Min syster får mig att mår dåligt, =( långt
Måste få prata av mig är så ledsen.
Ämnet är min lilla syster.
När jag berättade att jag var gravid blev hon arg och åkte ifrån oss. Sen har hon varit off under hela graviditen.
Hon sa massa elaka saker som att de kanske inte skulle bli något barn (typ att de skulle dö) m.m.
Sonen föddes och hon har varit lite off igen. Hon har sagt att jag skämmer bort honom och att min mamma tar hand om honom mer än jag vid tillfällen. Vilket inte är sant alls.
Min sambo hade svårt att ta på sig pappa rollen i början, men men sen brukar min mamma vara barnvakt vilket hon vill.
Inget vi ber henne om ibland. Utan hon erbjuder sig hela tiden.
Nu älskar min syster min son. Vill alltid träffa honom.
Så det finns lite bra saker iaf.
Nu berättade jag att vi skulle gifta sig.
Det visste jag redan sa hon. Det har du ju tjatat dig till.
Jag har sagt helt öppet att jag vill gifta mig. Gett min sambo lite hintar på skoj. Men iaf. Jag blev jätte ledsen att hon inte bara kunde vara glad och inte säga mer.
Sen sa hon ja snart blir du gravid igen bla bla. Vilket vi också planera. Vad vi än säger till henne så hakar hon ner på mig. Hon gör mig så ledsen och deppig. Såklart att min sambo inte skulle friat till mig och han inte verkligen ville.
Igår frågade jag henne om hon ville följa med mig och titta på kläningar. Hon svarade med att ja när tiden är inne för de så gör vi det.
Jag svarade med ett ja de är dags för det nu. Man måste planera stora saker.
Ja då ville hon att vi skulle vänta tills min mamma fyllt år och hennes fest. Alltså i början av Mars. (ska gifta mig i augusti). Men jag vill kolla nu.
Hon är så mot allt jag gör.
Jag tror att hon är avundsjuk. Men så fort jag nämner att hon måste lägga av och vara elak så är jag dumm i huvudet och allt är mitt fel och jag är den som är knäpp och det är henne det är synd om. (min syster har världens dåligaste temprament).
Jag vill inte gå till denna bröllopsbutik och allt ska handla om henne. De är jag som ska gifta mig. Hon kommer ge mig fula kläningar säkert och kolla på vad hon skulle gilla till sig själv. Inte till mig. Vad ska jag göra?
Jag skulle vilja fast att allt är som det är att hon var min tärna men jag vill att hon ska skärpa till sig.
Tror inte ens hon bli glad när jag fråga henne om hon vill bli min tärna.
Sen vill jag att min m2b s syster ska vara tärna vilket min syster inte kommer gilla. Hon kommer säga att kan hon vara det själv.
Jag vill inte bråka.
Men så fort det är något och min syster är dum mot mig.
Fast att mina föräldrar tycker hon beter sig dumt så säger de aldrig aldrig ifrån. Hon kommer alltid undan.
Vilket jag nämnt för mina föräldrar.