Inlägg från: Jenny står brud 090801 |Visa alla inlägg
  • Jenny står brud 090801

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Blomman: Rolig idé. Vi hade vinter-os med vår klass på jobbet. Är så trött nu så jag orkar inte beskriva hur vi gjorde, men jag har lite förslag på tävlingar som ni skulle kunna göra. Kan berätta de under helgen någon gång.... förresten har din son prickat in en väldigt bra dag att fylla år på

Här görs det inte många knop ikväll, vi är verkligen helt slut båda två. Men det är ju fredag så då får man väl vara trött.

Imorgon skall vi på kalas, var inne istan en runda i eftermiddag och shoppade en klänning. Hittade en jättefin jeansklänning på sisters så ser fram emot att klä upp mig lite imorgon.

• Jenny står brud 090801

Låter härligt med besök i helgen! Har det redan gått ett halvår sedan lilla E föddes, åhh vad fort tiden går! Blir det ½ års kalas nästa vecka då?

• Jenny står brud 090801

Blomman: Som jag skrev igår hade vi vinter-os med vår klass i veckan för att få ihop dem lite och lära sig sammarbeta. En bra idé som min kollega kom på var att inte ha samma lag hela tiden utan att man byter efter varje gren, då lär man känna fler vilket kan vara bra i ert fall eftersom det är ganska nya människor va?

Började med att tända os-elden, denna brann sedan under hela tiden. Man kunde gå dit och värma sig och vi satt även runt den och fikade.

Vi hade: Snörugby, en enklare variant där man bara fick tackla snällt. Ju fler passningar man hade inom laget ju fler poäng fick man.

Pulkaåkning i backe. Man skulle inte bara komma så lång som möjligt utan även plocka upp saker på vägen. Den som inte satt på pulkan fick hjälpa till och putta och styra under vägen ned så mycket som det gick. Inte så svårt, men väldigt roligt...

Sen hade vi skidåkning med hela laget på samma skidor.

Kanske något du kan få lite tips eller idéer av!?!?

• Jenny står brud 090801

Nu skall jag återgå till min symaskin...

• Jenny står brud 090801

Tagit oss några inlägg nämre iaf...

• Jenny står brud 090801

Nu blir man ju sugen på fika oxå... inte bra

Hvidbrud skrev 2010-02-12 22:44:25 följande:
    Tetid med himmabakade blåbärsmuffin, i lillmuffins ära. Måste nog kopla på sittdelen på vagnen, idag fick min Lill flicka nästan tuppjuck i vagnen för att hon inte fick komma upp... 6 mån nästa vecka....
  • Jenny står brud 090801

Glad alla hjärtans dag!! Idag blir det mysdag här, mannen har dessutom namnsdag så blir det oxå att fira!

• Jenny står brud 090801

Måste ju oxå försöka hjälpa till lite med inläggen...

• Jenny står brud 090801

Men säger som Villemoa, det är mycket att göra när man är lärare

• Jenny står brud 090801

Och trött är man när man kommer hem.

• Jenny står brud 090801

Igår kväll bokade jag in med en jobbarkompis att vi skulle börja på friskis och svettis tillsammans. jag behöver börja röra på mig och så har jag komplex för min mage, vill att det skall krympa lite helt enkel

• Jenny står brud 090801

Bokade in att på måndag börjar vi, pratade med mannen om det är okej att jag är iväg på måndagskvällar oxå... varpå han svarar är du säker att du klarar det då? (Jag har en kronisk inflammation i mina fötter som jag har haft i flera år, jag tror att det är ang det han frågar)

• Jenny står brud 090801

ag tänker inte mer på det förrens jag vaknar på morgonen och har jätteont i min axel, nej det har fortfarande inte gått över sen den där svininflensasprutan... jag kommer då på igen att jag faktiskt har så ont i min arm att jag inte kan röra mig riktigt i vardagen och faktiskt vaknar om nätterna för att det gör ont. Kan man vara så knäpp att man glömmer bort en sådan sak? Jag ringer mannen och frågar varför han inte sa något om min arm varpå han såklart säger att han gjorde det... bara jag som tolkarde det fel.

• Jenny står brud 090801

Så nu har jag verkligen tagit mig i kragen och ringt och bokat in mig hos en sjukgymnast, som jag skulle gjort för flera veckor sedan. Kanske borde boka in mig hos någon "kom-ihåg-att-du-har-ont-i-armen-doktpr" också

• Jenny står brud 090801

Jag har inte så mycket planer faktiskt.
    Har sovmorgon, börjar inte lektion förren kl halv tolv så jag behöver ju inte upp i ottan precis. Men troligen blir jag väkt vid fem tiden av mannen. Han var och köpte present till mig igår så nu är jag såklart nyfiken på vad han har hittat på....

passionsblomman skrev 2010-02-16 17:38:23 följande:
    Jenny, vad har du för palaner för din morgondag?
  • Jenny står brud 090801

Sen skall jag jobba till kl 17. Hade egentligen tänkt gå ut och äta med mannen imorgon efter jobbet. Men vi bestämde oss för att ha mysigt hemma sitället. Då kan vi ju dricka vin båda två Gäller ju att passa på med att dricka så länge man får, för jag har nämligen bestämt mig för att bli gravid snart

• Jenny står brud 090801

Det blir då trerätters middag hemma. Ostgratinerad hummer till förrätt, viltkött och potatiskaka men ngn god sås till huvudrätt och så glass och hallon med lite riven choklad till efterrätt. Till detta skall vi dricka champanje och rödvin som vi faktiskt har kvar sedan bröllopet. Känns som det bli en mysig kväll. Och på detta sätt blir ju även vovven med och firar, hela familjen helt enkelt!

• Jenny står brud 090801

Sen blir det ju melodifestivalen i Göteborg till helgen!! Och så skall vi ut och äta ett gäng kompisar med resp och fira att jag fyllt år...

Sen blir det fest med föräldrar, svärföräldrar och syskon om någon helg.

• Jenny står brud 090801

Nu har jag oxå varit med och skrivit lite inlägg. Dock är alla väldigt egoistiska. Jag har läst allt ni skrivit men när jag skall kommentera efter att ni skrivit så mycket kommer jag såklart inte ihåg vad jag skulle skriva. Så det får bli ett helt gäng kramar skickade istället...

*KRAMKRAMKARAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAM*

• Jenny står brud 090801

Tack

Villemoa skrev 2010-02-16 18:05:21 följande:
    Om jag inte hinner in i morgon så HURRA, HURRA, HURRA, HURRA och GRATTIS i förskott till Jenny och Blompojken! Nu ska jag gå och mysa med det lilla blåögda busfröet
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...