Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Blommis hur känns det idag efter gårdagens ivf-samtal?

• lanovia 08

Hej Bruttan! Låter som ni har haft en trevlig helg! Ohh våffla! mums!
    Vilken tur att Lill-puff gav sig till känna igen. De tar visst vila vissa dagar dessa små. De är förståndigare än oss.

Denna hemska huvudvärk sitter i ännu. Jag önskar jag bara kunde gå hem o sätta mig i soffan ikväll. Men få åtminstonde fixa middag först så männen kan jobba i badrummet. Vi måste ju bli klara tills på måndag när kakelsättaren kommer.
    Som krydda på moset har jag enorma sammandragningar. hade det i går em och har det nu. Sitter helst ner för så fort jag reser mig drar allting ihop sig och krampar rejält.

Idag är nog min stora klagodag.

Ankan, vad jobbigt att bli så orolig. Men tror att du kan lite på BM, inget att oroa sig för. Vet att de inte brukar vilja låta en lyssna på hjärtljud för tidigt för att det finns risk att det bara oroar.

• lanovia 08

Jag får verkligen inget gjort idag.
    Har ialla fall lyckats få tag på bil och flyttat massagen tills på måndag. Hurra!

Och fått bekräftat från chefen att jag inte behöver jobba efter jul. Utan får vara hemma 2v med lön. Dvs OM de inte behöver ringa in mig till kontoret någon enstaka dag. Hurra hurra! Börjar längta efter ledighet nu.

• lanovia 08

Du får ta tid på dig o låta det sjunka in

Skit att massören måste kosta pengar. Jag har dragit ut på att boka jättelänge bara för att jag tycker att det kostar mer än vi har råd med just nu. Kakel och sådant är inte helt gratis.
    Men maken tvingade mig ringa idag så det var bara att lyda.

passionsblomman skrev 2009-11-17 13:05:07 följande:
    Lanovia, jag vet inte riktkigt hur det känns. Det enda jag verkligen känner idag är min-huvudvärk-! precis som du eskriver din känns det ju och jag är så less på att den kommer och går. Jag kan inte kosta på mig hur många massager som helst heller, det blir ju snordyrt och dessutom är det jul snart.
  • lanovia 08

För mkt i helgen? Nja isåfall ätit för mkt eller gått liite för mkt eller bara slappat för mkt.
    vi var på myshelg i Malmö så vi gjorde inget på huset. Däremot har det nog kanske blivit för mkt promenad.

Pizza och hamburgare... jo låter trevligt. Men efter en helg i Malmö och betalat någons månadslön på Hornbach så får vi nog hålla i pengarna lite grann nu.

Fjällbruttan skrev 2009-11-17 14:55:44 följande:
    Lanovia, låter jobbigt med sammandragningar, du kanske gjorde för mycket i helgen i alla fall?+ förlåt men jag har faktiskt glömt, när tänker du leverera din underbara bebis??Skönt att få vara hemma efter jul Och du, hört talas om de där hamburgerkejorna där man köpa med sig mat hem?Eller pizzor klara i en kartong, man kan tom äta på kartongen
  • lanovia 08

Fru Bygg, tror inte jag heller har missuppfattat dig. Däremot blir vi visst alla i denna tråd upprörda när någon råkar kommentera en gravid eller nyförlöst och ammandes ev extra kilon. Försöker bara ge dig en motvikt till de dumma kommentarerna som kan såra.

Blommis, sa BM att man går upp av hormonerna de första månaderna?? *börjar dansa segerdans*
    Och jag som fick höra att jag inte alls borde gå upp något ibörjan, då skulle man ju inte ens märka av barnet vad gäller hunger och kilon. .....

• lanovia 08

Fruktsallad det lät nyttigt och gott.
    Jag funderar på att göra lite negerbollar och bjuda de arbetande karlarna på.

• lanovia 08

Godmorgon alla! Börjar med en vink och kram till allesammans. Sedan skall vi se hur långt jag hinner här innan jag måste springa på möte. Blir nog bara en snabbläsning.

• lanovia 08

Så där då var jag tillbaka från mötet. Har hunnit bli uppretad på vägen också. Men det är bara att ta ett djupt andetag och släppa det. Är mest en liten bagatell som kommer lösa sig.
    Men vad folk kan vara klantiga när de skriver info i ett mail

Daa vad jobbigt att inte kunna sova. Helt klart onödigt att inte sova när sängen finns där till förfogande.

Sonja vilka sötisar. Hur länge skall ni vara i landet i öst?

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...