• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • periwinkle

Wohoo! Mina inbjudningskort kom idag, inlagan var inte riktigt som jag tänkt men fin. Åkte iväg och fixade kuvert på en gång, och nu är över hälften skrivna, så innan helgen ska de nog kunna komma iväg.

• Korallbruden

Hoppas jag också För oss kändes det som att släpar vi ut våra vänner ut på landet i Upplandsbro då får vi släpa hem dem också Vi tittar också på alternativet minibuss till pendeltåg eller likvärdig plats och ta in någons syskon att köra.

• rosesarered

Visst så kan detdär med buss vara en rätt onödig avgift.
    Men jag förstår er Korallbruden för vi har också hyrt en buss som tar gästerna från hotellet till vigselplatsen och tillbaka till hotellet från festen.
    Vår största orsak till det är att vi kommer att ha många gäster som bor utomlands och bor på hotell, aldrig varit på landet i norra stockholm och definitivt kommer att ha svårt att hitta till vår krångliga vigselplats. Kommunaltrafiken dit är inte den bästa och bussen är mest för de gäster som inte bor här i krokarna. Vi tycker att det blir enklare så för alla helt enkelt. Dyrare visst men enklare

Däremot har vi fått en prisuppgift på 4000.
    Lite dyrare också på grund av att bussen kommer och hämtar mitt i natten.

Korallbruden,
    såg din tråd om hötorgetblommor och har haft samma tanke som dig men då till bordsdekorationer. Detta måste utredas mera...

• KatjaB

ceke: costa lota money vilka härliga bidrag ni fått

• Korallbruden

Roses håller med mer info om bra handlare från Hötorget. Det skall tydligen finnas/har funnits en äldre dam som har ett av stånden och har bättre kvalitet på sina blommor. Slut på meddelandet till Roses

Med riska att bli lynchad så tänker vi så här: Vi vill bjuda på bröllop och har avsatt en viss summa pengar för det. Vi vill inte att våra vänner skall behöva betala möhippa/Svensexa:500-1000 kr, kläder 200

• KatjaB
    Korallbruden skrev 2010-02-12 09:44:17 följande:
    Roses håller med mer info om bra handlare från Hötorget. Det skall tydligen finnas/har funnits en äldre dam som har ett av stånden och har bättre kvalitet på sina blommor. Slut på meddelandet till Roses Med riska att bli lynchad så tänker vi så här: Vi vill bjuda på bröllop och har avsatt en viss summa pengar för det. Vi vill inte att våra vänner skall behöva betala möhippa/Svensexa:500-1000 kr, kläder 200
    hur gör ni då? betalar ni möhippans o svensexans kostnader och ingen klädkod eller hur har ni tänkt?
  • Korallbruden

Ursäkta halva meddelandet föll bort.. Vi önskar bjuda från A-ö och vill inte att våra vänner skall ha kostnader på allt från 500

• Mrs Opp

Vi har också tänkt att ordna med transport för de gäster som reser från utlandet och bor på hotell samt för alla gäster mellan kyrkan och festplatsen. Min familj och släkt bor så nära att det inte är några problem för dem att samåka/ta taxi.

Jag fick en offert på 3500 för en buss som hämtar hälften av gästerna innan vigseln, kör alla till festlokalen efter vigseln och kör hem de långväga efter festen. Inser när jag ser era priser att jag fått ett bra pris (dock bara 40 gäster). Kanske dags att slå till!

• källerudd

Vi låter de lång väga gästerna sova hos mamma och pappa resten får köra eller lösa det på annat vis.

Det var några som hörde av sig igår iaf...=) Dock inte mormor och mofar (funderar på om de svimmade, nä den har kanske inte kommit fram) Och lillebror var hel engagerad och frågade en massa när han ringde...känns roligt då jag och min lille bror inte är speciellt nära, hade nästan förväntat mig ett "jaha va roligt"..men vi hade nog det längsta samtalet sen jag flyttade hemifrån...

• Korallbruden

Mrs Opp skrev 2010-02-12 10:58:46 följande:

Vi har också tänkt att ordna med transport för de gäster som reser från utlandet och bor på hotell samt för alla gäster mellan kyrkan och festplatsen. Min familj och släkt bor så nära att det inte är några problem för dem att samåka/ta taxi.Jag fick en offert på 3500 för en buss som hämtar hälften av gästerna innan vigseln, kör alla till festlokalen efter vigseln och kör hem de långväga efter festen. Inser när jag ser era priser att jag fått ett bra pris (dock bara 40 gäster). Kanske dags att slå till!
    Vilket bra pris Taget!