• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • källerudd

Jag har gjort en mall till hur våra feshäften ska se ut...ska börja tillverka dem när inbjudningarna är skickade...Däremot vill jag att vårat toastpar gör innehållet...Ja vet allt om denna dag så kan vara trevligt att få en liten överraskning... vi kommer att skriva gästpressentationen, men resten får de göra...

testade skriva ut inlagan till inbjudningarna idag..det gick åt skogen..så får hoppas det går bättre på M2b jobb.

Hade en plan att skicka dem till alla hjärtansdag, men det lyckas jag nog inte med...Denna veckan kommer nog bröllopsplaneringen stå helt still nämligen...Vi har blivit erbjudna en tomt som vi aldrig trodde vi skulle få och ska ge besked på måndag...Det är många tankar som snurrar just nu...papper på tomten och sånt kommer hem i morgon så får väl se hur det verkar. men det är mycket man ska hinna ta reda på på en vecka :S

2010 ser med andra ord ut att bli ett speciellt år för oss

• CeKe

Källerudd: Gu va spännande med en tomt! Lycka till med alla bestyr inför beslutet.

Det är en liten dröm för oss också det där, att skaffa tomt och bygga hus =) Men vete 17 om jag o Kece skulle fixa ett sånt projekt ihop. Haha. Jag vill göra allt på en gång, gillar att rusta/renovera/fixa, glömmer att äta/sova/skita tills det är färdigt och vill bli färdig i ett nafs och blir nå så fruktansvärt frustrerad om det inte går så fort som jag vill o Kece har sitt eget tempo som är lite mer av livsnjutarstilen och blir frustrerad över min "ånga-på-anda" och har väl inte provat på så mycket mer än att måla väggar tidigare Så ska vi nånsin bygga hus får det nog bli att beställa ett nyckelfärdigt sådant, men kostar kosing!

• källerudd
    CeKe skrev 2010-02-01 21:59:03 följande:
    Källerudd: Gu va spännande med en tomt! Lycka till med alla bestyr inför beslutet. Det är en liten dröm för oss också det där, att skaffa tomt och bygga hus =) Men vete 17 om jag o Kece skulle fixa ett sånt projekt ihop. Haha. Jag vill göra allt på en gång, gillar att rusta/renovera/fixa, glömmer att äta/sova/skita tills det är färdigt och vill bli färdig i ett nafs och blir nå så fruktansvärt frustrerad om det inte går så fort som jag vill o Kece har sitt eget tempo som är lite mer av livsnjutarstilen och blir frustrerad över min "ånga-på-anda" och har väl inte provat på så mycket mer än att måla väggar tidigare Så ska vi nånsin bygga hus får det nog bli att beställa ett nyckelfärdigt sådant, men kostar kosing!
    Hihi vi har det lite omvänt =) Men vi kommer nog oxå att beställa ett nästan nyckelfärdigt iaf...Kommer inte att bygga själva..Det hinner vi inte med...Båda jobbar heltid och en hel del övertid. Men däremot vill vi nog spara en eventuell barndel som vi kan göra själva...typ måla/tapetsera och så. Men resten får nog någon annan göra. Som sagt mycket som snurrar just nu
  • Kärleken9

Skriver ni ut barnens namn på kuverten också? Måste väl räcka med föräldrarna? De gör som de vill om de tar med barn eller inte på vår fest

• sigma

Kärleken- Man kan ju alltid skriva "Familjen Si-och-så".

Hörni, jag har ett dilemma. Gjorde grundmallen till bordsplaceringen igår kväll (lite tidigt kanske men jag kunde inte hålla mig..) För att göra en lång historia kort; moina föräldrar är lyckligt skilda sedan länge och båda har träffat nya partners. Problemet är min pappas nya kvinna; det finns ingen på festen som funkar med henne, och jag vet inte var jag ska sätta henne... När min syster skulle gifta sig förra sommaren krävde hon först att få sitta på honnören bredvid pappa, vilket min syster vägrade. Det blev ett himla liv om detta, och jag är lite rädd att det blir samma sak nu; dock är jag INTE beredd att ha henne på honnören bara för att undvika konflikt. Helst vill jag bara stoppa undan henne i ett hörn; hela familjen utom pappa tycker innerligt illa om henne. Just nu sitter hon längst ut, längst bort på en av tungorna. Men min mammas nya man är en trevlig och social människa, så honom har jag satt på en av tungorna i anslutning till mammas plats på honnören. Detta blir ju lite skevt, men jag vet inte riktigt vem jag ska pracka henne på.... Och till saken hör att pappa ju sitter bredvid mig, vilket innebär att om jag sätter henne nära honom så hamnar hon per automatik nära mig. Suck!

• sarahkka76
    Kärleken9 skrev 2010-02-02 12:48:34 följande:
    Skriver ni ut barnens namn på kuverten också? Måste väl räcka med föräldrarna? De gör som de vill om de tar med barn eller inte på vår fest
    Vi skriver tex. Maria och Pontus Svensson med familj.
  • sarahkka76

sigma. ja, det där är ett dilemma. Jag har själv samma problem med en släkting som är lite speciell och som jag inte ve riktigt var jag ska placera honom. Han tillhör inte honnörsbordet så det slipper jag men vet inte vem jag ska sätta honom bredvid hos.
    Kan du sätta henne bland vänner?

• sarahkka76

Nu har jag mailat till den vigselförrättaren vi hade kontakt med förra året och som bad mig att återkomma i mars iår. Fick nu till svar att hon har gått i pension och att jag ska kontakta kommunen för att välja någon annan. Jätte synd tycker jag. Men vad bra att jag hörde av mig nu och inte i mitten av mars som hon ville från början, med tanke på att vi vill skicka våra inbjudningskort den 1 mars.

• Kärleken9

Jag skrev bara de vuxnas namn de förstår väl att barnen får hänga på om de vill eller så inte. De får tolka det som de vill eller fråga vid osa. Står ju ingenstans att de inte är välkomna så... Nu är det nära... Känns lite pirrigt i kroppen att vi snart ska släppa bomben och bli officiella. Samtidigt skönt att ha det ur världen. Var rena dektektivbyrån att leta adresser till alla. Tur jag har svägerskan till hjälp.

Det där med bordsplacering är en svår nöt att knäcka. Jag har bara en syster och sambon har 3 syskon, bröderna är båda skilda och har nya. Känns inte som de nya damerna, även fast vi gillar dem, tillhör honnörsbordet. Vi kommer dock ha alla syskon där. Vet inte riktigt vem som ska få sitta med den ena nya den andra får min systers man sitta med. Kan hon inte sitta på ena tungan med närhet till din pappa, men på ett annat bord. Så har vi tänkt med min systers man, då finns syrran ändå där men ändå inte. Sen vem hon ska ha till bordet är en annan femma. Har ni ingen vän som kan prata med allt och alla?

• sigma

Sarah & Kärleken, skönt att höra att man inte är ensam iaf! Hon är ett jätteproblem; de enda hon faktiskt känner är den närmsta familjen, hon har varit med på såna här tillställningar förut men alltid suttit klistrad på pappa och inte varit intresserad av att prata med någon annan- och alltså inte lärt känna någon. Min familj tål henne inte och jag kan inte med att lämpa över henne på någon av dem, jag får väl kolla igenom listan några gånger till efter en lämplig bordsgranne helt enkelt. Det känns så taskigt bara, att sätta någon man inte tål bredvid en av sina vänner =(