• workoutgirl

behöver verkligen hjälp att hitta festlokal

Nu har jag letat festlokal i snart ett år och hittar verkligen INGENTING som passar!

Vi bor i Haninge i stockholm så jag vill gärna gifta mig nånstans söder om stan. Men alla ställen vi tittar på är
    1. för dyra
    2. får inte ta med egen mat och dryck
    3. för långt bort och för dåliga kommunikationer
    4. För fula för att ha vigseln i

Dessutom vill jag gärna ha runda bord istället för långbord och det verkar ju också omöjligt.

Är det någon som har tips på annorlunda festlokaler? Känns som om jag har finkammat nätet på allt som finns men det borde väl inte vara omöjligt att hitta ett ställe för 40 pers i stockholm?

Men jag börjar tappa inspirationen faktiskt

• Svar på tråden behöver verkligen hjälp att hitta festlokal
  • ung1brud

å ja vet precis hur du känner! Jag letar också lokal i närheten av haninge eller söder om sthlm. gifter oss i österhaninge kyrka. Vi har tittat på sjöliden, västerhaninge bygdegård (egen mat o allt men kanske inte det finaste..) hm.. svårt det där.. jag tittar mest för 100 pers. Det finns ju olika sidor på nätet typ eventstore och bokalokal.se där man kan finsöka lite, men det kanske du redan provat.. Lycka till i sökandet!! Hoppas jag hittar något jag med! ;)

• workoutgirl

ja, vi verkar sitta i samma sits :) alla bokalokalsajter har jag redan tittat på men de flesta är för dyra för vår budget eller saknar scen eller så ligger de för långt bort

• Lillskoj

Lokal är det svåraste, och känner mig lite stressad att hitta ngt (planerad vigsel i aug/ sept). Vi vill också gärna ta med oss egen dryck/ mat. Vi är mest inne att ha det på en herrgård och letar efter herrgårdar som inte är så omskriva. Googla på t.ex. Herrgårdar i Sörmland eller likn.

• juni09sthlm

Jag var på bröllop på Såstaholms herrgård i Täby. Jättemysigt.

• workoutgirl

juni09sthlm:
    har tittat på det och det ser mysigt ut men ligger tyvärr på fel sida om stan för oss, vill helst ha något i södra sthlm

• ung1brud

har du kollat med västerhaninge tingshus? Har hört att det är fint men vet inte hur det ligger till med runda bord..Kan vara värt att kolla upp om du inte redan gjort det :)

• workoutgirl

har kollat med Tingshuset men de var redan bokade på vårt datum. Annars är det billigt och bra så det kanske kan vara värt att flytta på datumet?

• ung1brud

vendelsö bygdegård är fin har jag hört också. Ligger vid vattnet och allt. Billigt och man kan ta med egen mat.. Kan vara fint vid vigsel vid vattnet.. men vet inte hur det ser ut där exakt. :)

• ung1brud

man kan alltid fundera på det. Jag var nästan villig att göra det för att få ett ställe, men vi ändrade på annat istället :) Om ni inte gjort datumet officiellt än så kanske det inte gör så mycket att flytta på datumet..

• Fru Frantz

Midgård är solklar ljus fin och bra pris kan ta med dig mat och dryck fullt utrustat kök ligger mitt i Handen. Ville ha det till min fest med har semester stängt då jag gifter mig . Så nu e jag i samma sits som du.

Svar på tråden behöver verkligen hjälp att hitta festlokal