• fromheretoeternity

Bra bröllopsbutiker i Stockholm

Jag ska åka upp till Stockholm på fre-lör för att leta brudklänning och ska försöka besöka så många brudklänningsbutiker som möjligt på så kort tid som möjligt.
    Men nu behöver jag er hjälp med vilka jag ska gå till!

Detta är några jag har hittat själv så säg gärna vad ni tyckte om dem när ni var där eller ge tips på ytterligare om jag missat någon bra.

Drottninggatan brud & fest
    Ehrling brud & fest
    Cosmos Bröllopsexperterna
    Stockholm brud & fest
    Milago (Artillerigatan)

Jag är ute efter en enklare klänning med axelband och drapering över midjan i chiffong eller spets. Ingen dussinklänning!!!

• Svar på tråden Bra bröllopsbutiker i Stockholm
  • rosesarered

Jag har varit till:
    Drottninggatan brud&fest, helt okej service mycket MaggieSottero och SanPatrick klänningar.
    Stockholm brud&fest på Hornsgatan. Trevlig personal och bra service, här hittade jag min klänning!

Sen har jag även varit till följande som inte finns på din lista:
    Lilly brud&fest vid Odenplan, helt okej service och har mestadels Lilly och Nixa klänningar.
    Ingvors brud& fest i Norrtälje, bra service och har stort sortiment Nixaklänningar.
    Princessa i Södertälje, mest MaggieSottero men har en del foreveryours också. Finns väldigt många klänningar där som är allt annat än enkla men fanns även ett par exemplar av enkla chiffongklänningar i stil med det du söker. Om jag var du skulle jag ringa först isåfall eftersom det mestadels är överdådiga klänningar och sen är det en bit att åka utanför stan. Mycket bra service!

Överlag har det varit dåligt med chiffongklänningar när jag varit ute och kikat på klänningar.

Lycka till!

• Nordiskbrud

Milagro har jag köpt min klänning hos. Supernöjd med service, svar på frågor, utbud och allt! Absolut inga dussinklänningar, en hel del i spets. Ska dit på tisdag igen och kan kolla lite mer om det fins något specifikt i chiffong om du vill.

• fromheretoeternity
    Nordiskbrud skrev 2009-12-06 16:40:59 följande:
    Milagro har jag köpt min klänning hos. Supernöjd med service, svar på frågor, utbud och allt! Absolut inga dussinklänningar, en hel del i spets. Ska dit på tisdag igen och kan kolla lite mer om det fins något specifikt i chiffong om du vill.
    Åh vad gulligt av dig! Titta gärna i mitt galleri så får du lite inblick i vad jag är ute efter.
  • fromheretoeternity

Jag börjar bli orolig för Ehrling brud & fest, de har en hel del forever yours så jag hade tänkt att jag skulle dit men efter att ha läst mycket dåligt om dem här på BT så kanske man ska skippa dem?

• 091205

Erhlings rekommenderas inte. Min vän hade KRIG med dem
    Bröllopsbutiken rekommenderas inte. Jag hade KRIG med dem

• fromheretoeternity
    091205 skrev 2009-12-06 16:49:18 följande:
    Erhlings rekommenderas inte. Min vän hade KRIG med demBröllopsbutiken rekommenderas inte. Jag hade KRIG med dem
    Vad krigade du med bröllopsbutiken om? Jag har annars läst så gott om dem.
  • FramtidaFruSandberg

Min absoluta favoritbutik har varit Bröllopssviten. De har både butik på sveavägen 51 och i hallonbergen (den i hallonbergen är större så väl värd en liten tripp med t-banan). Supergullig butik och stort utbud (de har dock nästan enbart pronovias-klänningar, så om budgeten inte tillåter kanske man ska låta bli, lätt att bli förälskad)

• fromheretoeternity

Någon som varit på bröllopskällan?
    Vilken mer butik förutom denna och brud&fest är det som ligger på hornsgatan?

• Nordiskbrud

Kolla lite på hennes hemsida, jag har för mig att de klänningar som igger uppe där finns at prova i butiken

www.milagrodenahrin.se/&kat=brud

• 091205
    fromheretoeternity skrev 2009-12-06 16:57:44 följande:
    Vad krigade du med bröllopsbutiken om? Jag har annars läst så gott om dem.
    De tog hem fel storlek, först ville de inte sy, sen när de skulle sy ut och försöka ordna det skulle de ha betalt osv. Kaos.
Svar på tråden Bra bröllopsbutiker i Stockholm