• workoutgirl

behöver verkligen hjälp att hitta festlokal

Nu har jag letat festlokal i snart ett år och hittar verkligen INGENTING som passar!

Vi bor i Haninge i stockholm så jag vill gärna gifta mig nånstans söder om stan. Men alla ställen vi tittar på är
    1. för dyra
    2. får inte ta med egen mat och dryck
    3. för långt bort och för dåliga kommunikationer
    4. För fula för att ha vigseln i

Dessutom vill jag gärna ha runda bord istället för långbord och det verkar ju också omöjligt.

Är det någon som har tips på annorlunda festlokaler? Känns som om jag har finkammat nätet på allt som finns men det borde väl inte vara omöjligt att hitta ett ställe för 40 pers i stockholm?

Men jag börjar tappa inspirationen faktiskt

• Svar på tråden behöver verkligen hjälp att hitta festlokal
  • tovelainen

Har också samma dilemma =( Min syster gifte sig i somras i Hälsingland och de fick hyra en jättefin lokal där de kunde ta med egen mat och dryck, i tre dagar för 700 kr. Jäkla Stockholm säger jag bara... Verkar finnas ett helt galet behov av lokaler som inte är slott som kostar 20.000 i hyra! Grrr lite upprörd just nu

• Getivia82

jag håller också på och letar...men allt är så dyrt! Jag vill ha herrgårds stil fast enbart lokal. Har du kollat Fröbergs loge på Gålö havsbad? Vi funderar på det men vi bor i märsta så det blir helt fel sida av stan. Vi vill gifta oss vid vattnet så det är lite knepigt.

• JennyLu

Hej allihopa!

Jag sitter i samma sits! Letar efter en lokal där man kan ta med mat och dryck själv.
    Gillar lantliga omgivningar gärna i närheten av vattnet. Vi är ca 70 personer så man måste få plats oxå!

Här är några lokaler jag tänkte kolla upp:
    Vendelsö - har inte plats för så många, men ska ändå dit och kolla.
    Solsäter - Ligger i Tyresö vid vattnet. Vet inte så mycket om det.
    Västerhaninge bygdeggård - har hört att det är billigt. ska dit och kolla på lokalen.

ett ställe som jag verkligen kan rekomendera är Vandrarhemmet vid Tyresö Slott; Lilla Tyresö (www.lillatyreso.se) Det har otroliga omgivningar med vatten och den fina slottparken. Hyran är på 15000 men då får 40 gäster sova över. Man får ta med egen mat och dricka. Tyvärr är stället för litet för vårt bröllop

• JennyLu

rekomenderar att söka på värdshus! Finns massor i Stockholom

• Julibrud 2010

Vi har bokat Ekeby Loge i Tungelsta (www.ekebyloge.se). Ska dit och kolla i veckan - men enligt folk jag känner som varit där är det jättefint...lantligt med hästhagar o s v...man får ta med egen mat & dricka...lokalhyran är 5000 kr + 1800 kr för städning. Nackdelen är väl att det ligger lite avsides och man behöver nog ordna med busstransport för gästerna...

Det kanske kan vara något?

• JennyLu

Julibrud!
    Ekeby loge verkar ju hur mysigt som helst!!
    Kan inte du skriva i tråden eller maila mig när ni varit där å kollat?

• Gullspira

Har ni kollat in Kumla herrgård i Tyresö, det är ett mysigt ställe, eller Midgård i Handen, inte så mysigt kanske men kan funka. Det finns ett hus vid Rudan som heter villa junibacken. www.junibacken.eu/ Sen har vi Fröbergs loge vid Gålö. Vi var runt och tittade på dessa ställen men inget passade oss så tillslut kom vi på att Nynäshamn är vackert. Vi gifte oss vid Lövhagen i oktober förra året, vi var utomhus med havet som utsikt och skogen runt om. Lövhagen har ett vandrarhem så många av våra gäster sov över. Lokalen funkar om man har catering. Jag ville oxå ha runda bord och mat med mig men det fick stå åt sidan för alla de andra positiva sakerna med Lövhagen. Kan berättta mer för den som är nyfiken. :)
    Lycka till

• Matildes

Jag slår ett slag för Hällberga i Tyresö!

Liten, mysig timmerstuga med sjötomt. Dock ganska slyigt vid vattnet, men huset ligger högt upp så det är sjöutsikt. Finns en portal där som man kan klä om man vill gifta sig under den. Får plats ungefär 50 personer, egen mat och dryck är det som gäller. Man får hyra från fredag till söndag. Tror priset låg runt 4000-5000 kr.. Finns även en gäststuga med sex sovplatser tror jag det var. Däremot är borden inte runda och stolarna är rätt så fula. Ser inte alltför bekväma ut heller.

Men hög mysfaktor!

• kerstin3

Ett ställe som jag kan rekommendera är restaurang/festlokal i Huddinge, kanske de har följande w.sida www.restaurangalfredo.se
    säker kan man ha egna mat o drycker.

• sockerpärla
    workoutgirl skrev 2010-01-04 16:44:53 följande:
    har kollat med Tingshuset men de var redan bokade på vårt datum. Annars är det billigt och bra så det kanske kan vara värt att flytta på datumet?
    vad kostar det att hyra tingshuset? :)
  • pfizer

grödingebygdegård eller grunewaldvillan?

Svar på tråden behöver verkligen hjälp att hitta festlokal