Tråden för utomhusvigslar
Tänkte att vi som planerar utomhusvigslar kan samlas här och ge varandra tips om vad som kan vara bra att tänka på.
Må vi alla slippa regn
Tänkte att vi som planerar utomhusvigslar kan samlas här och ge varandra tips om vad som kan vara bra att tänka på.
Må vi alla slippa regn
Vi kommer att gifta oss ute på slottsbacken utanför ett slott i skåne i mitten av augusti. Vi har en backup men oj vad jag hoppas på fint väder. Vi vill nämligen ha en stor, pampig vigsel och om det blir backup-planen så blir det en mer mysig, intim, liten vigsel. Det man inte tänkt så mycket på är om det skulle vara stekande hett. Vad gör man då? Paraplyn? Och vattenflaskor kanske...
Nej, du kanske har rätt...
Hur gör ni med musiken, ingångsmarschen och så? Ska ni ha någon som spelar eller någon form av ljudanläggning?
Vi ska ha någon som spelar, som "går oss in" så att säga. Orkar inte kånka på förstärkare och högtalare och sådant.
vi ska gifta oss i kyrkoruin, dock så har vi inte några backup planer än ifall det skulle regna.. bild på ruinen finns i mitt galleri
Vi kommer köra in- och utgångsmarch från cd. Killen som ska sjunga riggar förstärkare och mick och så så jag hoppas att vi får använda hans utrustning även för resten av momenten under vigseln.
vi ska ha in och utmarch från cd vi med, sen ska vi ha en eller två solister och beroende på vem som sjunger så får vi fundera på det här med förstärkare o allt. Vi måste i så fall ha ett elverk tror jag, för där finns ju ingen el.
Pappa äger ett elverk så det får vi säkert låna, men det känns lite omständigt för en vigsel på 30-40 minuter att rigga upp värsta grejerna.
Paret vi allra helst vill att ska sjunga, har väldigt starka röster, så jag tror inte det är några problem att det ska höras ändå. Men blir det en annan kille som vi haft tidigare, så måste vi nog ha någon form av förstärkare och mickar, han har bra röst, men den är lite klenare så han hörs inte så bra
Vi ville ha en känd sångerska på vår vigsel men hon sa blankt nej till att sjunga utomhus. Inte ens med förstärkare. Men så hittade vi en anna som sa att det inte var några problem. Men jag tror inte att vi hade klarat oss utan förstärkare i alla fall. Inte här i blåsiga skåne.
Hur har ni förresten tänkt med själva gången fram till "altaret", ni som gifter er på mjuk/ojämnt underlag. Vi kommer att gifta oss på slottsbacken där det ju är grus och det känns som att man får lite problem med klackarna och att klänningen blir väldigt smutsig. Har iofs tänkt försöka få tag i en röd matta som inte är allt för dyr men tror ni man måste ha något hårt under den också?