• kaskar

Någon som varit i Cala BOna på Mallorca?

Vi åker hela familjen till Mallorca, närmare bestämt Cala Bona och bor på Sunwing Resort, Hotell Bougainvillea.

Har någon av er varit där?...i Cala Bona/Cala Millor?

Skulle vara så himla kul om man kunde få lite tips på vad man kan göra eller bara höra hur ni haft det där. Vi åker den 23 augusti i 2 veckor.

• Svar på tråden Någon som varit i Cala BOna på Mallorca?
  • kaskar

Ja just det, Mimosa ligger alldeles intill. Men det låter ju bra för barnen i alla fall, i den där klubben. Det är nästan huvudsaken att de får riktigt roligt.

• Guldfisken

*håller också med Odis om att Mallorca är mer än bara charter eftersom naturen är så vacker* Vi var och kollade i "drakgrottorna" när jag var på Mallorca första gången och det rekommenderar jag. De har en underjordisk sjö som man åker båt i, jättefint. Så utanför Cala Bona/Millor lär du hitta massor av aktiviteter. Vill du handla pärlsmycken, kanske till bröllopet, vem vet, är ju pärl"industrin" stor på Mallorca.

• 2003

Jag bodde på Bouganvilla och det var en super frukost i alla fall ...Poolen är fin med och det är massor av aktiviteter för barn.Att gå in til stan kanske tog 15-20 min men det är helt ok.

• Hippie chic...

Viva Bahia lät ju bra i varje fall men hur var det med omgivningarna där? Ligger det i någon form av centrum eller måste man åka iväg på kvällarna för att ha något att göra? Vad tyckte du Guldfisken, hur var det med restauranger och såi närheten?

• kaskar

Drakgrottan i Cala Ratjada har jag varit i. Det var underbart, verkligen.

Kanske är det därför jag undrar också så mycket. Vi var i Cala Mesquida år 1999 och förlovade oss. Det fanns absolut INGENTING för oss att göra i Mesquida. Det enda som låg utanför anläggningen var två små marcets...det var allt. Närmsta ställe var just Cala Ratjada och dit åkte vi två gånger på en vecka, ca 1 mil därifrån.

Äsch, man e väl inte helt handikappad. Alltid kan man sticka ut och göra något annat, kanske åka in till Palma en dag.

• Guldfisken

2003: Ja, snacka om god frukost. Det var nog ett par kilo mer Guldfisk när vi åkte hem, mycket på grund av frukosten. :)

Hippie chic: Som, sagt, hotellet var jättefint, men om jag skall vara ärlig var vi inte så mycket utanför hotellet så jag. Dels för att jag var runt 17 (var där med familjen) och inte ville göra något annat än att skaffa en sen solbränna, dels för att det var lågsäsong och dels för att vi hade helpension. Inte mycket till svar kanske, men jag kommer ihåg att det låg ganska många hotell i närheten och det vore ju konstigt om det inte skulle finnas en del restauranger där. Det är dock inte jättestort, har jag för mig.

• Guldfisken

Hippie chic: ..."så jag vill inte säga eller lova för mycket." skall det stå i den första meningen som inte blev avslutad.

• Kira

Jag har jobbat på Mallorca 2 säsonger och jag kan verkligen rekommendera att åka till Drakgrottorna. Det är jättefint där. Att hyra bil är också en bra idé. Vill man se lite pitoreska byar, så ska man åka till Valdemossa (där Chopin bodde).
    Det finns ett glasbruk i närheten (när man åker mot Valdemossa från Palma-hållet). Glasbruket heter Lafiore och de har jättefint glas. Det är "sandigt" på ytan. Om man vill komma till en fin strand och göra en dagsutflykt är ju Alcudia att rekommendera (norra kusten). Där finns ett vattenland (aguapark).

Det finns ett mycket större vattenland utanför Palma också. Det brukar finnas turer dit, men jag tror det är billigare att hyra bil och åka dit på egen hand.

Det ska finnas något liknande Kolmårdens safaripark i närheten av Cala Bona. Guiderna borde veta vad det heter.

Ha det så bra! Mallorca är jättevackert. Ni får det säkert jättebra.

kram Linda

• Oliven

Jag måste bara instämma med en hel del tidigare talare. Hyr bil!
    Naturen på Mallorca är kanonfin.
    Grottorna är också att rekommendera, de tyckte jag tom om när jag var liten (9år)
    Hade ni barn med er?
    Då rekommenderas även besök på Aqua Park i Palma. Även föräldrar har kul där

Ha en trevlig resa!

• kaskar

Förresten - är det ingen som är på Mallorca under tiden 23/8 - 6/9?

• Hippie chic...

Jo, vi åker den 19/8 och blir borta en vecka (och åker alltså hem den 26/8), så vi är där några dagar samtidigt!

Svar på tråden Någon som varit i Cala BOna på Mallorca?