• Daa

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Leksi: härligt att UL gick bra!

"buckliga djur" Tack för ännu några fnissattacker.

*visslar en liten stump för EA och Villemoa*

Förresten, vad betyder BOM? Antar att det var det som hände mig i söndags, men vad står bokstäverna för?

EA: jag hakar på som medlem i bitterfitta-klubben (även om jag hoppas att du snart begär utträde). Det känns lite bättre att inte vara ensam om att vara bitter och sur (fast givetvis önskar jag att ingen alls behövde känna sig bitter och kanske t o m missunnsam. Öh, ja, tror ni förstår ). KRAM till dig.

Hvidbrud skrev 2009-11-23 23:19:03 följande:
    Var hoss mamma i helgen.. Måste motstå instinkten at gå in på toa när mamma är där...

Har f ö ringt till vårdcentralen och hon tyckte väl att det kan vara värt att kolla upp mig. Ska se om jag lyckas få nån tid framöver. Kollade också på nätet om järnbrist och mycket av det som beskrevs känns väldigt välbekant... O, ljuvliga tanke, om det skulle vara så att humörförändringen beror på järnbrist eller nåt liknande och inte är en begynnande depression.

Kram till er alla.
  • Daa

Jaaa! Grattis på namnsdagen, vännen! Kram på dig.
    Sonja, gratta din lilla tösabit också.
    Hoppas du får ordning på den där lymfan. *hutar åt den*

Lanovia: så skönt att det blev ett bra aurorasamtal igår. Underbart att tanken på förlossning känns bättre. Vi håller på dig, vet du. *kramar*

Leksi: Naw, är din bebis blyg... *hjärtar*

Bruttan: så störande med de där räkningarna. Det är så irriterande när man ställer till det sådär för sig. Det går alldeles utmärkt att skylla på lilla vild

*vinkar till alla*

Har inte hört av "min" läkare än. Hon skulle ringa igår, men jag såg på nätet att hon visst inte är på vårdcentralen på tisdagar så det var kanske sköterskan som svamlade lite. Då undrar jag förstås om läkaren behagar ringa idag. Jag ringde dit på morgonen och lämnade ett meddelande på svararen.

Och indianerna krigar hejvilt idag. Någon som vill ha några? Jag har i överflöd. Bokstavligt talat överflöd (alltså överflödet är bokstavligt, inte bokstavligt talat indianer ). Skulle helst vilja stå blick stilla hela dagen (alternativ ligga under en filt och äta chokladglass).

• Daa

EA: säg till om du vill att jag ska hänvisa dem till dig. Men det är ingenting jag tänker göra just nu. *envisas med att vissla*

• Daa

Spammar lite...

*skickar slängpussar tillbaka till Ingis *

• Daa

EA: Jag väntar (fast så fort de är klara här åker de ut).

Jag har fått tid hos läkaren: imorgon vid 10. Inte en perfekt tid, men eftersom det är redan imorgon får jag vara nöjd.

Hoppas ni får en bra eftermiddag.
    Många kramar till er.

• Daa

Hej.
    *virvlar in lite snabbt innan jag måste gå och handla lite lunch*
    Inget fel på blodvärdet och alltså var det enligt läkaren onödigt att testa järnvärdet.
    Det togs några fler prover som jag inte fått svar på än, men jag det lutar väl åt att jag är deprimerad och glutenintolerant.
    Det känns inte bra.
    Hungrig nu.

*vinkar och kramar*

• Daa

*kramar tillbaka*
    Vi får väl se vad proven säger. Tycker inte riktigt att det stämmer det där med glutenintolerans. Hon verkade fastna lite i tanken att jag är mager och har dålig viktutveckling. Jag, som (förvisso är tämligen finlemmad) har DD-kupa och mjuka ben och haft samma vikt i flera år.

Nu ska jag läsa ikapp lite.

• Daa

Jo, glömde ju. Deprimerad är inte särskilt kul heller, men det kan ju vara så att mörkret (och vilket mörker sen!) i kombination med minnet av MF i kombination med att "alla" ska ha barn i mars, april, maj och juni bara är lite för mycket för mig att bära just nu.

NU ska jag läsa ikapp.

• Daa

Jaså, du har inte varit där än. Ska hålla tummarna för dig!
    *kramar*
    Jenny står brud 090801 skrev 2009-11-26 12:15:55 följande:

Tack för tips och funderingar på vad jag kommer få för att få igång indianerna. Jag har ju ingen aning, de får göra vad de vill bara det kommer igång igen Skall vara där vid halv fyra, och sen skall jag hem till en kompis och äta och sticka så det blir rapport från mig först senare ikväll.Oj, nu börjar lektionen...
  • Daa

Lanovia: kul med konsert! Och roligt med nytt kakel. Då är köket snart klart?

Ninnis: kände spänningsvibbarna vid ett paket från Piteå

Bruttan: rätt handlat! Med pannkakorna alltså...

Villemoa: hoppas du får koll på ÄL. Kroppen kan bete sig ganska konstigt efter MA, men som lanovia säger: ge inte upp hoppet.

Sonja: Fälla bockar
    Hoppas du får barnvakt så du kan gå på körövningen. Det är nåt visst med sångerna kring 1:a advent.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...