• Karolina1980

Snälla hjälp! Råd, fotografering!

Vi skall gifta oss i april.
    Jag börjar fundera på allt det där med fotografering, vad tänker ni lägga på det? Och hur många olika kort får ni för pengarna?

Är så ytterst tacksam för svar!

• Svar på tråden Snälla hjälp! Råd, fotografering!
  • varelse
    Mangos skrev 2010-01-08 18:47:10 följande:
    Tycker att det är klart värt det fundera på att betala lite extra för att få bilderna högupplösta då det är väldigt dyrt att göra kopior, förstoringar och tackkort hos fotografen. Det blev många fina julklappar av våra ögonblicksbilder!
    Ja, du har nog rätt i det, att det kan vara väl värt pengarna för att få allt högupplöst så man kan framkalla själv sen! Och man gifter sig ju bara (förhoppningsvis) en gång, så då känns det ju viktigt att ha fina bilder som kan färska upp minnet precis när man vill!
  • JLo9

Jag känner oxå att ca 5000 kr är en ganska okej peng att lägga på fotograf. Men vi gifter oss inte förrän i juni, så vi har egentligen precis börjat kolla runt på fotograf.

• FramtidaFruSandberg

Vi betalar 8500 för en fotograf som följer oss från förberedelser på morgonen tom. brudskålen på eftermiddagen. Vi får alla bilder högupplösta på cd

• iregnet2010

vi kommer att lägga runt 6000. Kommer dock inte ihåg alla detaljerna nu men kommer ihåg att det kändes som en "bra deal" när jag bokade dem. Vi gifter oss en bit från en större stad så det blir ju lite resa för fotografen. Jag vill ha bra bilder men det är personligen inget jag skulle vilja lägga 20 000 på. Vet flera som har haft hobby-fotografer/kompisar som tagit bilderna på deras bröllop -många har blivit besvikna.

(beror ju på hur duktiga en vänner är) en sak är att om vännen även är gäst på bröllopet kan det vara svår att ställa krav (det är ju alltid svarare att ställa krav på kompisar som kanske t om gör det gratis))

• varelse

Vi har tyvärr inte så många fotografer att välja på, tror jag. Vi gifter oss i en miljö där det är väldigt svårt att fotografera, så det krävs att vi hittar en fotograf som vi tycker är bra och som dessutom har vana att fota i sådan miljö. Hittills har jag lyckats hitta två stycken och ingen av dem är speciellt billig... :/

• FramtidaFruSandberg
    varelse skrev 2010-01-09 19:32:16 följande:
    Vi har tyvärr inte så många fotografer att välja på, tror jag. Vi gifter oss i en miljö där det är väldigt svårt att fotografera, så det krävs att vi hittar en fotograf som vi tycker är bra och som dessutom har vana att fota i sådan miljö. Hittills har jag lyckats hitta två stycken och ingen av dem är speciellt billig... :/
    Vad är det för slags miljö? *nyfiken*
  • varelse
    FramtidaFruSandberg skrev 2010-01-09 20:07:05 följande:
    Vad är det för slags miljö? *nyfiken*
    Det blir i Sala Silvergruva -nickar bestämt-. Fast det är knappt att jag vågar säga det högt här -fegis-. Jag hittade en gammal tråd om just vigsel i gruvan och där fanns två svar om hur dåliga energier det var där pga allt "hemskt som hänt när gruvan var i bruk" etc, samt att det inte var någon gemytlig stämning att äta därnere heller. Men vi har varit där på studiebesök och vi föll pladask båda två för alla otroligt vackra miljöer därnere.
  • Mangos
    varelse skrev 2010-01-09 21:15:51 följande:
    [citat]
    Det blir i Sala Silvergruva.

Har ni kollat weddingbook.se, tror att de fotat bröllop där förut.
  • varelse
    Mangos skrev 2010-01-09 23:33:44 följande:
    Har ni kollat weddingbook.se, tror att de fotat bröllop där förut.
    Yes, vi har kollat på dem, tack för tipset! De är dock ganska dyra. Vi har också kollat på Jan Storm. Det är de enda jag vet om som har erfarenhet av att fota i den miljön. Har inte hittat några fler, men har visserligen inte letat sådär superengagerat heller än eftersom vi gifter oss först 2011.
  • Mangos
    varelse skrev 2010-01-10 09:09:55 följande:
    Yes, vi har kollat på dem, tack för tipset! De är dock ganska dyra. Vi har också kollat på Jan Storm. Det är de enda jag vet om som har erfarenhet av att fota i den miljön. Har inte hittat några fler, men har visserligen inte letat sådär superengagerat heller än eftersom vi gifter oss först 2011.
    Det var dom vi hade och vi är supernöjda.
Svar på tråden Snälla hjälp! Råd, fotografering!