• fromheretoeternity

Bra bröllopsbutiker i Stockholm

Jag ska åka upp till Stockholm på fre-lör för att leta brudklänning och ska försöka besöka så många brudklänningsbutiker som möjligt på så kort tid som möjligt.
    Men nu behöver jag er hjälp med vilka jag ska gå till!

Detta är några jag har hittat själv så säg gärna vad ni tyckte om dem när ni var där eller ge tips på ytterligare om jag missat någon bra.

Drottninggatan brud & fest
    Ehrling brud & fest
    Cosmos Bröllopsexperterna
    Stockholm brud & fest
    Milago (Artillerigatan)

Jag är ute efter en enklare klänning med axelband och drapering över midjan i chiffong eller spets. Ingen dussinklänning!!!

• Svar på tråden Bra bröllopsbutiker i Stockholm
  • Sundance

Jag har haft kontakt med Mila Mi över telefon och beställt en klänning genom dem och fått god service. Men har ju aldrig varit där... Någon som vet något om dem?

• FramtidaFruSandberg
    fromheretoeternity skrev 2009-12-06 17:24:58 följande:
    Någon som varit på bröllopskällan?Vilken mer butik förutom denna och brud&fest är det som ligger på hornsgatan?
    Söders högtidskläder ligger också på Hornsgatan. Bröllopskällan var si så där i sin service. Då rekommenderar jag hellre deras systerbutik bröllopsbutiken på S:t eriksgatan
  • Leilani

Jag var på bröllopskällan och lev väldigt bra bemött, i samma veva var jag på Stockholm brud & fest och jag måste säga att jag aldrig blivit så förnedrad i hela mitt liv. Jag ville bara springa därifrån med tårarna rinnandes ungefär. Var väldigt unga tjejer som jobbade där och de fick mig att känna mig ful och fet och att jag aldrig vill gifta mig. Som tur var hade jag en underbar mamma med mig som piggade upp mig efteråt :)

• Steven och Johanna

Jag har fått superservice på söders högtidskläder varje gång jag varit där, det blev också där jag köpte min drömklänning :)

• iregnet2010

sämst service fick jag hos Lilly..det är dock där jag kommer köpa min klänning så de har väldigt fina klänningar om än sisådär service (det var stressigt och rätt otrevligt bemötande från en i personalen, den andra var mer service inriktad...) kan ha varit för att jag var där en lördag men ändå..det är ju inte som om bröllopsbutikerna har fantastiska öppetider för oss som jobbar heltid i veckorna så vad göra ?

bröllopsbutiken på S:t Eriksgatan hade helt ok service och ett bra utbud med rätt bra priser, hittade inget just där.

garamaj vet jag många som blir superförtjusta i, deras klänningar ligger i en lite högre prisklass dock..

bäst bemötande fick jag hos Milagro, tyvärr hittade jag inte min drömklänning just där men bättre service än den jag fick där går nog inte att få (vill nästan köpa en av deras klänningar bara för att markera hur trevlig och bra hon var men men..kan varmt rekommenderas!)

• IloveD

Jag var på Ehrlings för två veckor sedan då hade de utförsäljning eftersom de skulle bygga om. Hon rekommenderade då att jag skulle komma tillbaka efter renoveringen när de fått in nästa års kollektioner.

Annars rekommenderar jag Garamaj, underbara klänningar och super-service men lite dyrare

• fromheretoeternity

Nu var jag runt i Stockholm hela dagen igår och provade klänningar.

Jag var på Drottninggatan brud & fest, inte så många klänningar men man kunde sy upp om man ville. Trevlig kvinna som jobbade där.

Milami på Norr Mälarstrand var också jättebra. Fina klänningar till bra priser.

Cosmos Bröllopsexperterna var en katastrof! Jag har aldrig blivit så oförskämt bemött! Den ena tanten bad mig plocka fram de klänningarna jag tyckte om och sen skulle de hämta i min storlek. Så det gjorde jag. Då kom en annan tant och sa -"Vi har inga klänningar större än stl 38. Du skulle ju behöva 44 minst!!!!"
    Den tar de fram en klänning som måste varit modern någon gång på tidiga 90-talet och bad mig prova. Den liknade ingen av de klänningarna jag själv plockat fram. Gräslig halterneck med massa paljetter.
    -"Det är vad vi kan erbjuda tjejer om dig". Vad är det för fel på dem?? Vill de inte sälja klänningar? Det var dessutom trångt och inte alls snyggt! Nej, för alla som ska leta klänningar i stockholm! SKIPPA COSMOS!

Sen var vi på Hornsgatan på Söders Högtidskläder. Där hade de massa klänningar i alla olika storlekar och personalen var jättetrevlig! Hittade en klänning där som satt fint men jag ska tänka lite på det innan jag köper den.

Idag tänkte vi ta Stockholm brud och fest och kanske Lilly brud och fest, helst hade jag velat åka till Norrtälje men det hinner jag inte innan tåget går.
    Hoppas jag hittar någon riktigt fin klänning idag för efter igår känns allt hopplöst och jag känner mig som en svullen gris!

• fromheretoeternity
    Sundance skrev 2009-12-06 17:41:52 följande:
    Jag har haft kontakt med Mila Mi över telefon och beställt en klänning genom dem och fått god service. Men har ju aldrig varit där... Någon som vet något om dem?
    Mila Mi var toppen! Sötaste tjejen i stan som jobbade där! När jag sa att jag läste deras blogg blev hon jättejätteglad!
    Man får dessutom 25% på alla klänningar där nu och de låg bra i pris redan innan så det var verkligen prisvärt!
  • Dream Messiah
    fromheretoeternity skrev 2009-12-12 09:28:53 följande:
    Mila Mi var toppen! Sötaste tjejen i stan som jobbade där! När jag sa att jag läste deras blogg blev hon jättejätteglad!Man får dessutom 25% på alla klänningar där nu och de låg bra i pris redan innan så det var verkligen prisvärt!
    Har du varit på Bridaloutlet? Annars kan jag rekommendera det. Väldigt trevlig kvinna och stort utbud. Hon sa dock att det kan vara smockat på lördagar, så kanske bäst att ta det på en vardag. Jag var där igår och jag var den enda där. Fick jättebra service!

Förresten, vad kostar klänningarna i affären på Hornsgatan då? Vad kostar de att hyra? Vad är bra pris för en brudklänning liksom?
  • fromheretoeternity

Dream Messiah skrev 2009-12-12 10:19:18 följande:

Har du varit på Bridaloutlet? Annars kan jag rekommendera det. Väldigt trevlig kvinna och stort utbud. Hon sa dock att det kan vara smockat på lördagar, så kanske bäst att ta det på en vardag. Jag var där igår och jag var den enda där. Fick jättebra service! Förresten, vad kostar klänningarna i affären på Hornsgatan då? Vad kostar de att hyra? Vad är bra pris för en brudklänning liksom?
    Klänningen på Söders Högtidskläder på Hornsgatan kostade 4900kr tror jag. Jag frågade aldrig om hyrpriser för det var aldrig aktuellt för mig då jag inte bor i Stockholm. Jag tycker att under 5000kr är ett jättebra pris på en brudklänning men då får man också räkna med kvalitet för de pengarna.
    Igår hittade jag en klänning på Milagro på Artellerigatan som var fantastisk. Det var en La Sposa i äkta sidenchiffong med inbyggd korsett. Men smakar det så kostar det... ca 10 000kr!

Bridal Outlet var jag aldrig på då jag inte hittade någon klänning jag tyckte om på deras hemsida.
Svar på tråden Bra bröllopsbutiker i Stockholm