!! Slutade röka och det satte sina spår.. .   
    Grattis till att du slutat röka! Visst är det underbart Själv slutade jag när jag blev gravid men började igen när sonen var 4 månader men nu har jag inte rökt sen augusti och mår så bra!
  • NiVi

    Har ni bokat kyrka och festlokal än? Vi gifter oss ute på landet och jag trodde inte att det var så bråttom men så fick jag höra att det är hektiska tider i kyrkan även där! Kanske dags att boka redan alltså???

  • NiVi

    Vi har bytt datum oxå glömde jag säga! Det blir 11/6 istället! 1 månad mindre att längta

  • NiVi

    Ja det har du nog rätt i! Ska prata med min m2b ikväll och kanske boka redan imorgon då.


    mojikanan skrev 2010-01-28 11:21:50 följande:
    Om du bokar nu så är du säker på att du får den kyrka/plats som ni verkligen vill ha!!  Vi bokade våran plats redan förra året för att verkligen få det som vi önskade oss!!
    Skulle vara kul att knåpa ihop en lista och hålla koll på varandras datum och plats? Vad tycker ni?

    Kopiera, skriv in ditt nick och datum och ort och posta! Såhär;

    NiVi - 11/6 2011 - Uppsala
  • NiVi

    På tal om att gå ner i vikt inför bröllopet så har jag nu lyckats gå ner 5 kg i Januari, vilket var mitt första delmål! Nu är det bara 16 kg kvar till vad jag vägde innan graviditeten. Och sen kanske ytterligare 2-4 kg för att deffa sig ordenligt inför bröllopet!

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi bokar kyrka och lokal nästa vecka och planerar och skissar för fullt för allt annat! Tror att färgtemat blir vitt,guld och grönt...vi tänkte lite guld och gröna skogar. Letar just nu efter manschettknappar i guld och grönt alt. guld och vitt! Vill så gärna ge det till min m2b på alla hjärtansdag men det verkar vara omöjligt att hitta till ett rimligt pris!!! (max 1000 Behöver inte vara riktigt guld heller.

  • NiVi
    Niini skrev 2010-01-31 12:46:39 följande:
    Vi har börjat tänka om lite med lokalen vi funderat på, ska ringa på måndag till ett annat ställe och se vad det skulle kosta att hyra. Kyrkan bokar vi väl efter att vi fått lokalen fixad sen :) Längtar så mycket tills man har det bokat, då vet man att det är definitivt! :D
    Vad är det för lokaler ni tittar på? Vi har bestämt oss för att hyra bygdegården brevid kyrkan. Både nära och ekonomiskt. Och en väldigt bra lokal om man vill fixa mat och dryck själva! Nu hoppas vi bara på att det inte är någon som varit ute i ännu mer god tid än oss.

    Imorgon flyttar vi till vårt nya hus!!! Kommer vara utan internet i ett par dagar Trist och surt när man både vill surfa runt bland massa bröllopssidor och inredningssidor!
  • NiVi
    Niini skrev 2010-01-31 18:46:59 följande:
    Bygdegårdar främst :) Men får se vad det blir sist o slutligen.
    Ja det gäller ju att tänka igenom vad man vill ha! Vi vet vilken kyrka vi vill gifta oss i och då finns bara ett alternativ som ligger nära och rymmer så många som vi vill bjuda!

    Nu har jag beställt hem tygprover från millybridal, till både min klänning och eventuella tärnklänningar därifrån!!!
  • NiVi

    Ja det ska jag göra! Tack för tipset!


    ElLe79 skrev 2010-02-01 12:02:14 följande:
    Hej,Kolla på Skultunas manschettknappar (finns på NK bl a). Kostar ca 550 sek. Min man hade Fleur de Lys knappar i Ivory White/förgylld mässning - såååå fina och eleganta!
    Åh jag har missat att boka kyrkan och lokal såhär mitt i all flyttstress! Men imorgon då!!!
  • NiVi

    las vegas bruden skrev 2010-02-01 11:14:26 följande:


    Ser att ni pratat om klänningar. Har ni hittat klänningen med stort K än? =) Jag har gjort det och just nu är det rea på den på shopindream. Funderar på att beställa den innan mars, då rean försvinner.. Dock är det kanske lite tidigt, men är rädd för att den försvinner annars. Sen lockar priset med.. 1100 inkl. frakt! Perfekt!! www.shopindream.com/product-5493.html
    Jag har också hittat min klänning med stort K!

    www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1.asp&idCategory=50
  • NiVi

    I en slottsruin var min och sambons dröm så nu blev jag lite avis! Tyvärr finns det ingenting sånt att gifta sig vid här!

  • NiVi
    mojikanan skrev 2010-02-08 22:45:15 följande:
    Ahh vad tråkigt.. :( Hoppas ni finner en plats som är lika bra!!   
    Nja vi fick dra ner kraven lite så det blev en fin bygdegård istället! Men det kommer nog bli kanon när man får piffa till det lite!
  • NiVi

    Åh va härligt det låter!


    Greeneyes skrev 2010-02-11 15:48:38 följande:
    Ja, turligt nog så verkar de flesta intresserade av att förlänga det till en liten minisemester, så jag hoppas att uppslutningen blir god
  • NiVi

    Skulle gärna vilja men bor alldeles för långt bort! Missade mässan i stockholm i slutet av januari oxå! Men men man hinner nog med nån innan det är dags!
    Imorgon ska vi berätta för min familj! Är lite nervös tror jag faktiskt :)


    mojikanan skrev 2010-02-12 16:43:26 följande:
    Måste fråga alla bröllops brudar om det är någon som ska besöka bröllops mässan i Göteborg nästa helg!! !!
Svar på tråden Brudar sommaren 2011 !!