• dfk

Tantvarning för 7:e gången

Panzer, Åh, jag fattar inte hur man kan ge sig på ett litet barn som är helt försvarslöst! Mår riktigt dåligt! Stackars lilla pojken, det där kommer nog att sätta sina spår... Jag hoppas att straffet ska bli tillräckligt hårt för henne.
    Vad föräldrarna måste ha mått dåligt över att se sitt lilla barn bli misshandlad och inte ha kunnat ingripa på något sätt.
    Fruktansvärt!!

Tack Aleta för godsakerna genom cyberrymden!
    Ja Sonja, jag delar med mig till dig!

Heloise, krya på dig!

Mittiprick, kram tillbax och vila på!

Passion, när kommer du tillbaka? Nyfiken, på hur det gick!!!

• dfk

Heloise! Vad jobbigt för dig, det är så orättvist att du ska lida för något du inte rår på! Stora kramar!

Panzer, nu fick jag nåt mer att bli heligt förbannad över. Vad är det med den här världen! Så otäckt, vuxna människor som tar ställning och vänder tjejerna ryggen och drar dom i smutsen.
    Dessa tjejer har behövt allt stöd dom kan få. Så bedrövligt!!

Har haft en hemsk dag själv, fyyy säger jag bara! Usch!

Mittiprick, jag får upp sidan men sedan när jag trycker på play går det inte.

Snickerskaka...lät väldigt smaskigt!

• dfk

Åh! Mitt inlägg försvann ju.....

Jag ville först säga att jag är så glad för din skull passion!

Något konstigt meddelande har jag inte sett än hos mig.

Jag hade en hemsk dag igår och var så ledsen och arg.
    Jag kan inte skriva så tydligt, då min stad är en mindre stad, och det är nog ganska lätt att veta var jag arbetar.
    Men min chef gick över gränsen och det bara brast för mig. Jag blev upprörd och känner att respekten inte finns där!
    Jag ställer nästan upp i alla lägen och vänder in o ut på mig själv ibland för att förstå min chef och göra denne nöjd.
    Då känner man sig rejält trampad på när man får orättvisa anklagelser över hur man sköter sitt jobb. Fy säger jag bara!

• dfk

Tack för kramarna!

Fjällbruttan och Heloise, ja det är väl märkligt det där med att allt ska gå sönder samtidigt!

Tinker, lite kramar till dig och hoppas att det reder sig!

Jag har suttit fast idag framför ett tvspel, hör och häpna!
    Spelat tetris så ögonen är alldeles vimmelkantiga. Barnen tyckte att det var en urtrist mamma som tagit över TVn och som aldrig ville sluta spela.... Lite barnslig måste man få va!!

• dfk

Mittiprick, kramar tillbaka!

Stackars Heloise!

• dfk

Mittiprick. Sjuk igen! Ditt immunförsvar har väl inte repat sig sen sist..Kramis!

Solde, vilken turbotant du är! Full fart!

Sonja, gurgla i saltvatten varje morgon o kväll.

Undrar var Cantaton är någonstanns och lilla bruden?

Har ätiti Gi-pizza med fårost, cocktailtomater, svarta oliver och ruccola. Det var gott!
    Imorgon ska vi fara in till Ikea och handla.
    Jag skällde på maken imorse då han i en och en halv månad har hittat allt annat att göra än att fortsätta med slipningen i ett av barnens rum. Det tog skruv, så han var jätteflitig idag och kanske kan vi måla i helgen nu!
    Ibland får man skälla, visst?

• dfk

Här är en till som vill ha en städhjälp! Gärna den som Heloise har!
    Fjosok,Det är bra att du inte finner dig i att någon skäller på dig.Jag ska skärpa mig. Jag ska ge honom lite mera kredit för det han gör istället. Ibland svämmar känslor över...

Spännande att höra om äggruvningarna!

Sonja, vilket charmtroll du har!

Fjällbruttan, nu kan det ju vara dags när som helst!!

• dfk

Glad påsk!!
    Mysigt att läsa att ni har det bra!

• dfk

passion, många kramar till dig!!! Men hoppas att det blir ett annat testsvar på torsdag.

• dfk

Oj, här var det hönor... Jag erkänner också att jag inte är med riktigt i denna branch. Men skulle jag ha en gård eller torp så nog skulle jag också vilja ha hönor och kycklingar.
    Men snälla sådana. Inte såna som hackar andra i pannan.

Hoppas att påsken har varit bra för er alla!
    Passion mina tankar har gått till dig speciellt.
    Vi är lyckosamma tanter som finns här för varandra. Jag kan inte beskriva hur glad jag är att ni finns!

Nu har arbete börjat efter en härlig ledighet. Skulle mer än gärna vilja vara lite mer ledig!

Ha en fin tisdag!

• dfk

Cantaton, där är du! Hoppas att du snart blir riktigt kry. Otäcka saker man kan få.

Hoppas att utbildningen är bra Soldemor! Kul att få förkovra sig lite.

Åh, här hemma har vi också läsning högt i kurs, många böcker passerar hemma hos oss!Det är faktiskt bara maken som har svårt att läsa böcker.

Sonja, kul att du är tillbaka igen! Grattis i efterskott!

• dfk

Välkommen tillbaka Bobou!

Har jobbat först på ena jobbet, sen på andra jobbet, tränat och nu är jag hemma igen... Idag blir det middag a lá rester i frysen.

Mitt godissug blev för starkt när jag kom hem, nallade några godisar ur dotterns påskägg. Hoppas hon inte märker nåt, usch så hemskt, men sånt gör väl inte ni tanter?

Nu ska jag kolla på möbler på blocket.
    Vi "ses" imorgon igen!

• dfk

Passion, jag ger dig en stor kram och håller hårt, hårt!!

MittPrick, kram till dig också, måste vara svårt att ha så ont i kroppen!

• dfk

Sonja, vad gör du på torso? Är det gympa el. massage?

• dfk

Sonja.
    Det är något jag skulle behöva!! Jag har så ont i svanken av att stå mycket i arbetet och alla tunga lyft jag gör.
    Ibland ömmar svanken så mycket att när duschstrilen är på full tryck, så gör det så ont!
    Jag försöker just nu på gymmet att stärka upp muskler runtikring, men jag har ju inget bra program för det.
    Något har jag hört ska vara bra är när man kutar och svankar med ryggen. För att räta ut alla kotor.

• dfk

Åh, vad mysigt det låter Sonja!

Ha det så bra alla ni! Jag ska också vara lite effektiv här innan vårt mys!

• dfk

Fy så hemskt med den lilla pojken som vart tillbakaskickad!!!1

Heloise, vad "roligt" att du skriver om dina drömmar.
    Här har du en till som drömmer, kan vara helt slut när jag vaknar.
    Men jag tror att man kan tyda mycket av det man drömmer till ens egna liv.
    Att man kanske är stressad eller tänker, grubblar eller tar intryck för något omkring en.
    Jag kan befinna mig i kidnappningsdraman, katastrofer till att man missar flyget till semesterresan för att väskan man packar aldrig blir klar. Att man slår ett telefonnummer i ett nödläge men fingrarna inte lyder och man kan inte slå något nummer, man bara trycker på fel knappar...Jag kan i mina drömmar flyga.

Hoppas att ni alla får en trevlig kväll!

• dfk

Didis! Det är jobbigt att vara sådär orolig, men du ska se att han ringer dig snart! Kram!

Har varit ute i solen och läst Amelia, så skönt!!! Har inte gjort det jag skulle dock. Så nu är det ostädat och rörigt hemma...

• dfk

Im yours, hoppas att råtteländena snart flyttar ut! Klarar du att vara kvar i lägenheten? Modiga människa! Jag skulle ha flyttat ut tills råttan var utrotad!!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången