• Fröken Strössel

Tråden för utomhusvigslar

Tänkte att vi som planerar utomhusvigslar kan samlas här och ge varandra tips om vad som kan vara bra att tänka på.

Må vi alla slippa regn

• Svar på tråden Tråden för utomhusvigslar
  • burberry

Vi vigdes utomhus i mina föräldrars trädgård.Vi hade ett partytält i modell större som vi hade satt upp ifall det skulle regna.Vi hade tur kan jag tillägga för regnet kom inte förrän på kvällen.

• Fröken Strössel

Jag hoppas att vi har samma tur!

Vet inte om vi ska ha partytält som backup eller om vi ska klämma in oss i ett rum som ligger i anslutning till där vi ska ha middagen..

• burberry

Vi hade sån tur med vädret så vi hade dukat middagen i partytältet.Men vi var ju ett litet sällskap med bara de närmaste närvarande så då funkade det att göra så..

• Fröken Strössel

Vi kommer inte heller vara så många. Runt 40-45 ser vi ut att bli. Svårt att avgöra hur stort tält vi skulle behöva...

• Miss Sofie

Festlokalen ligger jättefint vid vattnet så vi tänkte gifta oss där. Självklart har vi beställt fint väder :) men om det skulle skita sig så kommer vi nog att ha ceremonin inomhus.

I festlokalen finns det 2 stora rum, i det största hade vi tänkt ha middagen och i det mindre (som är avlångt och i anslutning till köket) tänkte vi ställa upp en bar och sedan ha dansen. Så om vädret skulle bli pissigt så kommer vi nog försöka klämma in oss i dansrummet.

Tyvärr kommer det att skita sig lite om vi måste vara inomhus. Det kommer att bli jätte konstigt tror jag.
    Min kille är från England så jag kommer att gå in med min pappa och vi hade tänkt ha en säckpipeblåsare som leder oss så att säga men vet inte hur det blir inomhus.

Men förhoppningsvis så vet man ju hur vädret kommer att bli nån dag innan (eller iaf har en idé om hur det kommer att bli) så man kan göra det bästa då.

• kärlekssommar

Vi ska gifta oss i en lokal nära havet och har tänkt gifta oss utanför. Tyvärr tror jag inte att partytält är ok att sätta upp där, i bästa fall kanske något litet paviljong-liknande bara över oss och VF. Och jag vill heller inte flytta in i festlokalen eftersom det är en källarlokal med gamla valv och liknande (jättemysig för festen, men känns inte lika rätt för ceremonin). Så jag hoppas verkligen på bra väder! Eller iaf okej väder..
    Jag har iaf tydligt deklarerat för släkt och vänner att de minsann får ta med paraply om det regnar. Det blir ju bara en kort stund man står ute och om det inte är regn som blåser in horisontellt så tror jag faktiskt att man klara sig trots några regndroppar.
    Men tänker också som Miss Sofie säger att man bör ju ha en aning om hur vädret kommer bli några dagar innan och då får man väl tänka till ordentligt då..

• Jojjo82

Vi gifte oss på stranden vid mina föräldrars hus och hade en backup-plan att gifta oss inne i huset om det skulle regna. Tyvärr så öppnade sig den annars blå himlen bara minuterna innan vigseln och det spöregnade under hela cermonin och vi hann aldrig transportera de 70 gästerna in i huset förrän efter vigseln Kan även tillägga att vi kollade på tre olika väderkartor timmen innan vigseln och de visade strålande sol hela dagen och 0% risk för nederbörd Men ska jag vara ärlig så tycker jag inte att det gjorde så mycket att det regnade, vi fick varandra ändå och på fotona som vi tog efter vigseln så hade vi en fantastisk regnbåge bakom oss! Det enda som var lite problematiskt med regnet var att vi inte hade planerat för våra stackars trubadurer som hade sina instrument ute i regnet... Vår toastmaster kom dock till undsättning och höll ett paraply över dem hela cermonin.

• kärlekssommar

Just det har jag bekymrat mig lite över, de som ska spela musik ute. Har inte riktigt planerat det ännu, men det blir en eller flera som kommer att spela och och det känns ju lite oroligt iom att instrumenten inte gärna ska bli blöta..
    Men just därför hoppas jag på ett typ topptält med öppna sidor eller något liknande. Då slipper både vi och våra musikanter att stå under paraplyer iaf..

• Chris24

Oooh! Spännande

Vi ska va utanför kyrkan, den har en jätte stor tomt med jäääätte fina statyer och sådär, ska ha alla samlade utanför vår kyrka och har inrett stolarna med samma färg som resten av färgtemat o blommorna osv.

Sol o fint väder blir det nog, vi gifter oss i Libanon nämligen och jag valde Sep, i slutet, för då brukar det vara fortfarande varmt för gästerna att bada o sola under dagen men eftersom vigslen blir vid 6-tiden på kvällen så har det hunnit "svalna" också, man slipper fortf tröjor över dock hehe..

åååh! va jag längtar!!

• Chris24

"jag", lät väldigt ego men jag valde datumet i Libanon då jag är därifrån o känner till väder och månaderna bäst, min blivande valde datumet i Marocko då han känner till det bättre där då osv, så ni fattar

Svar på tråden Tråden för utomhusvigslar