• Ninnnis

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Jag var ju hemma och lekte med gudsonen igår. Han pratar tydligen om mig väldigt ofta när jag inte är där, och det var så klart jag som skulle duscha honom, ta på pyamas, läsa saga, natta honom osv. När han ropade från badrummet och hans mamma kom in i badrummet sa han "Du är inte *Ninnis*!" Imorse hade han tydligen kommit ut med täcket under armen och det första han sa var "Var är *Ninnis*?"

• Ninnnis

*jag träffade en brylling där, han stod i en trumpetaffär. Nikotikotintiralla nikotikotintiralla nikotikotintiralla och jag*

• Ninnnis

Ja, hjärtat smälter och snörps ihop och rinner över på en och samma gång

Hans mamma (och pappa) säger ofta att hon är så glad att vi har en så nära relation och att han får så mycket kärlek och uppmärksamhet av mig/oss, speciellt nu när han har fått en lillebror som tar en del tid och energi av föräldrarna. Så jag tror att hon bara är glad. Och han kan vara ganska mammig/pappig också när andan faller på.

Det är ju en ganska tacksam roll man har som gudförälder, släkting eller vän. Man kan leka och ge total uppmärksamhet och är ju oftast mest med när det är kul, sedan går man hem Fast visst får jag också säga till på skarpen och vara "tråkig vuxen" ibland. Vi umgås ju så tätt att vi även är med när det ibland är vardag och tråkigt.

Man får ju passa på medan man är önskad, när han är 15 är det nog inte alls lika intressant att umgås med gudmor...

passionsblomman skrev 2009-12-03 12:49:33 följande:
    Hihi!
    Herreguuud vilken gullig gudson du har Ninnis! Ditt hjärta måste ju bli bubblande sirap och smör när du hör allt det där!Är du säker på att hans mamma inte blir avundsjuk?
  • Ninnnis

Ingis, härligt att du är back in business

Massagen var härlig, nu ska jag åka och handla och sedan träna indoor walking med svägerskan, sen kommer killarna hem sent ikväll

• Ninnnis

Vad kul att det gick bra, Lanovia! Jag inboxar Daa med flera om det är någon annan som är nyfiken.

Daa, gumman! Du ska inte behöva må såhär! Vad fick du egentligen veta av läkaren, mer än att du inte var glutenintolerant? Skulle du göra fler tester eller undersökningar? Annars tycker jag du ska stå på dig, det måste ju bero på någonting? KRAAAAAAAAAAAAAAAAM!

Ingis, full fart hör jag! Hoppas du får gjort det du ska och att det blir en trevlig fest ikväll

• Ninnnis

Haha, Pysselkungen och Fikadrottningen

Vad mysigt det lät att pyssla hela familjen, Sonja. Plus alla fröknar och kompisar!

Fru Bygg, jag inboxar! Vad skönt att Ella hade en bra natt. Hoppas det håller i sig!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...