• arcnix

    Luleå med omnejd 2010

    Hej på er alla som ska gifta sig i Luleå med omnejd under 2010!

    Jag ser att det har funnits många trådar med Luleåbrudar som ska gifta sig nästa år, men de flesta verkar vara stängda numer. Därför tänkte jag att jag startar en tråd här, och om någon vill vara med skulle det vara jätteskoj!

    Hur går det för er? Vilket datum gifter ni er? Hur långt har ni hunnit med planeringen? Har ni skickat ut inbjudningarna ännu och hur går det med med kläderna och tårtan?

    undrar arcnix

  • Svar på tråden Luleå med omnejd 2010
  • Angel2

    ser att de vare tt tag sen du starta tråden men jag skriver ändå =)

    Hej.. jag bor inte i luleå men inte så långt ifrån =)
    Vi kommer gifta oss 8 maj.
    Inbjudningarna fick alla hem i brevlådan idag.
    Varit och tittat på klänningar men har inte bestämt mig än..

    Själv då?

  • arcnix

    Hej Angel2 och välkommen till tråden

    Vad kul att du ska gifta dig! Kommer det att ske i Luleå eller på någon annan ort i närheten? Var har du kikat på klänningar?

    Jag och min m2b håller som bäst på med att bestämma nästa datum för att åka upp till Luleå. Då är det dags för provsmakning av menyn och tårtan, besöka floristen och bestämma blommor, besöka frisören och bestämma frisyr. Något som vi ännu inte fått ordning på är musiken till festen. Vi skulle vilja få tag på någon trubadur som spelar lite Frank Sinatra och andra gosiga låtar på ett piano/keyboard eller så. Har du någon koll på musiker i norr?

    Ha det fint så länge!

  • Angel2

    Jag ska inte gifta mig i luleå ca 14 mil där ifrån.. uppåt landet.
    Jag har kikat på klänningar i boden. Ska till luleå nästa vecka och titta där. Ska även titta efter skor och smycken då.
    Jag har ingen aning när det gäller trubadurer. =(
    Har du hyrt nån fotograf i luleå?

  • Zia 20090618

    Oh finns det brudklänningar i boden? Det har jag då helt missat! Själv har jag bara varit här i Luleå och tittat/provat på Briar Rose, tyckte dock inte att utbudet var det största.. Eller ja kanske för storlek 36 men 38-40 var det typ 2 st. Iallafall när jag var dit.. Vi ska gifta oss först nästa år så än är det ju ingen brådska för oss..

  • Angel2

    jag har tittat på briarrose hemsida och jag hittade inget där..
    Dom har ju skräddarn där dom hyr ut klänningar i luleå.
    Men jag funerar på att hyra från harriets i boden.
    jag vill inte köpa en klänning!

  • tornedaling

    skriver in mig lite snabbt innan det är dax för middag här i stugan

    bor i "omnejden" 25 mil i från luleå och planerar för fullt vill ni vet mer är ni välkommna atta läsa bloggen

  • arcnix

    Välkomna Zia och tornedaling!

    tornedaling> vad nyfiken jag blir på din planering, måste nog kolla in din blogg med en gång :) Ska du gifta dig i tornedalen? I Övertorneå?

    Angel2> Jo, vi har bokat Thord på Thords foto i Gammelstad. Vi har träffat honom en gång och pratat över telefon några tillfällen. Han är mycket trevlig och lyssnar på ens önskemål, så honom kan jag varmt rekommendera. Det där med att inte vilja köpa klänning håller jag med dig om. Jag ville inte heller det, men är man som jag (kort) så fanns det inte så många som erbjöd uthyrning :( Så jag fick köpa en till sist, men kommer att sälja den via blocket sedan och hoppas på att någon nappar :)

  • arcnix

    Är det någon av er som vet hur man kan få tag på någon som kör veteranbilar i Luleå med omnejd? Jag letar på nätet med det är svårt att hitta...

  • Angel2

    Det är nog svårt.. man ska nog veta nån som äger en..
    Eller lägg ut en "annons" att du söker en som vill köra?
    Har du sökt motorklubbar i trakten?
    Fråga på retrocafe i boden?
    vet du ingen som känner nån som har.. =)
    Fråga alla du känner då är det säkert nån som vet nån.
    Det finns säkert.
    Känner du nån som går ut gymnasiet eller just gått ut dom brukar ju åka snygga bilar till balen!?

    Vi kommer åka en veteranbil på vårat bröllop.
    Och då kommer min blivande man köra själv =)


    arcnix skrev 2010-02-05 10:31:40 följande:
    Är det någon av er som vet hur man kan få tag på någon som kör veteranbilar i Luleå med omnejd? Jag letar på nätet med det är svårt att hitta...
  • ALLIMA

    Vi gifter oss först 8/1 2011 men hänger gärna med här ändå för att höra alla era tips ang. frisör, fotograf, trubadurer osv. Vi har börjat planera så just nu kollar jag mest runt och jämför.

Svar på tråden Luleå med omnejd 2010