• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Kärleken9

Källerud: Ja men det var ju underbart att lillebror och du pratade.

Jag "släppte" bomben på facebook iår och jisses va folk kommentera, många hade redan fixat barnvakt etc Så det blir nog inte folktomt på vårt bröllop ändå.

Kanske bara vi som inte tänkt på resorna då... Alla långväga får husrum hos min svägerska eller svärföräldrar, om de vill, min egna familj ska bo på sambons familjs torp ett par km från festen.

Korallbruden: Så ni ska betala era egna hippor/sexor också?

Jag lägger ingen energi på den fronten, får jag en så blir jag glad men jag förväntar mig ingen och framför allt inte nåt speciellt. Vi har uttryckligen sagt att vi inte vill ha några presenter men om de ändå vill ge så önskar vi oss pengar till en resa. Och vi har kavaj som klädkod och de flesta herrarna, läs alla, har nog en sån och damerna ska ju bara klä sig fest fin till det så för oss kostar då resan för de som vill åka härifrån och ner annars inte speciellt mycket. Men det är en fin tanke, absolut.

• MrsMuffin

Vi skall ha klädkod kavaj. Då blir det väl kavaj till karlarna och klänning ( kort/lång ) till damerna alterntativt snygga byxor etc?? Jag är INTE noga med vad mina gäster har på sig, så om ngn kommer i jeans trots vår klädkod bryr jag mig inte.

Vi tänker inte betala möhippa/svensexa. När mina kompisar har gift sig har jag med glädje lagt pengar på present, festklänning, hoppa etc...och jag tror nog de flesta kompisar gör detta för mig med. Så funkar det i vår vänskapskrets, men det är ju olika. Jag skulle aldrig begära ngn flådig möhippa med massor av "lyx", en rolig fest på lokala krogen räcker GOTT för mig hehe. Huvudsaken är ju att man har skoj!

• KatjaB

jo, huvudsaken med hippan är ju att man får ha en kul kväll med tjejerna. (hoppas de kommer ihåg en killkompis till mig också som säkert vill vara med.
    Bara man inte känner sig mest bortgjord och att man har ångest över hippan, så blir det nog bra. Men jag tror nog att mina vänner och systrar känner mig tillräckligt väl för att veta vad jag gillar o inte gillar också

Skönt med fredag! Vi har ju varit lite halvkrassliga men jag har ändå jobbat på, nu är det äntligen snart helg och så ska vi fira svärfars födelsedag imorgon. Ikväll blir det fredagsmys med god middag

• Kärleken9

Mrmuffin: Kunde inte sagt det bättre själv. Och viktigast av allt är att man görs om man vill. Det är er/vår dag och då får man göra precis som man vill ha det.

• Korallbruden

Solklart att vi inte betalar en hel svensexa OM det blir någon... och skulle bli mer en besviken om det ordnades en rejält dyr och några inte hade råd att vara med...Hellre en billig med så många vänner med som möjligt en exklusiv med halva skaran

Vi har vänner med sällsynt god ekonomi samt stora löner och vissa som fortfarande är studenter. Lika solklart betalar jag gärna både för att vara med på vänners möhippor, rätt klädkod, fin present m.m för mina vänner och jag vet också hur det är att stå på andra sidan och inte ha råd... Det jag reagerar på är att en dag som du blir bjuden till skall börja kosta 500

Kärleken9 skrev 2010-02-12 13:20:03 följande:
    Källerud: Ja men det var ju underbart att lillebror och du pratade. Jag "släppte" bomben på facebook iår och jisses va folk kommentera, många hade redan fixat barnvakt etc Så det blir nog inte folktomt på vårt bröllop ändå. Kanske bara vi som inte tänkt på resorna då... Alla långväga får husrum hos min svägerska eller svärföräldrar, om de vill, min egna familj ska bo på sambons familjs torp ett par km från festen. Korallbruden: Så ni ska betala era egna hippor/sexor också? Jag lägger ingen energi på den fronten, får jag en så blir jag glad men jag förväntar mig ingen och framför allt inte nåt speciellt. Vi har uttryckligen sagt att vi inte vill ha några presenter men om de ändå vill ge så önskar vi oss pengar till en resa. Och vi har kavaj som klädkod och de flesta herrarna, läs alla, har nog en sån och damerna ska ju bara klä sig fest fin till det så för oss kostar då resan för de som vill åka härifrån och ner annars inte speciellt mycket. Men det är en fin tanke, absolut.
  • sajberpillan

korallbruden: instömmer att hellre en billig möhippa med många vänner än en där inte alla kan vara med pga priset.

• rosesarered

Hur släppte du bomben på facebook?
    skrev på din status att du ska gifta dig?
    Kul att folk kommenterat!

Kärleken9 skrev 2010-02-12 13:20:03 följande:
    Källerud: Ja men det var ju underbart att lillebror och du pratade. Jag "släppte" bomben på facebook iår och jisses va folk kommentera, många hade redan fixat barnvakt etc Så det blir nog inte folktomt på vårt bröllop ändå. Kanske bara vi som inte tänkt på resorna då... Alla långväga får husrum hos min svägerska eller svärföräldrar, om de vill, min egna familj ska bo på sambons familjs torp ett par km från festen. Korallbruden: Så ni ska betala era egna hippor/sexor också? Jag lägger ingen energi på den fronten, får jag en så blir jag glad men jag förväntar mig ingen och framför allt inte nåt speciellt. Vi har uttryckligen sagt att vi inte vill ha några presenter men om de ändå vill ge så önskar vi oss pengar till en resa. Och vi har kavaj som klädkod och de flesta herrarna, läs alla, har nog en sån och damerna ska ju bara klä sig fest fin till det så för oss kostar då resan för de som vill åka härifrån och ner annars inte speciellt mycket. Men det är en fin tanke, absolut.
  • Kärleken9

Korallbruden: Instämmer helt, ska ligga på en nivå alla klarar och det ska vara valfritt hur mkt man vill kosta på, helt klart. Men är ingen lätt fråga, verkligen inte.

sajberprillan: Så sant så sant

• CeKe

Jippie =) Nu har jag varit o provat stommen till klänningen Den kommer bli superfin! Kände mig vacker bara i själva stommen som hon sen kommer att bygga klänningen på! Häftig känsla =) Och på söndag ska jag dit igen och det ska bli så spännande att se hur mycket som hänt då!

Jättehäftigt att liksom prova fram urringning, vidd på kjol etc =)

• CeKe

Bra bantningstips :)

Att banka huvudet mot väggen bränner ca: 150 kalorier i timmen