• ALLIMA

Många som gör egna inbjudningskort? Svårt?

Har länge tänkt beställa färdiga kort men ser här på bt att många verkar göra egna kort. Tar tid va? Svårt? Var beställer ni isåfall ifrån? Kostnad? Billigare göra egna? Ni som beställer : var har ni köpt era ifrån?

• Svar på tråden Många som gör egna inbjudningskort? Svårt?
  • Kittybruden

Hejsan. Jag är en scrappare och ville självklart göra korten själv. Det var svårt å välja vad jag ville göra men sen blev det bestämt å jag blev så nöjd..

Tog inte så lång tid..visst lite pyssel men sååå mycket roligare än färdig tryckta som nån annan kanske ochså valt till sitt bröllop !!
    Nej allt är gjort själv, har ju så mycket hemma innan så det var liksom ingen tvekan !!

lägger upp bilder i slutet av veckan när dem gått ut.
    Lycka till..

• Sofajl

De roligaste md att göra egna är ju del´s att man får dem som man vill med färger tema rubbet... och sen kan man ju välja svårighetsgrad sjv omman vill lägga mycke tid och pengar eller mindre. men de bestästa tycker jag är att man kan göra flera olika test som man sen kan välja mellan eller kombnera då kan man gå och fundera en stund

• Erese

Vi gör våra egna inbjudningar, delvis för jag gillar att göra saker själv och för att de blir personligare.

Materialet gick på ca 900kr, men allt kommer inte enbart gå till inbjudningarna utan även till placeringskorten. Med andra ord blir det inte så dyrt. Vi har ca 65-68 gäster vilket blir ca 30 inbjudningar.Så, på ett ungefär landar pris per kort på ca 22kr och placerings kort på ca 3-5kr st. Inte så farligt enligt mig, tror nästan det är billigare en att beställa färdiga

Vi har valt att göta enkla pågrund av att det inte får ta allt för lång tid att göra och samt att de ska gå i retro tappning då vi har mjukt 40-50-tals tema. Färger vart ljust brunt och ljust rosa.

Kommer lägga upp bilder på dem när de är färdiga.

• GnuNea

Vi gjorde egna papper av gammalt tidningspapper [gratis] men så köpte vi naturfärgade papper och skrev ut texten på, de kostade ca 2 kr st.

• trollsländebrud

Jag valde att göra våra inbjudningskort själv då jag är en pysslare så på sätt och vis var det inte ett val utan en självklarhet för mig. Jag köpte kort och kuvert och några nya stämplar och pennor. Vet inte hur mycket det gått på än men jag tror midre än om jag hade betställt dom. Ja hade ju redan en del grejer hemma såsom nästan allt sammetsband (fick köpa till några meter), blingstenarna, en del papper till insidan, pennor att färglägga med mm. Jag gjorde som någon annan här i tråden, jag gjorde några föslag och sen plockade vi ut dom delar vi tyckte bäst om och så gjorde jag inbjudningskorten efter det. Jag kommer även att göra allt annat "tryckmaterial" såsom placeringskort, festhäften, tackkort. Bil finns i mitt galleri på inbjudningskorten då dom är de jag har hunnit med hittills.

• Trasan99

Jag har också gjort egna, mycket pga eget intresse. Många hade blivit förvånade om det hade kommit ett kort som ajg inte hade gjort själv.
    Jag har inte vågat räkna på priset ännu, tror inte att det blir så billigt i slutändan. Våra blev så tunga att det blev dubbla frimärken. Lite onödigt, det kommer jag tänka på nästa gång.

Bild finns i galleriet.

• MrsCool

jättebilliga trycksaker(en del saker är till o med gratis tro det eller ej!) på www.vistaprint.se jag beställde innan jul deras gratis provsaker till mitt nystartade företag.. fick 500 visitkort, 20 stora vykort,40 små vykort,10 julkort, en stämpel, en penna, en keps, en tshirt, en bildekal och adresslappar.. för 240 kr i "shipping and handling". produkterna kostade alltså ingenting! om man vill köpa mer av sakerna så ligger priserna också väldigt lågt, så det är väl värt en titt!

• 100703 M och B

Vi gjorde också våra egna kort, det roliga är att alla trott att vi beställt dem för de blev så fina!

Köpte färdiga vita kort + kuvert, två rullar sidenband (ett brett i en mörk champagneton och ett smalt i ivory), en packe naturfärgat återvunnet papper och en limroller.

Skar ett rektangulärt hål i vikningen på kortet, trädde i först ett brett band som limmades fast, sen ett smalt band ovanpå som jag knöt en liten fin rosett med på framsidan. Skrev ut vårt monogram och inbjudningstexten på det naturfärgade pappret och skar till dem och limmade fast dem på insidan. Just ja, vi köpte en stämpel också och stämplade framsidan ovanför banden.
    Korten blev enkla men ser väldigt lyxiga ut, extra kul att det tog oss typ två och en halv timme att göra alla 50 :)
    Och att vi gjorde dem tillsammans!

Kan se om jag hittar kameran så kan jag lägga upp en bild.

• 100703 M och B

Skumt, kan inte ladda upp bilden på inbjudningskortet i mitt galleri. Någon annan som har problem med att lägga upp bilder för närvarande?

• Trasan99

Det kan vara problem om bilderna är för stora. Testa att spara om dem i mindre storlek eller sämre kvalitet så går det bättre.

Svar på tråden Många som gör egna inbjudningskort? Svårt?