• minimis

Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?

Det blir ju en vigselring till mig ovh hans förlovnungsring ska vi bredda. Hur mycket pengar lägger ni på era ringar?

• Svar på tråden Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?
  • Kantarella

Oj vad tråkig å snål jag känner mig...Då förlovningen var en total överraskning för min del blev det bara ringar i silver första gången (pga att min käre sambo tvivlade på sin smak å inte vågade köpa nåt pråligt...) Nu byter vi ut dom mot släta i vitt guld, och sedan får jag ta över min mors vigselring då hon inte kan ha den längre. Summa summarum ca 3500 för båda...

• miaik

Kantarella:

Äh, det är väl inte snålt och tråkigt!

Vi betalade under 3000 för alla tre ringar för att vi hade eget guld, de är iofs värderade till nästa tio gånger mer men vi har ju inte lagt ut det... Jag tycker det är kul att alla har olika priser/tankar om ringarna!
    Tycker själv att det är en av de allra viktigaste delarna, fast vi knappt betalat för dem känns det som!

• Kantarella

Sant! Jag vet iofs inte hur mkt min mors är värderad till, känns skoj att få ärva den iaf! Jag är så klumpig med det mesta, och skulle därför inte våga bära en alltför påkostad - jag känner mig själv alltför väl :D

• Rosvägen

Jag tycker inte att det är snålt och tråkigt!! Så länge du trivs:)

Som sagt.. alla lägger olika mycket värde i hur ringarna ser ut, jag har en arbetskamrat som knappt bär sina ringar och dom är i silver med cubic zirkon (det heter väl så?) hon tyckte att det var fullt tillräkligt och tyckte inte att det var värt att lägga ner en massa pengar när hon tyckte att dom var minst lika vackra! Å det håller jag med om även om jag valt annorlunda.

Jag ville gärna ha ett åldersbeständigt material så det fick bli guld och diamanter, men från början hade jag tänkt att köpa en silverring med CZ stenar i för att sedan spara till en sådan ring som jag nu köper.
    Jag har verkligen snålat in på allt och sparar så mycket jag bara kan, det är tur att det finns försäkringar som täcker bra om man tappar sin ring.. annars skulle jag aldrig våga bära den varje dag sen!

Som Fökern Aidell skriver så ville min sambo också att jag skulle bära den ringen som jag helst ville ha just den dagen när vi gifter oss:)
    Så.. så fick det bli.

Vi gifter oss utav kärlek och en stor orsak är att vi planerar familj, det känns tryggt helt enkelt..

• uppochhoppa

jag hade tänkt typ 20 000 först, sen blev det en gräns på 35 000, nu är mina båda ringar beställda ochd et landar på 45 000. Min kille tycker det är idiotiskt ( med stora bokstäver) och vi är inte alls överens där. Jag känner dock att jag ska ha ringen hela livet och att jag är värd att få den ringen som jag verkligen föll för och vill ha. Därför betalar jag ringen i största delen själv, kanske lite oromantiskt, men vi har förstått att vi tycker helt olika och det här blev då en kompsromiss där båda blev nöjda.

Vill jag ha kalaset får jag också betala....

• scimmietta

100703 M och B skrev 2010-03-09 13:26:04 följande:

Vi har bestämt oss för titan-ringar eftersom de är mycket lättare men också mycket mer slitstarkt än t ex guld. Positiv bieffekt var att priset på ringarna sjönk med minst 10 000kr! ;)Jag kunde istället välja en stor diamant utan att få dåligt samvete. Min kostar ca 5 800kr allt som allt.
    Vi ska också ha titanringar. Vi är inte så förtjusta i blingbling och guld
    Sen att det blir billigare är ju bara en av fördelarna med titanringar!
  • marrieme

Vi har sagt MAX 15.000 men blir nog runt 13.000

• KatjaB

Och alla andra gifter sig för att de hatar varandra och för att de skiter i barnen?
    Alla gifter sig väl av kärlek, sen är det ju olika vad man prioriterar och vad man har för budget. Alla har inte haft drömmen om ett stort bröllop, eller en jättemaffig sten i ringen, och det gör ju inte heller att varken den med dyr ring eller den med billigare ring väljer nåt fel.. man är ju olika.

Vi valde titanringar till både förlovning och min vigselring. Hans förlovningsring (och enda ring) kostade dryga 1000-lappen. Min kostade 4000 tror jag och vigselringen kostade 12000, men då är största kostnaderna stenarna. Själva ringarna kostar inte mer än 1700 kr.

danicalifornia skrev 2010-03-09 13:07:57 följande:
    oj va med pengar alla lägger på sina ringar!!! visst är det något man ska ha hela livet och dom ska ju kanske se vackra ut hela tiden oxå, men vi kommer att köpa en vigselring till mig för 1100 och ev, en ring till åt honom men har inte bestämt oss än om det!! vi har en VÄLDIGT taight budget! vill gifta oss för att vi älskar varandra och för barnen!!
  • Pyttsan

Här blir det inte mycket eller ganska mycket. Vi vill ha vita ringar i slitstarkare meterial än guld.

titan= billiga ringar ca 1200kr/st
    platina= 5000kr/st

Till vigseln blir det antagligen att lägga sten/stenar i min förlovnigsring, vilket inte är jättedyrt (jämfört med en till ring i guld med stenar)

Men när jag tittar på folks ringar så tänker jag mest "den passar henne precis" eller "tänk, jag hade tänkt mig henne i nånting pråligare/enklare". Jag tänker aldrig "undrar vad den kostade" eller "den ser billig ut".

Det är jätteviktigt att man får nåt man trivs med.

• Vickan82

jag tyckte den ringen jag ville ha var dyr. ca 10.000kr kostar den. Vi har tajt budget. Så vi får se hur det blir. Jag blir inte ledsen om jag inte får den, utan det känns mer som en dröm

Svar på tråden Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?