• fromheretoeternity

Bra bröllopsbutiker i Stockholm

Jag ska åka upp till Stockholm på fre-lör för att leta brudklänning och ska försöka besöka så många brudklänningsbutiker som möjligt på så kort tid som möjligt.
    Men nu behöver jag er hjälp med vilka jag ska gå till!

Detta är några jag har hittat själv så säg gärna vad ni tyckte om dem när ni var där eller ge tips på ytterligare om jag missat någon bra.

Drottninggatan brud & fest
    Ehrling brud & fest
    Cosmos Bröllopsexperterna
    Stockholm brud & fest
    Milago (Artillerigatan)

Jag är ute efter en enklare klänning med axelband och drapering över midjan i chiffong eller spets. Ingen dussinklänning!!!

• Svar på tråden Bra bröllopsbutiker i Stockholm
  • LineJ

Garamaj har utan tvekan bäst service och alltid trevlig personal, har varit där 3 gånger och provat samma klänning och träffat 3 olika expediter, alla supergulliga. Det är viktigt att känna sig välkommen och bra bemött annars är det bara jobbigt att prova.

• Maskros2010

Jag har varit inne på Stockholm Brud och Fest, men inte provat något än. Måste säga att dom var jättegulliga mot mig! Dock kommer jag att vänta någon månad så att allt nytt kommer in innan jag bokar någon provning. Går man in på webben hos dom flesta kan man också i lugn och ro se klänningarna som dom erbjuder från olika leverantörer. Härlig avkoppling i julstöket!

• elsi

ps 12 min med rödalinjen från T centralen

• fru HS

Bröllopssviten på sveavägen! Det var det första stället jag besökte å hittade min drömklänning!!

Men besökte även fler butiker. Men inget går upp mot pronovias klänningar!! Lite dyrare men ack såå finare =)

• Maskros2010

Var ligger Bröllopssviten? Jag sökte på hitta.se men kan inte hitta dem?

• Maskros2010

Jag hittar Bröllopssviten i Hallonbergen, är det dom du menar? Men vem finns på Sveavägen?

• 091205
    Maskros2010 skrev 2009-12-16 17:24:14 följande:
    Jag hittar Bröllopssviten i Hallonbergen, är det dom du menar? Men vem finns på Sveavägen?
    har de inte flyttat? För lokalen på hallonbergen var ju på annons Så de kanske fått lokal i stan?
  • Maskros2010

??? Ingen aning - jag bara googlade och hittade hemsidan? Där stod det att de fanns i Hallonbergen? Tänkte titta förbi om det fanns någon på Sveavägen, men den är ju lång...

• fromheretoeternity
    Maskros2010 skrev 2009-12-16 17:52:44 följande:
    ??? Ingen aning - jag bara googlade och hittade hemsidan? Där stod det att de fanns i Hallonbergen? Tänkte titta förbi om det fanns någon på Sveavägen, men den är ju lång...
    Den på Sveavägen är väl helt nyöppnad har jag fattat det som.
  • FramtidaFruSandberg
    Maskros2010 skrev 2009-12-16 17:52:44 följande:
    jag vet inte varför de inte gör reklam för sin nya butik på hemsidan men så här är det iaf:
    Bröllopssviten finns i Hallonbergens centrum (där har de en stor butik) men de har nu i höst också öppnat en butik på Sveavägen 51. Den är inte lika stor men samma underbara service (för att inte tala om fantastiskt vackra pronovias-klänningar)
  • Sörön10

Åk till Ingvors i Norrtälje!! Var där idag, vilken kvinna! Vilken service! Trodde jag skulle må skitdåligt av provningarna, men ojoj! Hon fick mej att känna mig fin! =)

• 091205
    Sörön10 skrev 2009-12-19 20:09:43 följande:
    Åk till Ingvors i Norrtälje!! Var där idag, vilken kvinna! Vilken service! Trodde jag skulle må skitdåligt av provningarna, men ojoj! Hon fick mej att känna mig fin! =)
    De är helgoa där!
  • Eva72

Träffade bridaloutlet på mässan i nacka. Supertrevliga! Jag ska åka dit i morgon och se om jag hittar något. Även Zelini.se är super trevliga.
    Vet någon om en bra butik som säljer forever yours i Stockholm?

• SnuGry

Bröllopskällan på hornsgatan har forever yoursklänningar :)

• sommarbrud

Var ute och letade bröllopsklänning med mamma och svärmor i lördags och vill starkt avråda er från att gå till Sthlm brud och fest på Hornsgatan 132. Väntade i 2 timmar för att få prova enligt deras kösystem men de glömde av mitt nummer jag hängt på klänningarna och tog andra kunder före. När jag påtalade att jag väntat väldigt länge och att mitt nummer passerat och att de börjat ta kunder som kommit dit senare än jag så ville de inte lyssna och blev super otrevliga istället för att bara be vänligt om ursäkt och låta mig prova.

Rekommenderar Bröllopskällan och Little Fairies i Västertorp. Trevligt bemötande och många fina klänningar.

Svar på tråden Bra bröllopsbutiker i Stockholm