• Daa

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

5000 inlägg, förresten? Då får vi öka...
    Men jag måste ta hand om mitt härliga städområde nu.

• Daa

Haha. När jag städade började jag sjunga på "the lion sleeps tonight" och plötsligt ballade allting ur. Samtliga närvarande satte igång, i olika passager av sången och olika tonarter.
    Och med tanke på den sångens karaktär... Det lät, kan jag tala om.
    *skrattar fortfarande*

Ninnnis skrev 2010-02-12 12:47:07 följande:
    Inget chicken race, så här en solig fredag?
  • Daa

awwIIIIIIIIIIIIiaiawimawemawe...

Ninnnis skrev 2010-02-12 13:11:08 följande:
    Awimawe, awimawe...
  • Daa

Hur jag än bär mig åt ser jag bara en ilsken dansk framför mig när jag föreställer mig hur det ordet låter.

ingenjörsbruden skrev 2010-02-12 13:45:19 följande:
    Förresten...rackel....jag hade sagt "pisse-putte-bleck"!
  • Daa

Vadå "ni"? Du menar väl "de"?

lanovia 08 skrev 2010-02-12 18:04:03 följande:

Daa ni är ju inte kloka någonstans på ditt jobb. Vad är det för kriterie för att bli anställd där? Alla måste sakna minst en skruv var eller??
    Det första jag fick veta när jag började jobba där var följande: "Man måste inte vara knäpp för att jobba här, men det underlättar".

Skämt åsido, det är de små tokigheterna som gör att det är en trevlig arbetsplats. Det ganska ofta förekommande gnället och negativiteten drar ner intrycket något. Men jag trivs i stort.
  • Daa

Tack för tipset. Kanske ska kolla Blocket och liknande då. Iaf till att börja med. Risken att jag börjar sy väldiga mängder är rätt liten. Faktiskt är väl risken stor att min nya hobby rinner ut i sanden innan jag ens börjat. Men det skulle ju onekligen vara praktiskt att kunna sy sig något plagg. *visualiserar butikernas klänningar, som alla ser nästan likadana ut och ingen är som jag vill ha den*

Jenny står brud 090801 skrev 2010-02-12 15:33:15 följande:

Daa: Roligt att du börjar fundera på att sy kläder. Ett litet tips när det gäller symaskin är att köpa en begagnad. Huskvarna är ett riktigt bra märke, tycker jag. Köper man en som har ganska många år på nacken är troligtvis inte delarna av metall. Mamma har haft sin i nästan 30 år och den är fortfarande bra. Jag har själv en huskystar 215 och tror inte de kostar mer än 3-4000. Den har jag kunnat använda till allt jag sytt (och det börjar bli ganska mycket) Nu köpte ju jag mig en overlocker för ett tag sedan men jag använder ändå min vanliga ganska mycket fortfarande...
  • Daa

Jaa!

passionsblomman skrev 2010-02-12 18:13:29 följande:
    Nu flickor kommer en rolig tid. OS-tiden! Hurra! HEJJA SVERIGE!!Det ska bli så himla roligt! Några medaljer borde vi väl knipa eller hur? Svenska skidtjejerna är ju hur coola som helst! Både i sprint och på distans! Och Anja , Helena Jonsson etc.....ja och en eller annan grabb också då.
  • Daa

Känner en press, eller i alla fall en önskan, att spamma lite, men tankarna vill inte sätta ihop ord till vettiga meningar som har någon betydelse...

• Daa

*har ett svagt minne av att någon gång idag känt mig väldigt inspirerad till att sätta tankar på pränt*

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...