Tråden för utomhusvigslar
Tänkte att vi som planerar utomhusvigslar kan samlas här och ge varandra tips om vad som kan vara bra att tänka på.
Må vi alla slippa regn
Tänkte att vi som planerar utomhusvigslar kan samlas här och ge varandra tips om vad som kan vara bra att tänka på.
Må vi alla slippa regn
Kul med lite liv i tråden!
Vi kommer gifta oss i trädgården som ligger i anknytning till vår festlokal. Jag har kollat så att vi får sätta upp partytält om det skulle behövas men jag vill verkligen slippa det. För oss är det 15 maj som gäller så det kan ju vara både kallt och regnigt om vi har väldig otur. I värsta fall fåt vi nog ta ceremonin inne i lokalen men det blir ju inte alls lika bra.
Planen är att solen skiner och att vi kan vara ute. Vi kommer ställa upp stolar så att det blir som en gång i mellan. Där har jag tänkt att strö ut rosblad för att markera lite mer. Vi kommer nog köra både musik från CD och gitarr. Jag tror nog att vi ska låta vår VF ha mick så att hon verkligen hörs. Men vet inte riktigt hur det ska lösas praktiskt. Jag vill ju inte att fula högtalare ska synas i alla bilder!
Sundance: Angående skor och smutsig klänning. För oss kommer det vara grus och gräs. Har kort klänning så det är inget problem men har bestämt att det blir ballerinaskor till. Annars kommer klackarna bara åka ner i gräset och bli förstörda.
Jag vill nog ha lite klack i alla fall. Hade kunnat tänkt mig endast röda rosblad i gången i stället för matta men problemet klackarna i gruset återstår ju. Vad tror ni blir dyrast; Röd matta ca 15 meter eller massor av rosblad?
Jag ska oxå ha kort klänning så den kommer inte bli skitig.
Funderade oxå på att ha en röd matta som "altargång" och sen kom jag på att istället för att skaffa en "riktig" röd matta så kanske man kan sy en av lakan eller nåt sånt?
Rosblad funderade vi oxå på men kändes som en onödig kostnad plus att jag ska ha klackar, kul om bladen fastnar på klackarna.
Nej jag och pappa kommer att gå ner för "altargången", gästerna kommer att stå och vi kommer nog att skita i både röd matta eller rosblad, tror inte att det kommer att behövas. Och sen kommer jag förstås att behöva gå försiktigt så jag inte fastnar med klackarna :)
Ah just det, ska ni ha nåt "altarbord" eller nåt sånt? Behövs det? Eller räcker det med att VF står där med min blivande make och best man? Hur har ni tänkt?
Vi kommer inte ha något bord där framme. Jag och mannen kommer gå tillsammans fram till VF som står rakt upp och ner längst fram. Kommer nog smycka med ballonger eller blommor, inte riktigt bestämt än.
Vi ska också gifta oss utomhus vid mälarn på gräsmattan... och jag har tittat mycket på amerikanska bröllopssidor då det finns mycket bilder på utomhusvigslar men stött på ett problem. Jag försöker nu hitta något som jag tycker är supersnyggt. Det kallas "Shepheards hook's" och är som krokar som sticks ner i marken och så kan man hänga blommor/lyktor etc... men vad kan dessa heta på svenska... hmmmmm, någon som vet vad det kan heta eller vart man kan hitta sådana?
vi ska ju vara i en gammal ruin där de ställer fram bänkar med en gång emellan. tycker inte det behövs något bord där framme. Hade det inte varit mitt i sommaren och ljust ute hade ju levande ljus varit fint men det känns lite onödigt när det är så fint ändå, och ljust dessutom. Täntke göra en gång av rosblad, men för att slippa städa så tar vi levande rosor. Får köpa ett gäng buntrosor från torget som vi får offra.
Sundance: på celebrations.se har de röd matta för 150 kr eller nåt liknande, står inte vad det är för material men en eller två såna skulle ju kunna funka.
Är det ampelkrokar du letar efter?
www.clasohlson.se/Product/Product.aspx
Har också spanat en del på amerikanska sidor och det tog mig en stund innan jag fattade var det hette på svenska...
Lillie: Åh vad fint med blombollar hängande från sådana!