• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • rosesarered

sigma,

känner igen mig:)
    Vi kommer att ha runda bord och ett vanligt rektangulärt bord som honnörsbord.
    Vi har kommit fram till att vi totalt skiter i det traditionella placeringen vid honnörsbordet. Med oss vid honnörsbordet sitter tärnän (syster till sambon), toastmaster (min bror) och toastmadame (min gamla gymnasiekompis). Våra föräldrar sitter vid de runda borden som alla andra gäster. Vi hade kunnat strunta i ett vanligt honnörsbord men jag kände att jag gärna vill ha det ändå.
    Orsaken till den otraditionella honnörsplaceringen är mina skilda föräldrar. Min pappa är numera gift med kvinnan han hade en affär med under mina föräldrars äktenskap och visst det förflutna tillhör det förflutna. Men för mig känns det som att det sista jag vill bli påmind om på bröllopsmiddagen är mina föräldrars smutsiga skilsmässa. Sen har vi min mamma som numera är väldigt god vän med en man hon hade ett kort förhållande med några år efter skilsmässan. Egentligen vill jag inte bjuda honom men min mamma har i stort sett vägrat att komma utan honom så det får väl gå.. när jag påpekade att det blir konstigt att sätta honom vid honnörsbordet så vägrade min mamma sitta utan honom vid sitt bord. Barnsligt kan man tycka men jag har ingen ork och lust att bli ovän med min mamma för en sån sak.
    Sambons föräldrar är ett såntdär "perfekt" par som fortfarande är kära och lyckliga efter 25 år som gifta. Nånstans är jag kanske lite småbitter över att jag har en så strulig familj för jag hade väldigt gärna haft det som min sambo med sina föräldrar... Så jag känner bara att allt med honnörsbordet och mina föräldrar med nya partners blir fel så därför väljer vi att göra på detta vis.
    Oj, blev visst en lång förklaring...

• rosesarered

Minimis,
    ge inte upp med korten! varför inte inspireras av calligraphens sortiment istället?
    Organzabandet kan du använda runt kortet, klistra fast med dubbelhäftande tejp. Sen tycker jag att det är snyggt med något i mitten på framsidan, som en stämpel med ett hjärta eller stämpel med text som bröllop/inbjudan.
    I stil med:
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1112279
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1109483

bara lite ideér

Tokisen, det var söta kort och jag ser att du fått igång galleriet också.

Jolly,
    wow! väldigt snyggt.

• sarahkka76

Jaha nu när vår vf har gått i pension så väntar jag på att imorgon få besked av vår kommun om de har ngn annan ledig som kan viga oss. Annars får vi väl försöka hitta ngn från en annan kommun.

• Tokisen

Sarahkka76:
    Hoppas det löser sig smidigt imorron.

Idag fick vi hem Kravatterna och näsdukarna som mannen och hans bestman ska ha på sig, rosa och fina
    En på jobbet undrade om vi skulle ha Barbie bröllop eftersom vi har rosa i temat

• sajberpillan

hej alla brudar.
    Ser att ni planerar som tusan. Jag (vi) har fundeerat lite på tårta idag. Vad ska ni ha för smaker? jag är inne på moussetårta, men har ingen aning vad som är gott. Tips mottages tacksamt.
    Vad kostar en sådan tårta /bit? Har fått pris på 37kr /bit inkl hemkörning och ställning. En som gör det som hobby. Är det bra pris?
    Känner mig helt vilse i tårtdjungeln!

• Tokisen

Vi vet hur vi vill att vår tårta ska se ut men ingen aning om smaker, tycker det e skit svårt, vad som passar till.

Priset har jag ingen aning om heller tyvärr, ska väl nästa vecka in till bagaren och höra med honom.

sajberpillan skrev 2010-02-02 21:23:43 följande:
    hej alla brudar. Ser att ni planerar som tusan. Jag (vi) har fundeerat lite på tårta idag. Vad ska ni ha för smaker? jag är inne på moussetårta, men har ingen aning vad som är gott. Tips mottages tacksamt. Vad kostar en sådan tårta /bit? Har fått pris på 37kr /bit inkl hemkörning och ställning. En som gör det som hobby. Är det bra pris? Känner mig helt vilse i tårtdjungeln!
  • Kärleken9

Tokisen: Var ifrån fick ni hem grejerna till killarna? Är i västjungeln själv

Tårta: wow så långt har vi inte kommit... Svärmor, 2b, känner någon som bakar som hon ska höra med efter det nu blir officiellt när inbjudningarna går ut. Är i kuverten nu, frankerade och klara. *Pirrigt* Imorgon går de iväg.

Hur ska ni alla ta er från kyrka till fest?

Roses: ja du inte lätt med alla relationer hit och dit, modigt av er att gå ifrån traditionen med honnörsbordet men viktigast av allt den dagen är ni och att ni kan slappna av på er fest och inte tänka på gnabb, så helt rätt!

• sarahkka76

tokisen: tack! Hahaha vilken kommentar!

sajberpillan: det är ett jättebra pris! Vi får betala 60kr/bit sen tillkommer det frakt och design som är utanför deras bas.
    Vi ska på tårtprovning i slutet av denna månad så jag vet inte heller ngn smak jag kan rekommendera.

• sigma

Roses- Det låter som en jättebra lösning =) Jag hade också gärna haft runda bord, men det funkar tyvärr inte i vår lokal.

sajberpillan- Slå till! Låter ju jättebra!

• Tokisen

Vi köpte cravatterna och näsdukarna på Ebay, en jätte trevlig säljare.
    Kostade 92:- för båda ink frakt
    carol345amber hette säljaren

Kärleken9 skrev 2010-02-02 22:06:12 följande:
    Tokisen: Var ifrån fick ni hem grejerna till killarna? Är i västjungeln själv Tårta: wow så långt har vi inte kommit... Svärmor, 2b, känner någon som bakar som hon ska höra med efter det nu blir officiellt när inbjudningarna går ut. Är i kuverten nu, frankerade och klara. *Pirrigt* Imorgon går de iväg. Hur ska ni alla ta er från kyrka till fest?Roses: ja du inte lätt med alla relationer hit och dit, modigt av er att gå ifrån traditionen med honnörsbordet men viktigast av allt den dagen är ni och att ni kan slappna av på er fest och inte tänka på gnabb, så helt rätt!