• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • Sundance

Mmmmm... Får väl avvakta helt enkelt . Man blir lätt lite ivrig ibland.

Vi ska ha runda bord och även runt honnörsbord. Känns som att det skapar en fin gemenskap och, som ni säger att det blir lättare att prata med fler. Svårare dock att komma fram till hur man snyggast dekorerar. för oss var det självklart från början att vi ville ha runda bord. Tycker absolut att det kan va värt lite mer jobb med att sy och så, men budgeten är ju en annan sak. 600 hade det nog varit värt tycker jag, men du har helt rätt i att det gärna drar iväg. Jag kommer lägga mycket mer än budgeten på mitt utseende. 3000 för extensions, mycket mer på makeupen än vad som står i budgeten och en del extra på håret också. Suck...

• KatjaB

mm, har tagit in två olika offerter, Den ena har bord där det får plats 10 pers, de andra har bord med plats för 8 pers.

Det med större bord har snyggare grejer men är längre bort, så då blir det ju onödigt kanske med allt resandet, eller hur pass dyrt det blir att betala för att de transporterar.

Lokalen är stor, så jag tror inte att det blir för trångt egentligen. Det enda jag tänker på är att om alla bord är lika stora så får inte alla som var tilltänkta plats vid honnörsbordet. Men det kansek ser dumt ut med ett klassiskt honnörsbord och runda bord i övrigt.. tänker att de runda borden ger lite mer hollywood-feeling.

• Sundance

Jag vet att där är en hel del som ska ha vanligt honnörsbord trots att de har runda bord så det ser nog inte dumt ut. Finns en tråd här på BT om det. Bara ett par dagar sedan jag såg den sist.

Jag upplever att det ger en mer exklusiv känsla med runda bord. Eller... Egentligen inte mer exklusivt men mer amerikanskt, som du säger. E- eller U-form känns mer klassiskt svenskt, så det beror nog mycket på vilken stil man jagar efter att ha på sitt bröllop. Jag hamnade ute på en kant på ett bröllop med E-form på borden och jag pratade ju bara med 3 stycken i princip under den middagen. Hade det varit runda bord hade man ju pratat med åtminstone 7 st andra. Större chans att alla finner någon som de "klickar" med då också ju.

• pandis81

Är så otroligt jävla less på SL, idag när jag skulle hem tog det mig 2 1/2 timme varav
    - 40 minuter fick jag stå ute och vänta på en buss i minus 13 grader
    - 30 minuter fick jag sitta och vänta i solna på ett pendeltåg med dörrarna öppna
    sen tog det mig 1 timme hem på en sträcka som tar 27 minuter i vanliga fall och en krypande tåg hem.

Och ingen information fick man för man hörde inte vad dom sa i högtalaren.

Nä nu får den här jävla snön ta och försvinna och sl får ta sitt jävla arsle och resa sig från sina pampiga stolar och göra något åt saken och lära sig av sina jävla misstag som dom gör hela tiden. ÅÅÅÅ jag är så trött på det här. Saken hör till den att jag har jobbat 7 dagar i streck och då vill man verkligen bara hem och ta det lugnt och gå och sova..

VAR BARA TVUNGEN ATT SKRIVA AV MIG LITE,
    nu ska jag krypa ner i sängen. Är jätte trött

• EåN2010

pandis81: tycker synd om dig... du ska i alla fall vara glad att de finns nå tåg över huvud taget där du bor... här ställer dem in å ersätter inte ens med buss... det måste vara jätte irriterande att de ska ta så lång tid från jobbet ...

• mammab

lokalen vi ska ha så är det runda bord! Jag har alltid velat haft det, tycker det är mycket finare och man kan göra riktigt snygga bordsdekorationer!

honörsbordet hade jag tänkt haft ett vanligt, men vet inte om det finns att tillgå. har inte varit där och tittat än. så vi får la ta och boka en visning snart!

har fortfarande inte hittat någon vettig catering än. börjar få lite små panik över det faktiskt!

• KatjaB

pandis: usch vad irriterande, pendlar du varje dag?

Har klurat nu o vi ska nog kanske ha honnörsbord som är klassiskt och runda bord i övrigt. Då slipper ju de frånskilda sitta o konversera alltför mycket, om de inte vill. Det är inte så att ingen kommer överens, alla är verkligen riktigt bra och klarar av att ses till födelsedagar o jul osv, men de har ju ändå valt att inte leva med varandra så då blir det nog bättre så. Klassiskt men inte konstigt för dem eftersom alla nya respektive inte får plats vid honnörsbordet

• EåN2010

mammab: vart bor du?

ja SJ och SL ligger nog inte på någons favo lista för tillfället...

• pandis81

ja det gör jag men i vanliga fall så tar det inte mer än 40 minuter om allt klaffar och det tycker jag känns överrenskommet för att vara i stockholm. Så det går bra.
    Idag och imorgon är jag ledig så då tänker jag inte sponsra SL överhuvudtaget, utan bara röra mig här hemma.
    Så skönt, men man har ju inte sovit så jättemycket, tar ett tag att varva ner när man kommer hem och så är det dags att gå upp till dagis med dottern, hon ska vara där idag men imorgon är hon hemma med mig. Så då ska vi bara mysa

KatjaB skrev 2010-02-23 09:16:29 följande:
    pandis: usch vad irriterande, pendlar du varje dag?Har klurat nu o vi ska nog kanske ha honnörsbord som är klassiskt och runda bord i övrigt. Då slipper ju de frånskilda sitta o konversera alltför mycket, om de inte vill. Det är inte så att ingen kommer överens, alla är verkligen riktigt bra och klarar av att ses till födelsedagar o jul osv, men de har ju ändå valt att inte leva med varandra så då blir det nog bättre så. Klassiskt men inte konstigt för dem eftersom alla nya respektive inte får plats vid honnörsbordet
  • mammab
    EåN2010 skrev 2010-02-23 09:22:27 följande:
    mammab: vart bor du? ja SJ och SL ligger nog inte på någons favo lista för tillfället...
    Bor i Västerås. tycker det är svårt att hitta någon som har den typen av mat som vi vill ha till ett rimligt pris..
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)