• 77:an

Små hårda "klumpar" från halsen!

Ledsen att säga det här med... det enda som hjälper mot sådana klumpar är att operera bort mandlarna. Eftersom det hela tiden samlas slaggprodukter i fickorna i mandlarna kan risken för större infektioner öka och då kan man till slut drabbas av andra sjukdomar. Min läkare väntade länge med att operera bort mina men det var enda lösningen och efter det har jag varesig luktat illa i munnen, haft gula klumpar eller halsfluss. Det är underbart att slippa försöka pilla ut "plopparna". Jag pillade nämligen ut min med en brevsprätt, hade ingen känsel i mina mandlar och var tvungen att "rensa" dem för att jag över huvud taget skulle kunna öppna munnen utan att någon svimmade av "bajslukten". Men man kan ju ha olika mkt problme också.... du borde i alla fall konsultera en öron näs hals läkare för att ta reda på vad som är bäst för dig. Hoppas det går bra!

• 77:an

Ja du är sövd under operationen och efteråt får du ordentligt med smärtstillande. Efter operationen känns det ungefär som om du har halsfluss med svider lite mer. Men med ordentligt smärtlindring (tre värktabletter om dagen) så är det lungt. Bäst av allt är att du får äta mkt glass Det onda sitter i ungefär två vecker efter operationen. Sedan varierar det juvisserligen från fall till fall. Det bästa är att opereras under vinterhalvåret, då är det mindre infektionsrisker mm.

Svar på tråden Små hårda "klumpar" från halsen!