Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Jag kommer i mitt liv aldrig vare sig att kunna eller vilja avstå från godis, kakor och bakelser. Vad fasen, man vill väl njuta av det goda i livet innan man dör! fast man behöver ju inte dra på sig en för tidig dörd genom att äta hur mycket som helst däremot. Och röra sig är ju bra.
    Fast jag är inte alls någon sådan där tränings-knarkare osom bara njuuuter av att träna för saken skull. Brukar vara duktig en period och sedan blir jag jämt dyngförkyld och kommer av mig.

• passionsblomman

Lanovia: JA DET SA HON! Att det är en jättestor omställning i kroppen att bli gravid och att hormonerna i sig gör att man kan gå upp i början och sedan plana ut för att senare gå upp igen när bebis växer. Jag gjorde nog precis så, men vet ju inte vad jag vägde exak precis innan,men gissningsvis typ 59-60 kg sådär, och sedan efter invägningen så var det lååååång tid där igngen ökning alls kom, förrän i slutet, räknar jag från invägningen gick jag bara upp 7,5 kg, men mer troligt är attjag frn graviditetens start till dess slut gick upp ca 10, eftersom jag ju inte vägdes in förrän i v.10

• passionsblomman

Ja spikmatta verkar ju ha blivit the shit. Vetekudde är skönt, men jag har vare sig någon sådan eller någon micro att värma den i. Däremot badar jag i varma bad ofta ofta numera. I vårt badkar med tassar!

• passionsblomman

Fina fina törserna! *hjärtar*

Sonja68 skre 2009-11-17 19:16:52 följande:

om nån är intresserad...*viskar*... så finns en bild på mina huligantjejer under starka bilder i mitt galleri.♥
  • passionsblomman

Fotbollen var såklart en hit. Min son kommer att bli en total sportfåne...

...och jag inser att ska man få det här med mat och läxor och läggtider att flyta så kommer det att krävas en hel del logistik av sportfånens mamma.
    Nuär det på tok för sent igen. Men sambon vill ju också ha middag och han slutar inte förrän 19 vissa dagar.

Och jag tycker att äta ihop kan vi väl åtminstone göra då nu när han iallafall inte slutar 22.00

Alltså måste jag nog se till att förbereda mat så det bara är skjuts i ugnen direkt efter träningen och färdigt precis till sambons hemkomst. Då är det sent, men inte så här sent.

• passionsblomman

I know, det finns ju massor, men man ska komma på dem också när man står och vill både vara snabb, få omväxling, äta GOD mat och så göra den rejäl och vettig för växande tränande barn och så ska det helst passa till matlådor också. För att inte tala om att det ju är bra om det är ekonomiskt, ekologiskt, närproducerat och miljövänligt då förstås. Lägger vi till att det gärna ska vara lite smal mat för de vuxnas del så går det ju åt helskotta direkt!

För att inte ens nämna att alla i familjen gärna ska tycka om maten också så de alla är mätta och belåtna efteråt.

När man tänker efter lite så är det ta mig f*n en bedrift i sig att fixa mat i en familj. Jag tror jag ska begära avlönad anställning.

• passionsblomman

Lanovia, förstår du inte vad som hänt med din mage?

Jag vet!

ALLA här vet vad det var du gjorde...

Så kan det gå när inte haspen är på as they say.

• passionsblomman

Daa, jag tar dig under armen och vandrar till John Blunds land och tar ett allvarligt snack med honom angående leveranstiderna på insomningssanden för vår del!

Jag var vaken samtidigt som du inatt och då hade jag tröttat ut mig tills jag såg i kors, lik förbaskat ligger man där och vrider sig som en mask på en metkrok.

Dålig service på Blund &c/o numera.

• passionsblomman

Sonja, jag tror nog att matläget i våra respektive familjer är BRA mycket bättre med oss än de vore utan. Så det så.
    Tacksamma är vad de ska vara allihop.

Förresten så brukar min sambo faktiskt för det allra mesta verkligen älska min mat och blande mina första minnen från vår tid då vi nyss blivit ihop, var när jag frågade om han ville ha matlåda med sig av det vi ätit dagen innan. Han satte sig upp i sängen och hojtade : "FINNS DET TILL MATLÅDA! YES!!!"
    Och han är fortfarande jätteglad när det finns. Det är lite gulligt tycker jag och ganska representativt för vår kärlek tror jag, alltså lite sådär vardagsomsorger och att vi värderar sådana där småsaker som ganska stora i långa loppet. Att äta vettig mat och inte slösa massor på köpeluncher utan istället kunna gå ut oc äta hela familjen ibland och sånt.

Vi kutar inte runt och säger jag älskar dig femton ggr om dagen(som visst alal andra gör enligt en viss tråd här på forumet) utan det är mer sådant, att jag kanske gör riktig mat och bra matlådesådan fast jag inte har lust egentligen.
    För att jag vet att det gör hans dag till en bättre dag.

• passionsblomman

SÅÅÅÅ måste det ligga till! Jäkla hottentotter! Bara för att DE har varmt och dag och sol så ska alla andra också vara vakna den tiden!

lanovia 08 skrev 2009-11-18 12:14:25 följande:
    De har väl börjat outsorca sina tänster till Indien (som alla andra). och från Indien måste det bli svårare att hinna i tid och utför tjänsterna.
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...