Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Ja det närmar sig.
    vet inte riktigt hur jag känner det inför förlossningen. För tillfället känner jag mig tryggare. får väl se hur reaktionen blir nästa vecka när vi skall prata med aurora igen. Som det känns nu borde jag ialla fall klara det utan syndaflodstårar.
    Har hjälpt mkt att få saker och ting förklarat för sig.

Fru Bygg skrev 2009-11-16 12:51:32 följande:

Lanovia, vad mysigt med spillevinkens första gosedjur! Det börjar närma sig. Hur känns allt nu med förlossningen?
  • lanovia 08

Hvidis vad synd att du inte kom. Men som sagt ibland finns annat som lockar minst lika mkt.

• lanovia 08

Fru Bygg, dina mormors kommentar får mig alldeles för mkt att associera till makens mormor och mor.
    Oh kan hon inte bara låta din mage vara 1 månad efter fölossning???!!!! antar att man som ammande behöver lite energi att ta utav. Lugna dig lite så kommer kilona säkert långsamt försvinna och gör de inte det kanske du får hugga tag i det om ett tag. Men än skall du nog låta kilona försvinna långsamt. Som hvidis skrev med slagprodukter...

• lanovia 08

Duktig liten tjej!

Fru Bygg skrev 2009-11-16 12:42:34 följande:

Vilken underbar helg jag har haft! Vi var ju hemma hos mina föräldrar i Blekinge och Ella var helt underbar! Bilresan dit och hem (enkel resa 2½ timmar) gick strålande. Hon sov så gott i bilstolen nästan hela resan! Väl i Blekinge charmade hon alla! Vi träffade även min farmor och mormor. Ella var vaken och glad hela tiden. Ja, emellan besöken sov hon gott!Vi är ett par riktigt stolta föräldrar just nu! Eller det har vi alltid varit, men man sträcker extra på sig när allt går så bra och alla öser beröm över ens barn!
  • lanovia 08

Ja jag blir lika fascinerad varje gång här i söder. Kan inte minnas att det blev sådan kaos i Umeå när det snöade...

Pumpkin skrev 2009-11-16 20:15:52 följande:
    Ja själv längtar jag till nästa vinter, då vi är på plats i Västerbotten och kan få oss en riktigt härlig vinter! Här är det ju också så att inget funkar när det kommer snö - pendeltågen står stilla och trafikolyckorna haglar. Jättekonstigt faktiskt, man tycker att det inte borde vara en SÅ stor överraskning med snö när man befinner sig i Sverige. Och det är inte så att det behövs mycket snö, det räcker med en snöflinga eller två för att det ska bli fullkomligt kaos.
  • lanovia 08

*ryser* men är imponerad av dig Blommis som klarade sitta så snällt medans de grävde runt i armen. Huvva!
    förstår att det är mkt att smälta efter samtalet. hoppas värdena ser bra ut så att det inte är för sent. *kniper tummar och tår*

• lanovia 08

*avvundsjuk* Oh vad det tar emot att inte få åka skidor i år. För oss har det blivit tradition att åka över nyår.
    Jag vet vi skall verkligen inte klaga, och man kan inte få allt. men...
    Hemma suckar vi varje gång vi ser en skidreklam och har lovat varandra att nästa år då skall vi minsann åka. Lillskit kan ju behöva få se lite snö också.

Men vad mysigt det låter. Hmmm är ni säkra på att ni får plats i denna lilla stuga?? Vart skall ni? Svenska eller norska fjällen?

Vad bra att du är piggare idag Ninnis.

Ninnnis skrev 2009-11-17 07:44:13 följande:
    Vi har förresten bokat stuga i fjällen i januari, för att vara säkra på att kunna åka lite skidor. Jag, makan och vovven ska husera i en stuga med 8+2 bäddar, panoramafönster ut mot fjällen, bastu och öppen spis
  • lanovia 08

Igår var jag minst sagt frustrerad. vi var till Hornbach och storshoppade (betalde nog nästan någons månadslön). Det inhandlades kakel, värmegolv o allt som kan tänkas behövas till detta. ´Vi var ute lite i sista minuten eftersom vi inte tänkt åka igår men av olika anledningar fick lägga om planerna. Alla paket var minst sagt tunga. så medans vi jobbade mot tiden och det hade hjälpt om båda kunde lyfta fick jag stå med armarna i kors och se på medans maken lyfta och svetten rann på honom.
    Morr vad frustrerande det var!!
    Men jag har börjat tänka som någon så klokt skrev här (tror det var Ingis) att ok jag kanske inte kan göra det jag vill i renoveringen och bärandet alltid men maken kan o andra sidan inte hjälpa mig bära Spillevinken eller ta smärtorna som densamma ibland ger mig.

• lanovia 08

Tack Blommis! vilken skönsång det blev där.
    Du behöver inte be om förlåtelse, du har så mkt annat att tänka på, allt kan inte finnas i huvudet.

Appropå på huvud. Så har jag i dag så ont i huvudet att jag knappt orkar sitta här på jobbet. ringde och bokade massage men som det ser ut just nu (om vi inte lyckas få låna en bil till nästa vecka då våran är på genomgång efter påbackningen vi utsattes för för ca 1½ mån) så måste jag vänta 2v.
    Det får mig bara att vilja gråta, 2v!!
    Jag fick lite snabb massage av magen igår och när han tryckte på ett ställe vid skuldrorna gjorde det ont hela vägen fram till pannan.

• lanovia 08

Daa, jag har inga tips på hur du kan göra för att somna. Jag hör precis som sonja till dem som somna överallt i alla lägen. På gott och ont.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...