• Carma07

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!

    Halloj

    Nibla: Håller tummarna på tisdag. Låter ju toppen och jag hoppas du får det. Det ska vara kul att gå till jobbet iaf de flesta dagar.

    Äntligen känner jag att energin efter min förkylning så sakta börjar återvända. Men kanske bäst att försöka hushålla med den ändå.

    Nibla: Tack för igår. Lilltjejen ville knappt gå hem och väl ute fick hon syn på L´s pulka så den fick jag dra runt henne lite i. På kvällen var hon sprudlande glad.

  • Carma07

    Halloj

    Idag känner jag mig nästan pigg. Men vet hur också hur snabbt det kan vända så det är fortfarande att ta det lugnt. Nu börjar mässorna så det blir en lite jobbig tid framöver när man inte blir avlastad på kvällarna och helgerna. Och tre veckor till nästa sovmorgon. Tack och lov så blir det ingen mässa i Finland i år som jag är väldigt glad över. Det är faktiskt bara 4 veckor kvar tills bebis är beräknad och nu kan egentligen vad som helst hemma. Och då känns det skönt att maken är på hyfsat avstånd hemifrån.

    Linum: Vad härligt att ha möjligheten att kunna jobba hemifrån och bestämma det på morgonen.

    Kommer alla på lördag? Förutom Addiz då som inte är i stan. Ska bli jättekul att träffa er.

  • Carma07

    Ja, alltså...nu kan egentligen vad som helst hända...ska det ju stå.

  • Carma07

    Ab: Tack för erbjudandet men tror jag ska fixa ihop muffins. Jag får passa på när hon sover.

    Tezz: Han är tack och lov inte borta i tre veckor utan under helgen i två helger. Men de dagar han är hemma så är det ju arbetsdag för honon vilket gör att det blir tre veckor innan jag får sovmorgon.

    Bauti: Krya på dig i massor nu så du är frisk tills på lördag. Vill ju så gärna träffa din lilla tjej.

    Och lille herr Tezz också så hoppas du också kommer.

    Idag har vi varit i Borås igen för följetång inför förlossning. Vi har nu iaf fått en tid för kjesarsnitt som vi fortfarande får ångra oss på om vi vill. Känns jättebra. Så om det blir någon vadslagning för mig och Linum så kan jag inte vara med på min egen för jag vet både dag och kön.

  • Carma07

    Bauti: Det kan jag ju inte säga. Det är ju en av sakerna du ska gissa på.

  • Carma07

    Tez: Den här gången hade jag inte det eftersom vi fick veta ganska tidigt. Vi bad bm kolla när vi gjorde rutinul och då har ju knappt magen kommit. Jag fick det däremot förra gången. Även om vi trodde att det var en kille efter magform och lite annat så fick jag vid några tillfällen en väldigt stark känsla och bara visste att det var en tjej.

    Idag har jag varit i Alingsås för följetong på örat. De var dem som ringde och ville att jag skulle göra ett återbesök eftersom de inte riktigt vet vad det var eller vad de ska göra. Så 300 spänn för 10 minuter där de kollade och kollade och kom fram till exakt samma sak som sist. De vill att jag kommer tillbaka om 9-10 månader eller nått så de kan kolla om de ser någon förändring. Sura pengar, men samtidigt får man väl vara glad och tacksam över att de engagerar sig också.

  • Carma07

    Nibla: För min del passar också 10 bra. Jag måste ta med mig lilltjejen och på morgonen är det lite segt ibland. Så för min del gör det inget att du "kör ut" oss, jag får nog åka ganska tidigt ändå.

    Bauti: Har också läst din blogg och påbörjat ett mail många gånger men klarar inte av just nu att avsluta det. Men jag förstår precis vad du menar. För mig har det verkligen inte varit ett rosaskimrande lyckorus att få barn utan det har varit (och fortfarande är) den största, mest hisnande och värsta känslomässiga berg-och dalbana jag har åkt. För mig kändes det ännu mer tabu att känna så med tanke på alla år av försök och längtan och med sjukhusvistelsen. Man förväntades att bara njuta och det var inte riktigt så.

    Ska bli jättekul att få träffa er alla imorgon.

  • Carma07

    Godkväll

    Här är en som varit insnöad i helgen. Hade nog kunnat klämma mig ut om det varit absolut nödvändigt, men kändes lite trångt med magen. Dessutom tar det rejält på mina höfter nu att pulsa för mycket i snön, så vi höll oss inne tills maken kom hem i eftermiddag.

    Bauti: Det är så svårt att koppla bort skriket och inte bli stressad när man kör. Men finns det ingenstans att stanna så har man inget val.

    I veckan som kommer blir det dels ett meandi-party och sista återbesöket för Nellie i Borås.

  • Carma07

    Tezz: Det är "Me and I" - ett klädesmärke för barnkläder som jag tror bara säljer via homepartyn. Är lite osäker för jag såg några sådana kläder på barnklädesaffären i Niblas lilla by. Har dålig koll på vad för slags kläder de är så det ska bli lite kul att se ikväll. Tyvärr är det väl ett litet dyrare märke.

  • Carma07

    Nibla: Usch, så trist. Det är inte för mycket begärt att de ska fixat allt eller iaf så fort som möjligt när man kommer ny till jobbet. Tycker verkligen att det är dålig stil. För att inte tala om dina arbetskamrater. Hoppas att det ordnar sig till det bättre snart.

    Idag har det varit underbart väder och jag och lilltjejen hann vara ute en kort liten stund med pulkan iaf. Sedan kom mina föräldrar och passade henne medans jag var hos bm. Allt såg jättebra ut och nu är det...så länge kvar och det ska bli väldigt skönt att bli av med magen som känns mest i vägen just nu.

  • Carma07

    Ab: Bra tips det där med kakan. Det kan verkligen få folk att tänka till.

    Tezz: Vad skönt att få ha sovit ikapp lite granna. Det är verkligen stor skillnad på när man är hyfsat utvilad och helt slut. Har du provat med sjal eller bärsele?

    Idag var vi i Borås för lilltjejens sista återbesök. Vi var på ett annat ställe med ett större rum och en massa leksaker och de kollade bla på hennes balans när hon gick, hur hon hanterade klossar och lite annat. Och även de vanliga frågorna som man får på bvc vid 18 månaders ålder om de kan många ord, om de kan hämta saker man ber dem om och om de förstår.

    Däremot har hon kommit upp i ålder när det börjar bli lite läskigt med läkaren och mäta huvudet verkar vara det värsta som finns nu. När läkaren sedan skulle känna på hennes höfter låg hon stilla och lät honom, men det var med stor, darrande björnläpp och tårarna rinnandes nerför kinderna. Men sedan var det lika glatt igen.

  • Carma07

    Tjingeling

    I helgen var jag på barnprylsmarknad i Göteborg och fyndade lite. Det var riktigt kul när man kom igång och fick verkligen stoppa mig och inte handla bara för att det var billigt. Köper man en massa onödigt som inte behövs så blir det dyrt i slutändan. Efter det var det lite ärenden på Backaplan och sedan kan jag lova att jag var trött i magen. Men snart så...

    Attans nu vaknade nog yrvädret, får skriva mer sedan.

  • Carma07

    Linum: Ja, man kunde verkligen fynda. Och speciellt de små storlekarna som knappt hinner bli använda är fortfarande jättefina. Hittade också en body som var helt ny för en tia eller nått. Jag var där mellan ca kl 10-12, vilken tid var du där?

  • Carma07

    Tjingeling

    Nu börjar jag äntligen närma mig mållinjen vilken dag som helst snart. Det ska bli otroligt skönt att bli av med magen, tycker det är så irriterande att vara höggravid. Idag blir det en liten tur ut i det fina vädret för ett sista besök hos bm. I övrigt är det lungt och lite donande så gott jag orkar.

    Nibla: Har det blivit bättre på jobbet?

  • Carma07

    Nibla: Det var det värsta jag har hört. Det kan väl knappast vara ditt problem att de har ett system som de inte har fixat med.

    Det blir KS direkt.

  • Carma07

    Godkväll

    Äntligen lite tid och ork att skriva något här. Allt gick jättebra med kjesarsnittet och lillkillen hade väldigt bråttom ut. Han började skrika så fort han fick huvudet över kanten och hade greppat tag på teamet som opererade.

    Efter operation fick jag ganska låga blodvärden och har varit lite dålig av det. Men när magen var igång som den skulle så satte jag igång med järntabletter och mådde snabbt bättre.

    Det var inte helt lätt att komma hem till lilltjejen som såg väldigt ledsen och förvirrad ut när jag inte kunde lyfta upp henne som jag brukade. Första dagen skrek hon hysteriskt och sprang ifrån mig och det krossade mitt hjärta att se henne så ledsen. Min tröst var att hon glömmer och anpassar sig fort och att det är jag som lider mer än hon. Och mycket riktigt tog det inte många dagar innan hon hade anpassat sig och nu funkar allt bra igen.

    Lillebror blev väl mottagen av lilltjejen som springer runt och säger "Där är bebisen" eller "Hej lilla E". Hon klappar och pussar på honom och kommer springandes med hans napp och filt och när han är vaken ligger hon bredvid honom och pratar med honom.

    Hoppas ni andra har det bra.

  • Carma07

    Tjingeling i tråden

    Jag drar mitt strå till stacken för att hjälpa till med den konstgjorda andningen.

    Idag är sista vardagen som maken är hemma med oss. Nästa vecka blir jag själv med de båda små. Ska bli intressant att se hur det ska funka speciellt med tanke på att jag ännu inte får lyfta lilltjejen.

    Men mysigt ändå med fredag!! Fredag är alltid fredag!

    Nibla: Hur har det gått med ögat? Är du tillbaka och jobbar ännu?

    Ab: Hur var det i Dubai? Tycker det låter riktigt spännande.

    Börjar känna mig piggare och bättre och ska försöka plana ut med värktabletterna. Känns skönt att börja få lite hopp om livet igen.

    Nibla igen: Hur länge knaprade du värktabletter efter ditt kjesarsnitt?

    Ha alla en trevlig fredag och helg.

  • Carma07

    Tjingeling

    Här går allt bra. Är äntligen uppe på benen igen och känner mig faktiskt väldigt pigg även om man inte får sova ordentligt. Har äntligen fått städat en del hemma som verkligen har halkat efter den sista tiden. Har några rum kvar för att komma i ordentlig ordning men det kommer.

    Nibla: Vilket uselt sätt av din konsultgranne. Du får göra likadant mot honom någon gång när du har bråttom iväg. vad skönt med städhjälp. Själv skulle jag nog tycka att det skulle kännas konstigt att någon främmande person är och städar i mitt hem. Men det är onekligen en stor hjälp när man är heltidsarbetande småbarnsförälder.

    Hoppas att ni andra mår bra.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!