• dfk

Tantvarning för 7:e gången

Grattis farmor Liz!!!

Aleta, hoppas att det går bra med snöskottning och vattenskador! Vad bra att du får hjälp av både proffs och av blomman med familj. Man kan behöva all hjälp man kan få!

Här är det fortfarande snörvligt och eländigt men hoppas att förkylningen ger sig för på fredag ska jag ju bada i tunna utomhus under stjärnhimlen och basta i vedeldad bastu. Det har jag sett fram emot i en månad nu. Får se om man också vågar doppa sig i Östersjön bland isflaken efter det...

• dfk

Tack för alla krya på dig-hälsningar!

Mittiprick, hoppas att du också blir kryare snart.
    Min förkylning vill inte släppa taget och känner mig som en urvriden trasa.

Grattis Heloise!!

Sonja, välkommen tillbaks!

Aleta, förlåt att jag inte nämde något om din häst. Jag önskar att den snart ska må bättre också!

Bruttan, Elvira, jättesött namn!

Kram till alla!

• dfk

Godmorgon!
    Im yours, 4,5 kilo, en riktig liten guldklimp! Förstår att du längtar både efter bilder och få hålla underverket i din famn.

Idag var det riktigt skönt ute. Sådär härligt råkallt med solen som glittrar bakom molnen. Även fast jag nu börjar bli less på snön och vintern och längtar som en galning efter vår!

Dricker massor av the med honung och halstabletter.
    När min mormor levde värmde hon mjölk eller honungsvatten och la i emserkulor, såna där skära runda ni vet och gav alla förkylda.

Kramisar

• dfk

Im yours, Vilken sötis!

Nedräkning till helgen...

• dfk

Solde, det kan inte vara så att det är körtlarna som är varfyllda under svansen? På voffsingar kan det vara så, och då ska man tömma dom genom att klämma ut det där. Men det ska vana händer som gör det, så man inte gör illa mer än vad man behöver. Ring till veterinären och hör.

• dfk

Heja Sonja!Det finns inget värre än gnäll och bråk på morgonen när alla är sådär lagomt trötta och söta.

Nu ikväll blir badet i tunnan av, kanske östersjödopp om jag törs och den vedeldade bastun. Sedan ska vi äta medelhavsmeny.
    Längtar...

Jag känner redan av fredagsmyspirret i kroppen, men måste jobba av mina timmar först.
    Hoppas att ni alla får en mysig fredagskväll!

• dfk

Hej svejs!
    Vad roligt att läsa om er sammankomst Aleta och passion!

Jag undrar var Frulle har tagit vägen förresten, börjar att sakna henne nu.

Åh, har ni smakat den mörka chokladen med passionsfrukt? Suuuupergod... Sitter här och prasslar med den vid datorn. Inget barn får smaka. Bara min!!

Nu är det sportlov för barnen och föräldrarna bara jobbar, får dåligt samvete men semesterdagarna behövs till sommaren. Men vi får hitta på nåt kul till helgen för att kompensera.

Kram på er alla!

• dfk

Ja fy vad hemskt med en människa som beslutar att ta sitt liv, det är så många människor runtikring som blir drabbade.
    Vilka syner som ska etsas fast på näthinnan för alla de som såg och de som körde tåget. Det är verkligen fruktansvärt! Alla efterlevande som finns kvar med frågor, kanske skuldkänslor över att man inte visste, såg eller förstod. Man önskar att ingen skulle behöva gå igenom det!

• dfk

Var inne i Stockholm och tittade på bio, Alvin och gänget 2 med döttrarna och shoppade lite. Jättekul med lite mys med barnen.
    Behövde få ett avbrott i allt jobbande.
    Skickar massor av kramar till er alla!!!

• dfk

Soldemor, krya på dig och drick honungsvatten!

Cantaton, skönt att bli av med sådant som bara tar plats!

Fjällbruttan, när kommer bebisen då?

Aleta, hur har allt gått? kramar till dig!

Vi håller själva på att renovera och har massor av bråte att ta hand om. Men det är bara att bita i det sura. Det kommer ju att bli så fint när allt är färdigt. Det har bara dragit ut på tiden med hela renoveringen och vi bor bland byggmaterial och damm just nu. Härligt!

Har stort behov av vårsolen, känner mig lite sliten. I helgen hade jag en sovmorgon och fick frukostbricka av maken i sängen.
    I lööööve my husband!!!
    Jag kunde ligga kvar och läsa. Älskar att läsa böcker. Jag har gått och lagt mig runt tio/elva på kvällarna (är annars inte i säng förrens vid halv ett kanske) och jag märker ju hur mycket mer ork man får om man bara lägger sig i tid. Ska verkligen försöka att fortsätta med bättre vanor. Speciellt sovmorgonen med frukostbrickan!!!!

Nä nu måste jag göra lite nytta och jobba.
    Ha det så bra alla!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången