• kaskar

Någon som varit i Cala BOna på Mallorca?

Vi åker hela familjen till Mallorca, närmare bestämt Cala Bona och bor på Sunwing Resort, Hotell Bougainvillea.

Har någon av er varit där?...i Cala Bona/Cala Millor?

Skulle vara så himla kul om man kunde få lite tips på vad man kan göra eller bara höra hur ni haft det där. Vi åker den 23 augusti i 2 veckor.

• Svar på tråden Någon som varit i Cala BOna på Mallorca?
  • Guldfisken

Jag var där förra sommaren!

Det är bara att fråga på om det är något du undrar över.

• Guldfisken

Om jag skall vara ärlig så gjorde vi inte så mycket mer än att sola och bada. Jag kan väl få återkomma med lite tips om var man kan äta gott och lite sådant i alla fall, har inte det i huvudet just nu.

• 2003

Jag bodde på det hotellet förra sommaren och jag tyckte inte att det var något speciellt, man kunde inte bada på strande nedanför utan man var tvungen attgå till stan?? Rummen är ganska tråkiga med ...

• kaskar

Va, fy va trôkit de lät!

2003: Hur långt va det in till stan då?
    Fanns det verkligen ingenting att göra?

Gulfisken: Kom gärna med förslag!

• Hippie chic...

Hur är det med den andra Sunwing anläggningen, alltså i Alcudia, någon som varit där? Den är väl lite äldre om jag förstått rätt och så är poolerna inte alls lika stora tror jag ?! Någon som åkte med Always och bott på Viva Bahia? Ser jättefint ut på bild men ligger det i ett trevligt område? Halvvägs mot Can Picafort tror jag och det säger inte mig mycket? Någon som vet??

• Guldfisken

"Stranden" förstördes i en storm, jag vet inte om de har hunnit ordna till den igen. Den var dock troligen inte speciellt bra innan heller, det tror jag nämns i resekatalogen.
    Det finns ju dock fantastiskt stora pooler och jag badar hellre där än i havet. Hotellet är fräscht och fin, visst är inte rummen jätteroliga, men det är de ju oftast inte på charterhotell så det hade vi inte förväntat oss.
    Det är inte alls långt in till Cala Bona eller Cala Millor (de är ju "ihopvuxna") men så speciellt roliga är ju inte städerna. En massa affärer och restauranger finns det där i alla fall (skall återkomma med namn, måste fråga min blivande).

Jag antar att du inte bor på ett sådant charter-familje-hotell om du vill ha en massa spänning och äventyr, då hade du nog valt något helt annat. Om man dock vill ha en sol och badresa, med allt vad det innebär blir du nog inte besviken.

Jag rekommenderar att se någon av hotellets egna shower, låter lite töntigt kanske men artisterna brukar vara hur duktiga och proffsiga som helst.

• Guldfisken

Jag har bott på Viva Bahia också, jättefint, fast det var i september när högsäsongen var över.

Låter som jag är värsta Mallorca-fantasten men de här två gångerna är enda gångerna jag varit där. :)

• Odis

Om det nu inte är speciellt kul i CalaBona/Calamillor, så kan det vara en ide att hyra en bil och åka runt Mallis. Vad jag har förstått så finns det mycket att se och att naturen är enormt vacker.

• kaskar

Guldfisken:

Vi ska bo på Sunwing Resort, Hotell Bougainvillea, hoppas verkligen det är ett familjehotell.

Letar väl inte efter äventyr på "det" viset. Undrade väl om det fanns något kul att göra tillsammans med en 11-åring, en 13-åring och en liten 3-åring. Sen om vi själva min man och jag kunde få chansen att gå ut kanske en kväll under den här tiden - spelar egentligen inte nån roll, men allt som är värt att se-göra-uppleva..... det är väl det jag menar.

Var det på Bougainvillea du bodde?

• Guldfisken

Jag bodde på Mimosa, som ligger 50 meter ifrån Bougainvillea. Tror att Bougainvillea är lite nyare än Mimosabyggnaden.
    Det finns ju barn- och ungdomsklubbar för dina barn. De ordnar massor av roliga aktiviteter. Jag var med i flera sådana när jag var en liten Guldfisk och hade hur kul som helst

Svar på tråden Någon som varit i Cala BOna på Mallorca?