mefageret: Öhhh, hur tänker du nu? Ett meddelande som lyder "Jag hoppas jag får komma på bröllopet?" är verkligen att bjuda in sig själv! Om inte annat så låter det som ett försök till att skuldbelägga TS om hon inte skickar någon inbjudan...
Angående att en vigsel är offentlig och att vem som helst får komma och titta... Visst är det så men... jag vet inte, jag skulle nog inte kunna tänka mig att dyka upp på någons vigsel bara så där utan inbjudan, på samma sätt som jag inte skulle dyka upp på någons dop eller begravning.
Om jag nu visste om att en icke så nära vän skulle gifta sig och jag verkligen ville vara med på vigseln då kaaaanske jag skulle kunna tänka mig att fråga något i stil med: "Vad roligt att ni ska gifta er, jag är så glad för er skull! Jag vet att ni ska ha liten mottagning efteråt, men tror du att det ni skulle tycka att det är ok om jag kommer till kyrkan och grattar er innan ni åker vidare? Men bara om det känns bra för er!"
Hmm, näe, tycker som sagt inte mammans väninnas meddelande var ok. Men det var ju säkerligen inte illa menat, så jag hade nog inte varit arg särskilt länge. Mest irriterad över att jag blev satt i en sits där jag kände mig tvungen att antingen såra någons känslor eller lägga till en gäst på listan trots hård budget...